Jeg er bare glad for...
Fra : Stefan, Honda Driver~

Dato : 23-04-04 15:19

Jeg er bare glad for at min Honda har det Meget godt, men da den snart
runder de 70.000km og ville lige se om det nu også trak som den skulle
osv..., ps. jeg har kun justeret ventiler og monteret anden pot. Se lige
udskriften fra rullefelt !

SÅ TIL ALLE DER UDEN KØB HONDA :)

http://hjem.get2net.dk/stefans/

Kig under MC / Min racer

--

Med V Hilsen
Stefan Sørensen

Fra : Stefan, Honda Driver~

Dato : 23-04-04 15:31

ps. du kan forstørre fotoet ved at trykke F11 !

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 17:09

ja det ser da fint ud :D
men hvordan f..... måler de på motoren ?

Brian

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 23-04-04 17:14

"Stefan, Honda Driver..." <stefans@tele2adsl.dk> wrote in message

> SÅ TIL ALLE DER UDEN KØB HONDA :)

Næ tak... Jeg er holdt helt op med at køre på knallert

Men det kunne selvfølgelig være man skulle købe en som vintercykel..?!

Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : MKS - 74

Dato : 24-04-04 10:41

On Fri, 23 Apr 2004 18:14:24 +0200, "SmaRTrxxv"
<thore_@tadettevækget2net.dk> wrote:

>Næ tak... Jeg er holdt helt op med at køre på knallert

Hæ - du kører da ellers netop på et knallertmærke, som iøvrigt har det
meget meget svært i øjeblikket, jeg hørte at Beggio har måttet træde
tilbage som CEO, at de har en gæld på 400 mill Euro og forsøger at
pushe Moto-Guzzi igen ....alt sammen fordi bunden er faldet ud af
knallert/scooter-markedet som var det de tjente deres penge på....

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Armand

Dato : 23-04-04 19:37

> [...]
> runder de 70.000km og ville lige se om det nu også trak som den skulle
> osv..., ps. jeg har kun justeret ventiler og monteret anden pot. Se lige

Øhh !?
Jeg ved nu snart ikke hvad man ser på de kurver!?

Momentkurver matcher da på ingen måde effekt-kurverne som de skal og plejer!
En effektkurve så ret som den afbillede bør afstedkomme en akkurat ligeså
ret momentkurve som dog kan stige mere eller mindre afhængig af hvor stejl
at effektkurven stiger; men din momentkurve kupler så rigeligt at
max.effekten endog burde befinde sig omkring 3.500rpm :-|

At momentudskriften (á Nm) er nærmest identisk for såvel motor, som
baghjuls -måling er også mystisk - Drejningsmoment kan ændres igennem
gearing (det er dét man udnytter ved at geare ned for at komme op ad en
bakke), og det skulle være mærkeligt om CBR'eren har nær 1:1 gearing til
baghjulet :-/
Jvf. Orla's nylige visualiseringer af hvad der sker med effekt og
moment-kurver når de når asfalten i højgear, har en CBR600-sammenlignelig
R6'er ca. 60Nm (som også CBR'eren) på motoren, men kun 37,5Nm på baghjulet

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 00:44

Armand skrev i meddelelsen ...

>R6'er ca. 60Nm (som også CBR'eren) på motoren, men kun **37,5Nm** på
baghjulet

Ahemm ! 375 Nm

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 24-04-04 10:56

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en

> baghjulet
> >

> Ahemm ! 375 Nm

Hrrrmf!
Også 600Nm, så da! :-|
Forholdet er det samme i den sidste ende, og der er jo dér at jeg vil hen!

BTW
Kan du ikke lige indføre mig i (det simple?) princip i Nm til asfalt
omregningerne?
Kune være sjovt at have i baghovedet til specifikke "marchomdr's Nm til
hastighed -udregning.
Plz!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 12:29

Armand skrev i meddelelsen ...

