Honda
Fra : Aragorn24

Dato : 18-04-04 13:21

Jeg havde problemmer med fedtende kobling.

jeg skrev herinde, og fik afvide at den bare skulle stilles (kablet) og jeg
skulle køre pænt i 100km, det gjorde jeg så, og nu kører den bare perfekt.

Jeg ville bare takke alle der her skrevet tilbage til mig med nogle gode
råd! det er sku rart at få hjælp herinde

1000 takker fra en 100kg tung Dennis fra Køge ; - )

ps: skulle jeg sælge maskinen og købe en cb500 istedet???

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 18-04-04 15:48

Aragorn24 skrev i meddelelsen

> ps: skulle jeg sælge maskinen og købe en cb500 istedet???

CB500 er jo mange forskellige maskiner. Er det en af de nyere 2 cyl. du
tænker på ?

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Aragorn24

Dato : 18-04-04 18:56

nej de gamle 70er maskiner, jeg har haft meget glæde af min cb400, men kunne
måske godt tænke mig en større maskine.

Det skal siges, jeg er ikke en vild fartsdjævej, når jeg kører 100kmt, så
banker mit hjerte monster hurtigt, og jeg synes at jeg er flyvende

Hvad mer får jeg med en CB500? er det samme motor der er boret op? eller er
det andet konstruktion, ny stel mm?

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 18-04-04 20:47

> Hvad mer får jeg med en CB500? er det samme motor der er boret op?
> eller er det andet konstruktion, ny stel mm?

Hvis du skal "opgradere" i 70er modellerne, så har jeg ladet mig fortælle at
CB650 er en langt bedre cykel end de andre CBere. Den skulle efter sigende
have et meget stivere stel, så den ikke wobler i sving som de andre kan
finde på. Jeg kender en der på nuv. tidspunkt har en CB500, men med motoren
fra 650eren. Bevares, han er da glad for den, men havde han pengene, så blev
der skiftet til CB650 istedet.

Hvis der er noget konkret du vil vide kan jeg spørge ham. Han har haft
forskellige Honda MCere fra 70erne, og det er hele tiden 650eren han trækker
frem som den bedste af dem. Jeg kan måske også arrangere et møde, så du selv
kan høre ham hvad der er godt og skidt ved de forskellige modeller. Vi bor
vidst ikke så pokkers langt fra hinanden.

Jeg ved at han har haft CB400, 500, 550, 650, og 750 som han senere fik
boret op, og taget noget af krumtappen også.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Armand

Dato : 18-04-04 21:37

Kenn H. Jensen <kenn@nospam.dk> skrev i en
> [...]
sigende
> have et meget stivere stel, så den ikke wobler i sving som de andre kan

CB650 er fra dengang Honda sov i timen og lod Kawasaki skabe en helt ny
klasse: 650'erne!
CB650 er blot en desperat opboring af 550'eren der skulle tjene det formål
at verdens største mc-fabrik havde et produkt i den yskabte mellemklasse!
Jeg husker at den blev dømt helt ude i klassens sammenligningstest alene
p.g.a. dens forgaffel, som havde indvirkning på såvel affjedrings,
køreegenskabs og bremse -vurderingerne.
Honda kom aldrig med andre modeller i dén klasse, formodentlig fordi at den
udviklede sig for hurtigt til at de kunne følge med, og det ser ud til at de
havde hænderne fulde med udviklingen af den 16-ventilede Bol d'Or, som de i
mine øjne godt kunne have lanceret som 650'er også :-/
Summa summarum: CB650 var forældet allerede da den blev solgt :-|

Nu står der vel ikke skrevet med flammeskrift at det skál være en Honda -
500'eren er vel blot nævnt som nærmest sammelignelige :-/
Er der ingen alternativer til en CB500F's ydelse og brugtpris, og hvad
koster
mon en Z650 til forskel for en CB650??

--
Armand.
(trængt Honda-hader, som endelig fik lejlighed til at flame en Honda)

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 18-04-04 21:50

Armand skrev i meddelelsen news:c5uovr$1oqb$2@news.cybercity.dk

(trængt Honda-hader, som endelig fik lejlighed til at flame en Honda)

LOL

Jeg videregiver blot hans erfaringer med den, og har en kollega der siger
det samme om hans forgangne CB650er. Jeg stirrede mig helt blind på Honda,
idet jeg automatisk gik ud fra at det var det eneste der havde interesse.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Armand

Dato : 18-04-04 21:03

Aragorn24 <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en
> [...]
> måske godt tænke mig en større maskine.
> Hvad mer får jeg med en CB500? er det samme motor der er boret op? eller

Det er meget nært den 400'er du allerede har, blot større og et par år ældre
formodentlig.
Så altså langtfra bedre, kun lidt større og lidt tungere, og måske
efterhånden for dyr (á liebhaveri) :-/

--
Armand.

Fra : Aragorn24

Dato : 18-04-04 22:05

hmmm ok, jeg tror jeg bare bliver ved med at nyde min cb400 så
mens jeg overvejer hvad den næste cykel skal være

Fra : jesper

Dato : 19-04-04 18:56

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> wrote in message news:<4082ed70$0$245$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> hmmm ok, jeg tror jeg bare bliver ved med at nyde min cb400 så
> mens jeg overvejer hvad den næste cykel skal være

Det skal da være en CB400f i endnu bedre stand eller en kawasaki GPZ500s

Jesper