intercom
Fra : Anna

Dato : 25-04-04 17:47

Hej NG

Nogen, der har nogle gode/dårlige erfaringer med intercom, som virker
fra cykel til cykel?

Der er nu tilbud på nogle 'topcom twintalker 6000' med VOX (automatisk
TX) og headset hos bl.a. tdc..

Er det OK/brugbart - eller hvad bruger I..?

På forhånd tak

Anna

--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 25-04-04 17:52

> Der er nu tilbud på nogle 'topcom twintalker 6000' med VOX (automatisk
> TX) og headset hos bl.a. tdc..

Glem det der med stemmeaktivering. Det virker ikke rigtig, når du kører
på mc.

Mine kammerater og jeg bruger selv Cobra MT700 med dertilhørende
MC-headset - købt via www.elgiganten.dk.

Det kan kun anbefales. Det kan bruges helt op til 120 km/t uden for
meget støj. Jeg har en Shoei XR-900 hjelm (kvaliteten på din hjelm
betyder også en del).

Men og Twintalk 6000 fungerer ligeså godt ved jeg ikke.

- Daniel

Fra : Esben Bøll

Dato : 25-04-04 18:00

Jeg har et Verso intercom fra http://www.motocom.dk/
Det er bestemt ikke biligt men til gengæld for de et anlæg hvor VOX rent
faktisk virker.
De største af anlægene til man også sætte radio og tlf osv.
Vi har brugt det til en ferie til skotland. 4500 km med fin samtale uden ret
meget vindstøj.
JEg ærger mig kun over at jeg ikke købte et med radio tilslutning med det
samme da kæresten har købt sin egen mc nu.
Jeg har kun på en kort tur prøvet et med radiotilslutning og det er bare
rigtigt fedt.

MVH Esben Bøll, Odense