> [...]
>omregningerne?
>Kune være sjovt at have i baghovedet til specifikke "marchomdr's Nm til

Baghjulsmoment = motormoment * totaludveksling, (i valgt gear, dvs. primær
* valgt gear * sekundær)

Hastighed i Km/t. = 60 * rpm. * baghjulsomkreds målt i Km. /totaludveksling,
(igen i valgt gear)

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 21:00

Orla Pedersen skrev i meddelelsen
<408a4fa6$0$305$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Baghjulsmoment = motormoment * totaludveksling, (i valgt gear, dvs. primær
>* valgt gear * sekundær)

Og egentlig burde momentet omsættes til "Trust" ligesom man måler
jetmotorer, ellers vil der jo ikke være kompenseret for hjulstørrelse. Det
har så ikke været et problem for sammenligningstesten, da hjuldiameteren har
været den samme, men havde man nu sammenlignet med en off-roader :-|

Så det må blive trust = motormoment * totaludvekslig *(1 / hjulradius målt i
meter).

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 25-04-04 10:51

> [...]
primær
> * valgt gear * sekundær)
> Hastighed i Km/t. = 60 * rpm. * baghjulsomkreds målt i Km.

Jup!
Simpelt(hen) som jeg forestillede mig.
Totalgearingen vil kunne udledes af et givent fart/omdrejningstal, som ret
beset er hjulomdrejninger hhv. motoromdrejninger.

På samme måde vil man også kunne vurdere en +50% gearing (=overskueligt tal
for eksemplets skyld) som medførende en reduktion af baghjulsmomentet til
66%, uden at behøve at skulle hele gennemregningen igennem.

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 15:11

Armand skrev i meddelelsen ...

>På samme måde vil man også kunne vurdere en +50% gearing (=overskueligt tal
>for eksemplets skyld) som medførende en reduktion af baghjulsmomentet til
>66%, uden at behøve at skulle hele gennemregningen igennem.

% regning er skønt

Dog gælder det kun for et givent omdrejningstal. Går man ud fra en given
hastighed, så må man lige tilbage og se i tabellen efter moment for det nye
omdrejningstal.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 25-04-04 22:39

> % regning er skønt
>
> Dog gælder det kun for et givent omdrejningstal. Går man ud fra en given
> hastighed, så må man lige tilbage og se i tabellen efter moment for det
> nye omdrejningstal.

Jeg satte mig faktisk til rette med regnemaskinen; men den drillede mig
(sikkert noget med mgl. koncentration ovenpå gårsdagens generalforsamling),
så jeg gik fra det igen.
Men umiddelbart skulle jeg da mene at %-regningen også er den samme omkring
hastighed, forudsat at man kender baghjuls-momentet inden omregningen :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 17:11

Armand skrev i meddelelsen ...

> [...]
>hastighed, forudsat at man kender baghjuls-momentet inden omregningen :-/

Med udgangspunkt i et fast km/t. tal vil en ændret gearing påvirke
baghjulsmomentet umiddelbart grundet det ændrede udvekslingsforhold, men den
ændrede gearing medfører også, at Du må ind og finde motormomentet ved et
andet omdrejningstal, og derefter må "skalere" dette moment tilbage til
baghjulet.

Men mon ikke bare at vi snakker forbi hinanden.... Jeg regner med, at Du
har fanget den detalje.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 28-04-04 17:55

> [...]
> baghjulet.
> Men mon ikke bare at vi snakker forbi hinanden.... Jeg regner med, at Du

Jeg tænker i modsatte retning (så du har vel nok ret):
Forudsat at omdrejningerne holdes men hastigheden stiger v.h.a. en højere
gearing, er det jo det samme tal der blot skal ganges ud i den nye gearing
hvorefter at resultatet bliver á "hastigheden fordobledes men momentet
halveredes"!

--
Armand.

Fra : TheHobbit

Dato : 24-04-04 10:33

Stefan, Honda Driver... wrote:
[snip]
> SÅ TIL ALLE DER UDEN KØB HONDA :)

DONE!

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

* If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta *