klage til told og skat???
Fra : S.G

Dato : 23-04-04 10:52

Min onkel har lige fået en alt for overdrevet vurdering på en mc.
Sammenlignet med 3 andre cykler magen til med mindre kilometer, der er
vurderet for 2 og 3 år siden ligger den mellem 3 og 6 over. :(
Så jeg har lovet at spørge herinde hvordan en klagesag virker og om det kan
betale sig? Og hvor lang processen er inden man evt får et nedslag.?
Er der nogen der har erfaringer med det?

SG
TL1000S
Odense

Fra : tb

Dato : 23-04-04 11:02

min pap svigermor kan fra sin tid ved told og skat oplyse at vurderingen
stort set aldrig bliver dyere (hun har aldrig oplevet det). Nogle gange for
folk medhold, nogle gange forbliver den.

på det punkt altså ingen ulempe.

MEN (!!). Sagen tager nemt 6 månder, og i alt den tid skal dit depositum
ligge ved T&S. Sætter du plader på, har du accepteret, så du skal have råd
til at deponere en masse penge i 6 måneder uden at måtte køre!

Fra : S.G

Dato : 23-04-04 16:07

> [...]
råd
> til at deponere en masse penge i 6 måneder uden at måtte køre!

Han sætter ikke plader på den.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-04-04 17:21

"tb" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
råd
> til at deponere en masse penge i 6 måneder uden at måtte køre!

Det er ikke helt korrekt - depositummet skal kun indbetales, såfremt man
straks vil have nummerplader på motorcyklen.

Er man ikke enig i den foreløbige vurdering, skal man blot bede om en
fremvisning ved vurderingsnævnet. Vurderingen foretages ved fremvisningen
for vurderingsnævnet af 3 såkaldte uvildige vurderingsmænd. En
skattesagkyndig fra T&S, en motorsagkyndig fra FDM og en handelskyndig fra
forhandlerbranchen. Vurderingen tager 5 minutter og den endelige vurdering
eftersendes inden for 14 dage fra fremvisningen. Vurderingen gælder i 3
måneder fra fremvisningen. Er man stadig ikke enig heri, kan man klage inden
de 3 måneders udløb. En klagesag forlænger 3 månedersfristen frem til en
afgørelse fra klagenævnet forligger, hvorefter vurderingen så bliver helt
endelig og man har 14 dage til at indbetale afgiften. Såfremt man er enig og
stadig vil have nummerplader på køretøjet.

/Mark.

Fra : tb

Dato : 23-04-04 21:06

> [...]
> forhandlerbranchen. Vurderingen tager 5 minutter og den endelige vurdering
> eftersendes inden for 14 dage fra fremvisningen.

og du mener at de gider vurdere noget som helst uden at depositum er
betalt?!

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-04-04 21:51

"tb" skrev i en meddelelse:

> og du mener at de gider vurdere noget som helst uden at depositum er
> betalt?!

Jep - en vurdering ved fremvisning koster 150,- Kr.

/Mark.

Fra : MKS - 74

Dato : 24-04-04 08:42

On Fri, 23 Apr 2004 22:51:12 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Jep - en vurdering ved fremvisning koster 150,- Kr.

Smider du ikke lige et link der beskriver denne mulighed lidt nærmere
??

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Armand

Dato : 23-04-04 20:22

Mark Sandberg <sandberg@it.dk> skrev i en

> Det er ikke helt korrekt - depositummet skal kun indbetales, såfremt man
> straks vil have nummerplader på motorcyklen.

Hvis man ikke har indbetalt et depositum, har man overhovedet ikke noget
problem - - - derved at T&S endsige Bilinspektionen ikke rører en finger før
pengene er på bordet :-|

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-04-04 21:17

Armand wrote:

> Hvis man ikke har indbetalt et depositum, har man overhovedet ikke noget
> problem - - - derved at T&S endsige Bilinspektionen ikke rører en finger før
> pengene er på bordet :-|

Du tager stadig fejl, Armand. SBI rører gerne alle fingre. Endda gratis til
toldsyn. Du skal bare betale for det alm.syn.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 24-04-04 11:02

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en

> Du tager stadig fejl, Armand. SBI rører gerne alle fingre. Endda gratis
> til toldsyn. Du skal bare betale for det alm.syn.

