PDA på Mc - Nogen som kender denne hold
Fra : Moses

Dato : 21-04-04 12:23

http://66.102.11.104/search?q=cache:XdydjzvkRHMJ:www.pocketgps.co.uk/rambikemount.php+mount+iPAQ+bike&hl=da&ie=UTF-8

Jeg skal bruge den til at holde en IPAQ 2210 fast på en Honda CBX750, til
"søndags ture" hvor det ofte sker jeg farer vild.

Artiklen lover jo guld og grønne skove, men har nogen prøvet den eller set
den?

Mvh
Moses

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 21-04-04 12:26

Ingen erfaringer, men det ser fandens godt ud.
Har du iøvrigt fået din GPS til at virke problemfrit?
Jeg købte en i Bilka, og har haft nærmest uendelige problemer med antennen.

Med venlig hilsen

Edvard Korsbæk

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 21-04-04 12:55

"Edvard Korsbæk" <info@NOSPAMbb-soft.dk> wrote in message
> Ingen erfaringer, men det ser fandens godt ud.
> Har du iøvrigt fået din GPS til at virke problemfrit?
> Jeg købte en i Bilka, og har haft nærmest uendelige problemer med
antennen.

hvilken slags problemer....jeg købte også sådan et bilka tilbud...med en
haicom antenne med ledning i.....den taber tit forbindelsen, og fanger ikke
særlig mange satelitter.

Jeg bruger derimod en holux 270 cf-gps....som sidder i tadaaa cf card
slottet den virker suverænt....fanger typisk dobbelt så mange satelitter, og
taber sjældent forbindelse....selv indendøres og i toget virker den nogen
gange !

på motorcyklen bruger jeg pt, den holder der fulgte med tilbuddet ...en
sugekop svane arm, med en sølv grå plastic holder som holder fast i siderne
og bunden.....sætter sugekoppen på tanken og så bare afsted....ja ok og et
stykke gaffa og fiskeline på bagsiden af pda'en, som så er bundet til
styret...just in case....med cf-gps på plads kræves der ingen
ledninger....skal det gå stærk ryger pda og gps bare i indelommen og så på
med hovedtlf....

Lasse
Mille & Karin & Neelix & SV650S

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 21-04-04 13:29

hvilken slags problemer....jeg købte også sådan et bilka tilbud...med en
haicom antenne med ledning i.....den taber tit forbindelsen, og fanger ikke
særlig mange satelitter.

[SNIP]

Jeg købte en HP 2210, fordi jeg skulle bruge den til noget udvikling af
programmer. Der var også en GPS med.

Fint, jeg monterede den, ventede 30 minutter, = og så virkede den ellers i
min kones bil. Nu og da taber den kontakten, men det var ikke noget større
problem.

Over i min egen bil, der er en absolut ældre sag. Ingen strøm i
cigarettænderen.... Kigge efter - en ledning faldet af, sæt den på igen, og
stadig ingen virkning. Checke +/- - Modsat forbundet på de to biler.... HP
tilbage i min kones bil. Virker ikke mere. Ingen lys i lampen i
strømforsyningen.

Ud til Bilka og brokke mig. Som sædvanligt ingen ballade - Jeg fik bare en
ny strømforsyning i hånden. Hjem at montere den. Nu ingen lys i GPS'en Retur
til Bilka, og ny antenne. Hjem igen - Stadig ingen kontakt. Afdelingslederen
fortæller, at de har haft en del GPS antenner der ikke virker, og de venter
på at få nye hjem. Der står jeg lige nu.

Men din ide med en åbenbart bedre antenne - Hvad koster den, og hvor kan
den fås? Den virker jo tilsyneladende uden at der skal en separat
strømforsyning til.

Med venlig hilsen

Edvard

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-04-04 14:20

"Edvard Korsbæk" <info@NOSPAMbb-soft.dk> wrote in message
>.... en masse ting.....

Hej Edvard.....

Gider du ikke svare nedenunder spørgsmålet, det er en god tradition på
usenet, da det er meget meget mere over skueligt... se evt.

