Så fik jeg betalt afgift
Fra : Dan Jørgensen

Dato : 22-04-04 22:34

Det er nu dejligt, at slippe for klisterpladerne !!
Foran mig i køen hos Told&Skat, var der en der gik helt amok.

Han skulle betale afgift for en Harley som var den ny - på trods af at den
var over 2 år gammel.
Han endte op med en samlet pris over nyprisen her i landet.

Alle hans argumenter blev imødekommet med et overlegent smil og kommentaren:
"Det er jo en Harley-Davidson ...".

Jeg blev sgu' endnu mere glad for min gamle riskoger :)

Fra : S.G

Dato : 22-04-04 22:42

> [...]
> Han endte op med en samlet pris over nyprisen her i landet.
>
> Alle hans argumenter blev imødekommet med et overlegent smil og

Var det ved selve vurderingen? (der fastsætter de jo først prisen om noglet
timer efter selve beseelsen)
Eller var det på told og skats kontor, dvs selve depositummet?
Mon ikke han harley bliver nedsat efter en vurdering. Bare det at den er 2år
gammel burde jo være argument nok i sig selv

Fra : Dan Jørgensen

Dato : 22-04-04 22:48

> [...]
2år
> gammel burde jo være argument nok i sig selv

Det var ved selve depositummet.
Det var også deres ord - nok mest for at undgå at tilkalde vagten :)

Fra : Dan Jørgensen

Dato : 22-04-04 22:55

"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
2år
> gammel burde jo være argument nok i sig selv

Det var også kun depositum, jeg fik lagt.
Hvad er risikoen for at skulle af med flere mønter ?
Kan det betale sig at fremvise dyret (mc'en) ?
Umiddelbart er min i rigtig god stand (vil jeg selv mene).

Dan - xv535 '92

Fra : S.G

Dato : 23-04-04 08:27

> Det var også kun depositum, jeg fik lagt.
> Hvad er risikoen for at skulle af med flere mønter ?
> Kan det betale sig at fremvise dyret (mc'en) ?
> Umiddelbart er min i rigtig god stand (vil jeg selv mene).

Jeg ville fremvise uanset hvad. Der er som regel et par tusidne at hente.
Depositummet er sat ret højt. Hvis du ikke fremviser risikerer du osse en
regulering, samt at de kan banke på din dør for at se dyret nu engang osse
er som du har skrevet (km tal m.m)