Nu er det heller ikke min personlige erfaring; men jeg tænker på hvordan
bilinspektionen kan vide at det drejer sig om et toldsyn, når man ikke har
en sag hos T&S qua endnu ikke betalt depositum???

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-04-04 17:52

Armand wrote:

> Nu er det heller ikke min personlige erfaring; men jeg tænker på hvordan
> bilinspektionen kan vide at det drejer sig om et toldsyn, når man ikke har
> en sag hos T&S qua endnu ikke betalt depositum???

Det er da meget enkelt. Man har jo henvendt sig til SBI af samme grund. Og
skulle man have glemt at sige det er et toldsyn man ønsker, så afslører den
udenbys registreringsattest identiteten.

Ib Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-04-04 23:31

On Fri, 23 Apr 2004 18:20:59 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

Hej Mark.

>råd til at deponere en masse penge i 6 måneder uden at måtte køre!

Det er ikke min erfaring.
Når depositum er betalt, og pladerne ikke er hentet bliver sagen
afgjort meget hurtigt = < 1 måned.

>Det er ikke helt korrekt - depositummet skal kun indbetales, såfremt man
>straks vil have nummerplader på motorcyklen.

De sager jeg har været igennem har det været således at T&S vil have
depositum indbetalt før de vil røre een finger.

>Er man ikke enig i den foreløbige vurdering, skal man blot bede om en
>fremvisning ved vurderingsnævnet.

Nu skal jeg passe lidt på, der kan findes andre regler end dem jeg er
blevet slæbt igennem, men igen:
De sager jeg har været igennem har jeg måttet indbetale depositum før
jeg kunne fremvise noget som helst.
Ingen depositum = Ingen sagsbehandling.

Jeg har i eet tilfælde taget slagsmålet om depositums størrelse inden
det blev indbetalt, idet det kunne dokumenteres at det var sat
urimeligt højt - ca. 75% for højt.
Her blev depositum nedsat fra 26.000 til 16.000 hvilket var OK.
Ellers har jeg taget slagsmålet efter vurdering, og har til kampen
samlet alle lignende sager jeg har kunnet få fat i.
Det er hver gang endt ud til alle parters "tilfredshed".

> [...]
>endelig og man har 14 dage til at indbetale afgiften. Såfremt man er enig og
>stadig vil have nummerplader på køretøjet.

Helt korrekt.
Bortset fra at jeg ikke kender den med at indbetale depositum/afgift
efter vurderingen.
Har du ret i det, så sætter det fremgangsmåden i et andet, og efter
min mening mere spiseligt, lys.
Kan du verificere det? (Så lærte jeg også noget i dag).

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 24-04-04 09:18

Steen Gruby wrote:
> Det er ikke min erfaring.
> Når depositum er betalt, og pladerne ikke er hentet bliver sagen
> afgjort meget hurtigt = < 1 måned.

Ej heller min.
Jeg betalte dispositum, var til vurdering 3 dage senere på prøveplader, og
det endelige svar fra T&S kom yderlige 4 dage senere, jeg havde på en pæn
måde fortalte vurderingsmændene at der ikke kom plader på min Duc før jeg
havde den endelige vurdering fra dem, da mit despositum var blevet nedsat
med knap 20% og derfor var bange for at det røg op igen iforbindelse med
vurderingen

Tro du ikke at Toldsyn & vurdering forveksles ?

> [...]
> min mening mere spiseligt, lys.
> Kan du verificere det? (Så lærte jeg også noget i dag).

Ja den er ny, det kunne jeg også godt tænke mig at se sort på hvidt !!

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)