Oversættelse fra norsk
Fra : Susanne og Jesper Mi~

Dato : 22-04-04 21:26

Hej

Vi overvejer at tage til Norge og hente en baneracer, men har lidt
sprogproblemer. Hvad betyder "strøken"? Det er taget ud af følgende
sammenhæng: "Yamaha R6-01. Meget strøken, lite brukt. Selges billig"

På forhånd tak

--
Susanne

Fra : max

Dato : 22-04-04 21:33

'strøken' betyder 'flot' eller 'fin'

"Susanne og Jesper Mikkelsen" <susanne_lundp@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40882a49$0$241$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 22-04-04 21:34

Susanne og Jesper Mikkelsen wrote:
> [...]
> sprogproblemer. Hvad betyder "strøken"? Det er taget ud af følgende
> sammenhæng: "Yamaha R6-01. Meget strøken, lite brukt. Selges billig"

Den kan jeg svare på, har nemlig lige præcist stillet samme spørgsmål til en
Nordmand for mange år siden
og fik understående svar.

Strøken betyder: velholdt / i god stand

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-04-04 21:41

"Susanne og Jesper Mikkelsen" <susanne_lundp@hotmail.com> writes:

> [...]
> sprogproblemer. Hvad betyder "strøken"? Det er taget ud af følgende
> sammenhæng: "Yamaha R6-01. Meget strøken, lite brukt. Selges billig"

Som Dan og Max svarede: strøken = meget god / perfekt stand.

Hvis du har andre spørgsmål, evt kontakt til nogen som evt kender til
sælger/MC'en så kontakt mig på privat mail, da jeg har en del
kontakter deroppe (DoD Norway Chapter).

--Kai

Fra : Magne Vingsand

Dato : 22-04-04 23:39

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> "Susanne og Jesper Mikkelsen"
> Hvis du har andre spørgsmål, evt kontakt til nogen som evt kender til
> sælger/MC'en så kontakt mig på privat mail, da jeg har en del
> kontakter deroppe (DoD Norway Chapter).

Og har dere spørsmål innen trial/offroad/enduro, kan muligens jeg svare -
som bor i det merkelige nisselandet.
Ingen av mine sykler er "strøkne".

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-04-04 06:51

"Magne Vingsand" <mving@broadpark.no> writes:

> Og har dere spørsmål innen trial/offroad/enduro, kan muligens jeg svare -
> som bor i det merkelige nisselandet.
> Ingen av mine sykler er "strøkne".

Eventuelt er de bare "strøket".

--Kai

Fra : Magne Vingsand

Dato : 23-04-04 16:10

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> "Magne Vingsand"
>
> Eventuelt er de bare "strøket".

Litt stryk har de fått ja!

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : Susanne og Jesper Mi~

Dato : 24-04-04 14:55

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev> Hvis du har andre
spørgsmål, evt kontakt til nogen som evt kender til
> sælger/MC'en så kontakt mig på privat mail, da jeg har en del
> kontakter deroppe (DoD Norway Chapter).

Tak for tilbuddet - det kan være, jeg vil benytte mig af det, når jeg har
udset mig en mulig kandidat som min kommende baneracer.

--
Hilsen Susanne