Det med svarene før spørgsmålene er noget man bruger i Jepardy

Thore

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 21-04-04 15:22

Det gør jeg sådan set også - Først en kommentar (der er et spørgsmål), SNIP
og så mit svar

Kig en gang til

Edvard

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 22-04-04 08:18

> [...]

> Men din ide med en åbenbart bedre antenne - Hvad koster den, og hvor kan
> den fås? Den virker jo tilsyneladende uden at der skal en separat

Jeg købte min på dk.marked.edb....de koster fra ny af ca 14-1500 kr, men de
er til at finde brugt for ca 6-700 kr som var hvad jeg gav for
min...originalt købt til min toshiba 740e....men denne pda støjer så meget
at jeg ikke kunne få nogen som helst gps til at virke med den

Haicommen som fulgte med bilkasættet finder typisk 4 sattelitter, hvor på
samme strækning finder min Holux 207 7-8 stykker og jeg har prøvet det flere
gange, plus at Holux'en er langt hurtigere til at finde sattelitterne typisk
under 1 minut...hvor haicommen først finder satelitter efter 2-4 minutter.

Det jeg syntes der er bedst med Holux'en er det faktum at den ikke fylder
særlig meget, ikke behøver strømforsyning, bruger ikke særlig meget strøm.
Holuxen er en mindste af de cf kort gps'er jeg har kigget opå.

Lasse
Mille & Karin & Neelix & SV650S

Fra : Moses

Dato : 21-04-04 13:14

"Edvard Korsbæk" <info@NOSPAMbb-soft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har du iøvrigt fået din GPS til at virke problemfrit?
> Jeg købte en i Bilka, og har haft nærmest uendelige problemer med

Jeg har også købt den i Bilka, men solgte antennen og har købt en BT
antenne.

Det virker perfekt.

eneste problem er at få skidtet sat på en god måde på motorcyklen. Jeg kan
ikke helt se den perfekte sted. Der er jo ikke meget plads mellem styr,
instrumenter og vindskærm.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 21-04-04 13:54

Edvard Korsbæk wrote:

> Ingen erfaringer, men det ser fandens godt ud.
> Har du iøvrigt fået din GPS til at virke problemfrit?
> Jeg købte en i Bilka, og har haft nærmest uendelige problemer med antennen.

Jeg købte godtnok min i Føtex

Ipaq 2210 m. Haicom HI203E GPS mus - den er lidt lang tid om at finde
positionen under opstart (specielt hvis man har flyttet rundt på sig
selv uden at have gps'en koblet til), men når den har fået position
virker den fint. Somregel ligger jeg på 4-6 satelitter men i åbent
landskab har jeg været oppe på 11 stk :)

--
-jens
RSV1000

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-04-04 15:00

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> virker den fint. Somregel ligger jeg på 4-6 satelitter men i åbent
> landskab har jeg været oppe på 11 stk :)

Har du nogle billeder af hvor/hvordan du har monteret PDA, GPS-mus og
hvordan du trækker strøm?

Jeg spørger, fordi jeg er indehaver samme "sæt" (Mille og PDA m.m.) som dig.

Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : Jens Arnfast

Dato : 21-04-04 15:33

SmaRTrxxv wrote:
> Har du nogle billeder af hvor/hvordan du har monteret PDA, GPS-mus og
> hvordan du trækker strøm?
>
> Jeg spørger, fordi jeg er indehaver samme "sæt" (Mille og PDA m.m.) som dig.

Jeg snupper et par billeder i aften - indtil da må du nøjes med denne
beskrivelse

Til strøm har jeg bygget en lille 12v -> 5v (2A) strømforsyning bygget i
en lille kasse der passer under speedometer og over frontrammen. I
fronten af kassen er et DIN-stik til PDA'en, en diode og en trykknap -
ved tryk på knappen aktiveres strømforsyningen, hvis PDA ikke er
tilsluttet vil strømforsyningen slukke igen så jeg ikke risikerer at
aflade mit batteri På bagsiden af kassen har jeg trukket ledninger
ud til strøm og til GPS tilslutningen.

Selve GPS-musen har jeg sat fast under frontkåben (ved siden af
forlygten) med velcro, så den er gemt godt af vejen.

