Endelig vurdering fra Told&Skat ????!?
Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 25-04-04 23:20

Den 31 marts 2003 inbetalte jeg depositum for foreløbig værdiansættelse på
min BMW K100RS 1987.kr. 46.531.-

Jeg har STADIG, 1 år og næsten 1 måned efter, ikke fået den endelige
opgørelse !

Hvad FA*** skal jeg gøre ?
Lade som ingenting ?
Rykke ?

mvh
Bent Erik Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 08:12

Bent Erik Thomsen wrote:
> [...]
> værdiansættelse på min BMW K100RS 1987.kr. 46.531.-
>
> Jeg har STADIG, 1 år og næsten 1 måned efter, ikke fået den endelige
Ring til dem og bed om at tale med motorafdelingen - få dem til at slå
stelnummeret op. De har sikkert lavet vurderingen for over 1 år siden, bare
ikke haft tid til at udskrive checkken. Jeg fik afvide at der ville gå min.
3 mdr for behandling - men da jeg ringede 3 uger efter lå vurderingen klar i
deres edb system. De ville bare først få tid til at sende pengene om
yderligere 3 mdr ca. (Go figure...!)

> mvh
> Bent Erik Thomsen

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

* If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta *

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 26-04-04 08:13

Bent Erik Thomsen wrote:
> [...]
> værdiansættelse på min BMW K100RS 1987.kr. 46.531.-
>
> Jeg har STADIG, 1 år og næsten 1 måned efter, ikke fået den endelige

Hvornår var du til den endelige vurdering?
Du burde få besked fra dem, senest 4 måneder efter denne dato. Ellers ville
jeg da lige ringe til det lokale told/skat kontor og tage en bette snak med
motorafdelingen!

> mvh
> Bent Erik Thomsen

Thomas
GPZ 500 S - venter bare på foreløbig vurdering af køretøjet - det tar' tid!

Fra : S.G

Dato : 26-04-04 08:28

"Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min BMW K100RS 1987.kr. 46.531.-
>
> Jeg har STADIG, 1 år og næsten 1 måned efter, ikke fået den endelige

Har du været til vurdering med cyklen?. De skal jo se den i den inden de
kan vurdere en ny pris

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 26-04-04 09:57

"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> "Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk> skrev i en meddelelse

> Har du været til vurdering med cyklen?. De skal jo se den i den inden de
> kan vurdere en ny pris

Nej jeg har ikke værest til vurdering.
Det valgte jeg fra

mvh
Bent Erik

Fra : --=Stone=--

Dato : 26-04-04 10:53

> Nej jeg har ikke værest til vurdering.
> Det valgte jeg fra

Jammen, hvis du ikke har været til vudering, regner de vel med at du
accepterer den vudering som du har indbetalt !
Jeg mener at du skal til vudering med cyklen, før de kan behandle en sag,
altså før du evt. kan få et afslag i afgiften... el. er jeg helt gal på den
??

--
Steen
No bike at the moment

Fra : S.G

Dato : 26-04-04 12:16

> Nej jeg har ikke værest til vurdering.
> Det valgte jeg fra

Du kan kun få et evt nedslag ved at tage cyklen med til en vurdring, da det
så kigger på netop din cykle som en enhed og derefter beslutter om den
første afgift er sat for højt Jeg ved ikke om det er for sent, da told og
skat sikkert vil påstå at cyklen var i anden stand dengang. Men du kan jo
undersøge om der stadig er mulighed for en vurdering af cyklen.
Men du kan ikke få penge tilbage da du ikke har været til vurdering. man
bliver tilbudt en vurdering når man indbetaler depositum, vælger man det fra
er det ligesom at acceptere told og skats afgiftsafsættelse, der som regel
lige er en tand for høj.

S.G
Der har været til vurdering 2 gange :) og fået 14k (endda efter den blev sat
10k ned efter brok for 1. afgift inden vurdering) i nedslag og 3 k i
nedslag :)

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 26-04-04 10:10

"Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk> wrote in message
> [...]
> min BMW K100RS 1987.kr. 46.531.-
>
> Jeg har STADIG, 1 år og næsten 1 måned efter, ikke fået den endelige

Nu har jeg haft ringet til dem.

