Kan det betale sig med kasko
Fra : Lasse

Dato : 23-04-04 13:38

Hej
jeg er lige flytte til Århus og i den sammenhæng har jeg tænkt på at få
kaskoforsikring på min motorcykel, mest pga. hvis den skulle blive
stjålet. Men huha hvor er det da bare dyrt at have kasko, jeg vil komme på
i 6500 i årlig præmie, hvor førhen var det 1800.
Og hvis den så endelig skulle blive stjålet så er der selvrisiko på
9000kr. og mår men motorcykel koster 40000 og er en Transalp fra 89,
syntes jeg ikke at det er meget man får igen.
Da jeg kun er 21 år gammel er det svært at finde et tilbus som er bedre,
men dette tilbud er fra top danmark og i forhold til andre selvskaber er
det vel udemærket.
Men hvad gør I, gælder det bare om at lænke den fast til jorden, så den er
svære at stjæle, eller skal man bide i det sure æble og betale
forsikreingen. Det kan måske godt være at 6500 årligt ikke lyder af meget
for nogle, men med den indkomst som jeg har, er det nu en del.
På forhånd tak
Lasse

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-04-04 13:46

lape82@hotmail.com (Lasse) writes:

> [...]
> så endelig skulle blive stjålet så er der selvrisiko på 9000kr. og mår
> men motorcykel koster 40000 og er en Transalp fra 89, syntes jeg ikke

Jeg sidder i en lignende situation. Da min MC står på gaden, og der
ligger et gymnasium (hvor de somme tider holder fest) lige på den
anden side af gaden har jeg valgt at have kasko.

Havde jeg haft mulighed for at sætte min motorcykel ind i gården her
hvor jeg bor, så havde jeg gjort det, og sparet kaskoen er jeg ret
overbevist om. Jeg havde så nok også valgt at investere i en alarm af
en slags.

Som du kan læse i
<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=spamdrop%2Bm37jwiol1x.fsf%40paven.bunk.cc&rnum=43&prev=/&frame=on>
er jeg for tiden vældig glad for min kaskoforsikring (og så var det
ikke engang en fra gymnasiet).

> [...]
> man bide i det sure æble og betale forsikreingen. Det kan måske godt
> være at 6500 årligt ikke lyder af meget for nogle, men med den

Jeg kender det. Jeg er godt nok 24, men min MC har vist lidt flere
kræfter. Det bliver hurtigt dyrt når man forsøger at leve af SU og
lidt studiejob :-\

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-04-04 14:07

Husk, du også (hvis jeg husker rigtigt) har bonus tab hos TopDK, ved tyveri.
Og så ender du med at have betalt værdien af MC'en selv.

Nu ved jeg jo ikke præcist hvor du bor. Men umiddelbart ville jeg nok sætte
pengene ind på en konto, som så kan bruges hvis uheldet skulle være ude.

Jeg ville hellere investere i nogle dyrer lænker...

Velkommen her til Århus for øvrigt

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : anders majland

Dato : 23-04-04 14:09

> [...]
> stjålet. Men huha hvor er det da bare dyrt at have kasko, jeg vil
> komme på i 6500 i årlig præmie, hvor førhen var det 1800.

Til 40kkr ville jeg nok også vælge kasko - Det har jeg gjort på min 88
tenere der dog pga. min ancienitet er lidt billigere i kasko... Men hør
evt www.fair.dk for en ansvar+tyveri&brand.

>Det kan måske godt være at 6500 årligt ikke lyder af
> meget for nogle

De ekstra 4,5kkr kan da en ganske pæn slat for at forsikre 40kkr mod
tyveri.... Men det vil jo ogs være en katastrofe at komme ned og opdage
at den er væk. Det er dyrt at være fattig.... Har man ikke råd til at
mc'en bare kan forsvinde er man nødt til at betale en formue i
forsikring.

Hos GF forsikrer man efter aktuel værdi og ikke nyværdi. Det kan måske
også give dig en billigere præmie på sådan en ældre cykel.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 23-04-04 14:37

> Men hvad gør I, gælder det bare om at lænke den fast til jorden, så den er
> svære at stjæle, eller skal man bide i det sure æble og betale
> forsikreingen.

Her kommer lige en hvis, hvis og hvis betragtning.

Hvis jeg havde betalt kasko på min cykel fra dag 1, ville værdien af kaskoen
nu (efter 5) have kostet mig ca. 1½ gang den pris jeg betalte for cyklen.

De ca. 4K kr. jeg har brugt på elektronisk startspærre/alarm + Abus kæde
virker som peanuts i den sammenhæng.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-04-04 14:50

"Lasse" skrev i en meddelelse:

> Og hvis den så endelig skulle blive stjålet så er der selvrisiko på
> 9000kr. og mår men motorcykel koster 40000

Det er ved tyveri i realiteten kun 31.000 Kr. du forsikrer for 4.500 Kr.
årligt.
Det lyder umiddelbart lidt dyrt, men i dagens Danmark er det dyrt at være
fattig.
Motorcyklen bliver også mindre værd, for hvert år der går. Det er nok kun
4-5 år du skal undgå tyveri, før du af den sparede præmie selv kan finansere
et tyveri. Så er der jo også lige det med evt. selvforskyldte kaskoskader,
hvor du også selv vil så med regningen. Men der kommer man langt for
pengene, ved at købe en reservedelscykel i Tyskland.

I princippet kunne du - hvis uheldet er ude - istedet optage et lån for de
sparede forsikringspenge, med afdrag på 4.500 Kr. årligt..

/Mark.

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 23-04-04 17:13

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det er vel ikke sådan at du vil have den stjålet ?

> [...]
>
> I princippet kunne du - hvis uheldet er ude - istedet optage et lån for de
> sparede forsikringspenge, med afdrag på 4.500 Kr. årligt..

Jeg vil sige det sådan at jeg gerne ville have haft kasko i sommer da ham
tyskeren tabte sin trædecykel på motorvejen fordi så havde jeg bare fået
fragtet hele balladen til Danmark og det var blevet lavet der i stedet for
tyskland - ikke fordi der er noget galt med det som er blevet lavet men det
er nu lettere at tale med en dansk mekaniker end en tysk ditto over email.

Jens
RF900