Søger råd om forsikring
Fra : Torsten Frank

Dato : 25-04-04 17:47

Hej Motorcyklister,

Jeg overvejer at anskaffe en honda cb500.
Kender nogle et billigt forsikringsselskab?
Jeg er 27, har ikke haft bil før, og har ikke mulighed for at flytte min
indboforsikring.

Med venlig hilsen og håb om et godt tip,

Torsten

Fra : Janner

Dato : 25-04-04 17:50

Kasko eller ansvar ?

--
Hygge fra Onkel Jan
CBR929RR

Fra : Torsten Frank

Dato : 26-04-04 20:43

Kasko ....= vil gerne kunne sove om natten.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 17:51

> Kender nogle et billigt forsikringsselskab?

Jeg forsikrede min Aprilia RS125 hos tryg, hvilket var meget billigere end
andre. Det var dog kun ansvar.

Men jeg vil råde dig til at ringe rundt til de forskellige
forsikringsselvskaber og høre...

kasper

Fra : Torsten Frank

Dato : 26-04-04 20:44

Prøvede hos dem, men de ville have at jeg skulle flytte min indboforsikring.
Det kan jeg ikke da jeg bor i bofællesskab - Og dem vil de ik forsikre....

Fra : Esben Bøll

Dato : 25-04-04 17:55

Jeg har ved GF forsikring.
De har været de billigste jeg kunne finde.

MVH Esben Bøll. 22 år.

Fra : Torsten Frank

Dato : 26-04-04 20:46

GF Fortalte idag at de kun vil tegne forsikringer for folk på 30 og over !

Fra : christian

Dato : 25-04-04 17:57

Jeg har lige tegnet en til min kawasakigpz500s
Har ingen bil og er førstegangs køre.
Jeg giver lige under 2300 hos GF.

Fra : Klynder

Dato : 25-04-04 20:10

> "Torsten Frank" <tf@yahoo.dk> wrote in message

Man kan ikke tegne kasko ved GF hvis man er under 30 år... Men ansvar koster
kun lige godt 2000 ja.

Jeg har topDK hvor jeg for min XJ600 (nogenlunde tilsvarende tror jeg) giver
4500 (selvrisiko 5900), men jeg har så også 3 års kørsel på bagen Og alle
forsikringer samlet. Mener det var ca 7500 uden tidligere kørsel!

Mvh Klynder

Fra : Torsten Frank

Dato : 26-04-04 20:47

Jeg skulle give 13.500 i kasko ved topdanmark for en cb500 til 60.000 fra
2002.....

Fra : Ole Baun

Dato : 25-04-04 20:47

"Torsten Frank" skrev i en meddelelse
> [...]
> indboforsikring.
>
> Med venlig hilsen og håb om et godt tip,

hej Torsten

Jeg prøvede lige at søge på
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid.motorcyke

Kai Harrekilde-Petersen skrev i 2001 bl.a. følgende i en tråd om forsikring:

"Lærerstandens Brandforsikring G/S, hvis du arbejder inden for
undervisningssektoren (www.lb.dk)

Bauta Forsikring A/S, hvis du arbejder inden for sundheds- og
plejesektoren (www.bauta.dk)

Runa A/S henvender sig til alle øvrige jobprofiler, som er kunde i Lån
& Spar Bank (www.runa.dk)"

Jeg har ikke tjekket op på link´sene herover, men jeg er lige skiftet til
Lærerstandens Brandforsikring.
Skal give 1.098,- årligt for ansvar på min CB 500.
Er 38 år, og har kørt siden ´96, (med én enkelt skade).

Ole Baun, (pædagog)
Aalborg

Fra : Torsten Frank

Dato : 26-04-04 20:53

Hej Ole,

Tak for tips.
Du kører da billigt - Det er jo kanon.
Tør du køre uden kasko ? - Jeg tænker også på at tage chancen, men tør ikke.

Jeg har undersøgt om jeg kan bruge de forskellige selskaber du har forslået,
men den går ikke, da jeg arbejder som pædagogmedhjælper. Min fagforening pmf
tilbyder desværre ikke forsikringer.

VH,

Torsten

Fra : Michal

Dato : 27-04-04 13:47

On Mon, 26 Apr 2004 21:52:47 +0200, Torsten wrote:

> Hej Ole,
>
> Du kører da billigt - Det er jo kanon.
> Tør du køre uden kasko ? - Jeg tænker også på at tage chancen, men tør ikke.