Lige ved batteriets pluspol har jeg monteret en 5A (så vidt jeg husker)
sikring for derefter at trække 2 kabler fra batteri til fronten på
cyklen (jeg benytter _ikke_ stellet).

Til sidst fabrikerede jeg et kabel med DIN stik i den ene ende og ipaq
stik i den anden - så der hænger ingen løse kabler når GPS systemet ikke
bruges

PDA monteringen er ikke helt på plads endnu så indtil videre ligger
PDA'en i kortlommen på min tanktaske. Men når der bliver råd regner jeg
med at kigge lidt mere på R-A-M mount.

Selve strømforsyningen kan bygges for omkring 150kr, derudover skal man
have kabler, stik, sikring - største problem er nok ipaqstikket, jeg
købte et USB sync kabel og stjal stikket derfra

--
-jens
RSV1000

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-04-04 11:00

"Edvard Korsbæk" <info@NOSPAMbb-soft.dk> writes:

> Det gør jeg sådan set også - Først en kommentar (der er et spørgsmål), SNIP
> og så mit svar

Nu gør du det ihvertfald ikke :-/

> Kig en gang til

Forvirringen skyldes at der af en eller anden grund manger
citationstegn, >'er, på dit citat. Temmeligt forvirrende :-|
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-04-04 12:59

"hvor det ofte sker jeg farer vild"

Kan Moses farer vild....

Personligt mener jeg ikke man kan farer vild på en MC, det er kun et
spørgsmål om hvor lang en tur bliver

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Moses

Dato : 21-04-04 13:19

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "hvor det ofte sker jeg farer vild"
>
> Kan Moses farer vild....
>
> Personligt mener jeg ikke man kan farer vild på en MC, det er kun et
> [...]

Ja farer vild er vel helelr ikke det helt rigte ord. Jeg ved bare ikke altid
hvor jeg er!

Men efter som jeg bor ved vandet på sjælland, kan jeg jo altid bare køre mod
solen og så tage søvejen. Mon ikke også den der, familie ting, med at gå på
vandet virker i den moderne verden på en motorcykel?

Moses

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-04-04 20:10

"Mon ikke også den der, familie ting, med at gå på vandet...."

LOL

Fra : F.Sander

Dato : 21-04-04 13:27

I min firma Sprinter har jeg lige fået en Qtek pda med TomTom navigation,
set i forhold til en de andre biler en med VDO/Dayton til 13.000kr og en
med Gami... (pis anlæg alt,alt for langsom i stor byer )

Så er TomTom overraskende god, selvfølgelig er grafiken ikke 100% ( det er
VDO') men det er ok til pengene , i de sidste 3-5 biler har der dog værret
et opstarts problem med antenen dvs. skulle bruge en anden *driver* eller
havd fan... det hedder, men det klarede det firma som leverede dem.

Mvh. FS

Fra : Moses

Dato : 21-04-04 14:12

> [...]
> "søndags ture" hvor det ofte sker jeg farer vild.
>
> Artiklen lover jo guld og grønne skove, men har nogen prøvet den eller set

Nogen har fundet eller kender en forhandler i DK?

Fra : Kaj Gasseholm ... To~

Dato : 21-04-04 20:56

http://www.tomtom-user.dk/

Kik her for svar på alle jeres spørsmål
Her finder i TOMTOM i ver 2.24 Med DANSK menu og dansk herre stemme
Ny driver til GPS mus 2.09
Dansk POI Menu

Osv Osv..

Af POI kan jeg lige FARTKONTROL DK & MC-NØGLEN

--

Med Venlig Hilsen / Best Regards

Kaj Gasseholm

To respond by E-mail remove zerocrap from address

"Harley Davidson is to motorcycles what John Deere is to Automobiles!"

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 26-04-04 20:01

"Moses" <a@b.c> wrote:

>Artiklen lover jo guld og grønne skove, men har nogen prøvet den eller set
>den?

Jeg har en RAM-holder til min Garmin V, og det virker rigtig godt.
GPS'en sidder stabilt og sikkert, og den justerbare arm gør det nemt
at placere GPS'en, så den sidder godt.

--
Kåre