rensning af udstødning
Fra : Casper Jensen

Dato : 20-04-04 21:46

Må erkende at diverse snavs og asfalt rester brænder sig temmelig godt fast
på udstødningspotten.
Sikkert forårsaget af at den bliver rigtigt modbydelig varm på grund af
katten.
Overfladen finishen på potten er børstet rustfri stål.

Hvordan og med hvilket remedier for man det væk uden at ridse overfladen?

--
MVH
Casper

Fra : Erik

Dato : 20-04-04 22:35

Casper Jensen wrote:
> [...]
> Overfladen finishen på potten er børstet rustfri stål.
>
> Hvordan og med hvilket remedier for man det væk uden at ridse

Jeg havde for 14 dage siden et sæt alufælge til bilen som så forfærdeligt
ud - nu er de flotte, rene og skinnende.
Fælgene var fyldt med bremsestøv og tjæreklumper fra vejarbejde og jeg
forventede egentlig et større poleringsarbejde, da lige netop den slags
skidt sidder godt fast.
Mens jeg overvejede, hvad jeg skulle bruge af poleringsmiddel kom jeg i
tanke om at jeg havde en dåse WD40 stående. Jeg tænkte at det var et forsøg
værd.
Jeg sprayede WD 40 på fælgene og til min forundring begyndte bremsestøv og
tjærepletter at løbe ned af fælgene - jeg tørrede efter med en blød klud (de
værste tjæreplet fik omgangen 2 gange).
Ingen polering - bare tørre af ! Det sparede mig for timers poleren og
knokleri og så er det en skånsom behandling, der ikke kan give ridser.
Hvis jeg var dig ville jeg prøve - der kan jo ikke ske skade ved det, du
skal bare tørre WD 40 godt af igen, da jeg ikke ved om det evt. kan brænde
sig fast og misfarve en potte når den bliver varm.

mvh
Erik

Fra : Brian Laursen

Dato : 21-04-04 06:29

Casper Jensen wrote:
> [...]
> Overfladen finishen på potten er børstet rustfri stål.
>
> Hvordan og med hvilket remedier for man det væk uden at ridse

Jeg bruger autosol på mine udstødninger når varmen har misfarvet dem. Jeg
ved ikke om du kan bruge det på børstet stål, da det er en pudsecreme med
fint pudsemiddel i.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Casper Jensen

Dato : 21-04-04 08:25

"Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved ikke om du kan bruge det på børstet stål, da det er en pudsecreme med

Tror jeg starter med at prøve WD40er.
Er rimelig sikker på at autosolen vil polere overfladen blank.
Hvis det ikke virker så må den have en anden potte uden kat!

Fra : Dennis

Dato : 21-04-04 18:25

> MVH
> Casper
> Z750 04

Hvordan er den at kører på sådan en fætter.
Er den ligeså god som de beskriver det i diverse test ?

Dennis

Fra : Casper Jensen

Dato : 22-04-04 09:04

"Dennis" <bugoff@cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Z750 04

Hvordan er den at kører på sådan en fætter.
Er den ligeså god som de beskriver det i diverse test ?

Er stadig ved at køre den til så har ikke skudt den af endnu.
Men ellers føles den rigtig afslappet at køre på.
Sider behageligt uden for meget vægt på armeneog uden benene krølet sammen.
Og motoren trækker fuldstændig jævnt fra tomgang og uden huller op gennem
omdrejningerne.
Så jeg kan kun sige jeg er tilfreds. rigtig sjov på de små veje.

Fra : Armand

Dato : 21-04-04 18:06

Casper Jensen <casperjensen(FJERN)@e-mail.dk> skrev i en
> [...]
> Overfladen finishen på potten er børstet rustfri stål.
>
> Hvordan og med hvilket remedier for man det væk uden at ridse overfladen?

Ovn-rens!

--
Armand.

Fra : Klynder

Dato : 21-04-04 20:48

Motor-rens virker vel også...?

Mvh Klynder

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 22-04-04 10:17

"Casper Jensen" <casperjensen(FJERN)@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Overfladen finishen på potten er børstet rustfri stål.
>
> Hvordan og med hvilket remedier for man det væk uden at ridse overfladen?

Jeg skrev en gang en længere guide til den slags. Da det var et stort
problem da jeg havde min Dragstar.
Kan bare ikke lige finde guiden nu.

Men kort fortalt.

Brunsæbe!!!!
Smør et godt lag på udstødningen der hvor der er mærker.
Start cyklen og lad udstødningen blive varm. Sæben bliver hvid og bobler op,
nogen steder bliver det sort og brændt.
Det ser drabeligt ud, men når udstødningen er afkølet er det lige til at
tørre af med vand og en klud/svamp (ikke en grydesvamp den ridser).
Gentag behandlingen indtil alle mærker er væk og poler så udstødningen som
du plejer.

Denne metode verken ridser eller misfarver. Det er lykkedes mig at fjerne
plastik der har brændt sig godt og grundigt fast på den måde.

Mvh.
Jesper
CB900F '03