Du skal da bare have en billigere cykel :D

Og læs venligst
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
så bliver vi glade :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ole Baun

Dato : 27-04-04 20:41

> [...]
>
> Tak for tips.
> Du kører da billigt - Det er jo kanon.
> Tør du køre uden kasko ? - Jeg tænker også på at tage chancen, men tør

Min CB 500, er jo sagt fra ´96 og har kørt 127 kkm, i alt slags vejr fra
først i marts til sidst i november, så selv om den har kostet mig kr. 75 -
80 kkr, (med kåbe, givirack og tasker), så ved jeg godt at den er mindre end
det halve værd i dag.

Jeg er ikke interesseret i at støtte forsikringsselskaberne mere end højst
nødvendigt. Og så længe den bare ikke bliver stjålet, så går (den store)
forskel på prisen mellem kasko og ansvar i min lomme.
Forsikringsselskabernes hovedformål er at tjene penge på os. Eller med andre
ord, hver dag du får lov at ha´ din mc for dig selv har du vundet
besparelsen.

> [...]
forslået,
> men den går ikke, da jeg arbejder som pædagogmedhjælper. Min fagforening

Det er der jo råd for. Det ta´r godt nok 3½ år

Ole Baun

Fra : Torsten Frank

Dato : 27-04-04 21:57

> [...]
andre
> ord, hver dag du får lov at ha´ din mc for dig selv har du vundet

Ja, pengene til kas-koen er nok hurtigt tjent ind ....

Det er også et spg. om banken vil være med til at finansiere, hvis der ikke
er kasko på !! Det tror jeg faktisk ikke at de vil - Og jeg skal snart
spørge dem. Siger de nej til et lån får de hug !

> forslået,
> pmf
>
> Det er der jo råd for. Det ta´r godt nok 3½ år

Ja, det er så sandt som det er skrevet.

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 27-04-04 22:20

"Torsten Frank" <tf@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er kasko på !! Det tror jeg faktisk ikke at de vil - Og jeg skal snart
> spørge dem. Siger de nej til et lån får de hug !

Ellers skal du overveje at skifte til Lån og spar bank - fordi du derved får
adgang til at få forsikringer i runa iflg. deres hjemmeside. Min bank ville
gerne låne mig penge uden kasko men der var heller ikke sikkerhed i mc'en
men i lejligheden. så måske derfor.

Nu har jeg ingen forudsætning for at bedømme om det kan betale sig og om man
kan forsikre alle cykler osv. men det var jo en mulighed ?

Jens
RF900
med forsikringer i Tjenestemændenes forsikring - det er guf

Fra : thomas sloth

Dato : 28-04-04 08:48

> [...]
> Nu har jeg ingen forudsætning for at bedømme om det kan betale sig og om man
> kan forsikre alle cykler osv. men det var jo en mulighed ?

Jeg mener fx ikke at Runa vil forsikre min Bandit600.

Fra : Søren Hollænder

Dato : 28-04-04 10:07

Lige et hurtig spm til ang. din forsikring Jens! Jeg har været ved at ringe
rundt til forskellige forsikrings selskaber og der er mange der ikke er
glade for RF900'eren! Så jeg ville lige hører hvad du giver for din, hvis du
vil oplyse det og din alder? Jeg er selv 26 år og har snart 6års skadefri
kørelse! Jeg skulle give 13783,- ansvar + kasko ved tryg for en Rf'er

Mvh Søren

Fra : jens B. Rasmussen

Dato : 28-04-04 11:21

Søren Hollænder wrote:

> [...]
> vil oplyse det og din alder? Jeg er selv 26 år og har snart 6års skadefri
> kørelse! Jeg skulle give 13783,- ansvar + kasko ved tryg for en Rf'er

Jamen det er da ikke så hemmeligt - jeg er 34 år og skal give omkring
7000 kr. det er ikke billigt men stadig billigere end hvad jeg ellers har
kunne finde. Jeg har lige tegnet den forsikring så jeg kan ikke huske den
nøjagtige pris men omkring 7000 kr for et år.

Helt ærligt tror jeg ikke at man nogensinde kan finde den der billige
kaskoforsikring hvis man bor i nærheden af en storby. Det svarer lidt til
at jage hvide elefanter. så det bedste råd må være at shoppe rundt og
være parat til at flytte alle forsikringer og så bruge selskaberne mod
hinanden sige "jeg er ellers blevet tilbudt samme dækning til x kr."

Mvh

Jens
RF900

www.kantanamc.dk

Husk vi har åbent hus på lørdag -

Fra : Torsten Frank

Dato : 28-04-04 16:52

"Jens B. Rasmussen" <rf900DETTESKALFJERNES@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> kan forsikre alle cykler osv. men det var jo en mulighed ?

Helt sikkert. Det vil jeg prøve at gøre

MVH,

Torsten