Forgaffel XJ600S 98
Fra : Peter

Dato : 26-04-04 17:47

Er der nogen der kender specifikationerne på forgaflen på en XJ600S fra 98.
Jeg har kigget i min Haynes manual, der dækker 92 - 99, men de har
tilsyneladende ikke opdaget at forgaflen i 98 blev ændret fra 38 mm til 41
mm. De anvender samme værdier fra 96 og frem. Og under beskrivelsen af
ændringer gennem tiden, er der heller intet nævnt om tykkere forgaffel.

Jeg har prøvet at anvende tallene alligevel, men der er slet ikke sammenhæng
mellem oil capacity og oil level.

Jeg mangler følgende :
Oil type
Oil capacity
Oil level

Underligt nok har de i et andet kapitel opgivet fjederlængder fra 98 og
frem. Men hvis du også har dem vil jeg for en sikkerheds skyld også gerne
have dem.

Fork spring length:
Standard
Minimum

--
På forhånd tak
Peter

Fra : Grunnet

Dato : 26-04-04 18:00

Peter wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at anvende tallene alligevel, men der er slet ikke
> sammenhæng mellem oil capacity og oil level.

iflg. www.louis.de motobase XJ600 S/N 4EB '98

Gabel pro Holm: 375 CM3 SAE10W

--
Steen
Honda GL500 SilverWing '84

---

Fra : Peter

Dato : 26-04-04 18:17

"Grunnet" <steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk> wrote in message

> iflg. www.louis.de motobase XJ600 S/N 4EB '98
>
> Gabel pro Holm: 375 CM3 SAE10W

Det er netop den mængde jeg har påfyldt, men det giver oil level 190 mm og
ikke 116 mm som haynes manualen opgiver. Det kan jo tænkes at Louis har
tallet 375 fra Haynes.

--
Peter
XJ600S

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-04-04 07:58

> Det er netop den mængde jeg har påfyldt, men det giver oil level 190
> mm og ikke 116 mm som haynes manualen opgiver. Det kan jo tænkes at
> Louis har tallet 375 fra Haynes.

Hej Peter

Så hælder du bare mere olie på til du rammer 11,6cm oliestand. De 11,6cm
lyder fornuftigt, og ikke helt ude i skoven. Hvis du kører med de 19cm vil
din gaffel være atl for blød.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X

Fra : Peter

Dato : 27-04-04 09:45

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in

> Hej Peter
>
> Så hælder du bare mere olie på til du rammer 11,6cm oliestand. De
> 11,6cm lyder fornuftigt, og ikke helt ude i skoven. Hvis du kører med
> de 19cm vil din gaffel være atl for blød.

Hej Jens

Det har jeg også tænkt på, men kan jeg nu være sikker på at 116 mm er
fornuftigt? Det kan vel lige så godt være 100 eller 130 mm der er det
rigtige.
Hvor stor betydning har 10 mm fra eller til?

Er der virkelig ingen steder man kan få de eksakte specifikationer fra?

--
Peter
XJ600S

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-04-04 09:50

> [...]
> rigtige.
> Hvor stor betydning har 10 mm fra eller til?

10mm har betydning, når vi taler oliestand, men små 12cm lyder ikke vildt
for en 41mm gaffel til gadebrug. Hæld bare 12cm på, er den for blød kan du
hælde 1cm mere på. Det tager ikke lang tid.

Fra : Peter

Dato : 27-04-04 11:14

> [...]
> vildt for en 41mm gaffel til gadebrug. Hæld bare 12cm på, er den for
> blød kan du hælde 1cm mere på. Det tager ikke lang tid.

Det prøver jeg.

Tak for svaret.

--
Peter
XJ600S

Fra : Armand

Dato : 28-04-04 16:00

Peter <pko@fjernmig.dmdata.dk> skrev i en news:c6jg7p$i76$1@sunsite.dk...

> [...]
> ikke 116 mm som haynes manualen opgiver. Det kan jo tænkes at Louis har

Mærkeligt nok så opgiver Motobase'n 379ccm for den tidligere model, og
omkring simmerringe-størrelser så ér de opmærksom på den 3mm større gaffel
på den sene model. Så på en måde burde deres opgivelse være velovervejede
:-/

Max derimod, fatter overhovedet ikke at der er lavet Diversion's efter '98
:-|

--
Armand.