Jeg skal bare være tålnmodig. De har sager der er over 2 år gamle !
Så det er slet ikke min tur endnu.

mvh
Bent Erik

Fra : S.G

Dato : 26-04-04 12:19

> Jeg skal bare være tålnmodig. De har sager der er over 2 år gamle !
> Så det er slet ikke min tur endnu.

Det kan ikke passe, de 2 gange jeg har været igennem møllen fik jeg en
vurdering indenfor 3 mdr. Du kan ligeledes ringe derind over en uges til
hver dag og få en afbudstid. Det gjorde jeg den ene gang og vupti jeg fik en
tid 5 dage efter indbetaling af depositum.
Desuden lyder 2 år helt urimeligt, der kan jo ske meget med cyklen
imellemtiden. Det udelukker fx overvejelser om at udbygge cyklen med dyrere
dele, da de jo så automatisk vil blive lagt oveni hatten.
Btw kom lige i tanke om at min onkel betalte afgift forrige uge og var til
vurdering i Onsdags...

Vil lige høre, du har betalt afgiften og kører på cyklen med danske plader?

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 26-04-04 12:50

> [...]
> vurdering i Onsdags...
>
> Vil lige høre, du har betalt afgiften og kører på cyklen med danske

Ja.

Det har jeg gjort i hele periode.

Jeg valgte at springe afgiftsynet over pga. cyklen gode stand.

Ja jeg har for så vidt accepteret afgiften

Jeg vil bare gerne have en officiel afslutning

mvh
Bent Erik

Fra : Pusterummet

Dato : 26-04-04 13:38

> Ja jeg har for så vidt accepteret afgiften
>
> Jeg vil bare gerne have en officiel afslutning

jeg er ikke med. Hvis du ikke vælger at gå til vurdering kan de forlange at
få den fremvist. Hvis ikke de gør det må det da betragtes som afsluttet?

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-04-04 15:58

"Pusterummet" <nospam@nospam.dk> wrote in message

> jeg er ikke med. Hvis du ikke vælger at gå til vurdering kan de forlange
at
> få den fremvist. Hvis ikke de gør det må det da betragtes som afsluttet?

Jeg har fået opfattelsen af at :

1 Told&Skat fastsætter en forløbig vurdering
2 Afgiften betales
3 evt. fremvisning for vurderingsnævnet på egen eller Told&Skat's anmodning
4 endelig afgift fastsættes af vurderingsnævnet uanset om de har set cyklen
eller ej.

Forløbig har jeg nået pkt 1 og 2 - pkt. 3 sker d. 2/6 på min anmodning

vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 16:50

Torben Scheel skrev i meddelelsen <408d1e71$1@news.carlbro.dk>...

>4 endelig afgift fastsættes af vurderingsnævnet uanset om de har set cyklen
>eller ej.

Det er nemlig fuldstændigt rigtigt, jeg fik efter ca. et år meddelelse om at
de tre vurderingsmænd havde vurderet min cykel "uden fremvisning" til
nøjagtigt det samme som depositumet. Jeg havde også fravalgt fremvisning, og
så har de pludselig slet ikke travlt :-|

mvh
Orla

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 26-04-04 15:37

> jeg er ikke med. Hvis du ikke vælger at gå til vurdering kan de forlange
at
> få den fremvist. Hvis ikke de gør det må det da betragtes som afsluttet?
[SNIP]
Faktisk ikke.
Da jeg fik den endelige vurdering var det inkl. en opkrævning på knap 2000
kr.
Og jeg havde fravalgt 'Fremvisning'

Edvard Korsbæk

Fra : Solvang

Dato : 26-04-04 16:24

> "Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk> wrote in message

> Nu har jeg haft ringet til dem.
>
> Jeg skal bare være tålnmodig. De har sager der er over 2 år gamle !
> Så det er slet ikke min tur endnu.

Hvad sker der så, hvis man sælger sin MC, inden den endelige afgørelse??

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 26-04-04 18:06

"Solvang" <Solvang@paradisFJERN.dk> wrote in message

> "Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk> skrev i en meddelelse

> på

> Hvad sker der så, hvis man sælger sin MC, inden den endelige afgørelse??

Godt spørgsmål.

"Importøren" hænger vel på regningen

mvh
Bent Erik