Uheldigt køb på Ebay? CBR600F3 bagdæmper
Fra : GRISEN

Dato : 18-04-04 11:34

Jeg fandt en bagdæmper til min F3 på Ebay til $22.50
Påstanden var "1600 MILES, GREAT SHAPE", så det lød jo godt.

Nu er dæmperen så ankommet, og den var rimelig godt fedtet ind...
Det viser sig, at slangen til den externe beholder sidder løst, og indholdet er sevet ud.

Nu er spørgsmålet så:
Har jeg købt en Showa dørstopper, eller er der mulighed for at få den fixet?

*
Jan

Fra : Carsten Jensen

Dato : 18-04-04 13:28

Den kan godt laves, men det er ikke gratis. Jeg tror det koster 800 - 1000
kr. Mx-shop i Agedrup kan fixe den 66 10 89 42

Charlie

Fra : NielSV650

Dato : 18-04-04 15:15

"GRISEN" <fjern_grisen@grisen.org> wrote in message
> Nu er spørgsmålet så:
> Har jeg købt en Showa dørstopper, eller er der mulighed for at få den
fixet?

Jeg plejer at få fixet bagdæmpere hos www.topracing.dk i Farum. Det koster
ca 5-600kr for en renovation med ny olie og sårn.

Niels
S FAU himmelblau

Fra : MKS - 74

Dato : 18-04-04 15:19

On Sun, 18 Apr 2004 12:34:19 +0200, GRISEN <fjern_grisen@grisen.org>
wrote:

>Nu er spørgsmålet så:
>Har jeg købt en Showa dørstopper, eller er der mulighed for at få den fixet?

Du har købt en dørstopper, i princippet er den ikke renoverbar, men
man kan godt lave nogle ting - Det kan bare ikke svare sig, find en
anden på Ebay.de - Ja ja jeg _er_ godt klar over at det lyder lidt
paradoksalt

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : GRISEN

Dato : 18-04-04 20:39

On Sun, 18 Apr 2004 16:18:47 +0200, MKS - 74 <priller@tiscali.dk> wrote:

>Du har købt en dørstopper

Tak for svarene.... med en indkøbspris under 300,- incl. fragt, kan det vist ikke betale sig at få den renoveret.
Jeg må finde på noget dekorativt at bruge den til...

*
Jan

Fra : Armand

Dato : 18-04-04 20:53

> Tak for svarene.... med en indkøbspris under 300,- incl. fragt, kan det
vist ikke
> betale sig at få den renoveret.
> Jeg må finde på noget dekorativt at bruge den til...

Og glem nu ikke at flame sælger på Ebay :-|

--
Armand.

Fra : GRISEN

Dato : 18-04-04 21:13

On Sun, 18 Apr 2004 21:52:36 +0200, "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Og glem nu ikke at flame sælger på Ebay :-|

Det glemmer jeg ikke.
Har lige lidt mail korrespondance, så de har en lille chance for at forsvare sig.

*
Jan

Fra : Søren Lindholt

Dato : 18-04-04 21:39

"GRISEN" <fjern_grisen@grisen.org> skrev i en
> Nu er dæmperen så ankommet, og den var rimelig godt fedtet ind...
> Det viser sig, at slangen til den externe beholder sidder løst, og
indholdet er sevet ud.

Jeg ville nok bede om nedslag fra sælger, men til den pris er det jo ikke
meget at nedslå af...

Søren

Fra : GRISEN

Dato : 18-04-04 22:12

On Sun, 18 Apr 2004 22:38:45 +0200, "Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> wrote:

>Jeg ville nok bede om nedslag fra sælger, men til den pris er det jo ikke
>meget at nedslå af...

Ja, det er jo ikke noget kæmpe tab... bare lidt ærgeligt.
De skriver "filling with oil is cheap and any aviiation shop will fill the nitrogen for about $15. Honda will have specs on how much"
De tilbyder, at de kan fixe det, men det koster så 2 x UD$24.5 i fragt...

*
Jan

Fra : MKS - 74

Dato : 18-04-04 22:34

On Sun, 18 Apr 2004 23:11:50 +0200, GRISEN <fjern_grisen@grisen.org>
wrote:

>De skriver "filling with oil is cheap and any aviiation shop will fill the nitrogen for about $15. Honda will have specs on how much"
>De tilbyder, at de kan fixe det, men det koster så 2 x UD$24.5 i fragt...

Det holder ikke, man kan ikke skrive great shape og så forvente at
køber selv skal fixe dæmperen efterflg., enten giver de dig pengene
retur, laver gratis (d.v.s betaler fragt) eller også må de ha' en
negativ anmeldelse.....hvis man gider.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 19-04-04 22:35

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse > Det holder ikke, man
kan ikke skrive great shape og så forvente at
> køber selv skal fixe dæmperen efterflg., enten giver de dig pengene
> retur, laver gratis (d.v.s betaler fragt) eller også må de ha' en
> negativ anmeldelse.....hvis man gider.

Og det kan knapt betale sig, så får man bare en neg. i hovedet igen... har
prøvet...

Søren

Fra : MKS - 74

Dato : 19-04-04 22:53

On Mon, 19 Apr 2004 23:35:03 +0200, "Søren Lindholt"
<lindholt@person.dk> wrote:

>Og det kan knapt betale sig, så får man bare en neg. i hovedet igen... har
>prøvet

Exactly, man må lige overveje om sagen er umagen værd...her ville jeg
måske ikke lige gide hidse mig voldsomt op

Fra : GRISEN

Dato : 29-04-04 21:17

On Mon, 19 Apr 2004 23:53:08 +0200, MKS - 74 <priller@tiscali.dk> wrote:

>Exactly, man må lige overveje om sagen er umagen værd...her ville jeg
>måske ikke lige gide hidse mig voldsomt op

Efter en håndfuld mails frem og tilbage og mange overvejelser har jeg besluttet at smide
dæmperen efter katten, og bare glemme den kedelige oplevelse.
Sælgeren har fået en neutral anmeldelse.

Mit samlede indkøb på ebay har trods alt stadig været en helt fin forretning.

*
Jan

Fra : MKS - 74

Dato : 29-04-04 21:38

On Thu, 29 Apr 2004 22:16:31 +0200, GRISEN <grisen_fjern@grisen.org>
wrote:

>Mit samlede indkøb på ebay har trods alt stadig været en helt fin forretning.

Samme her, jeg har endnu min første negative oplevelse på eBay til
gode, den kommer jo nok en dag, men umiddelbart synes det som om der
er mindst skrammel på ebay.de (hvor jeg som regel køber) - det sidste
jeg købte var iøvrigt en org. bagdæmper til min VF500, kostede 15 Euro
og virker perfekt

Fra : Hekto

Dato : 29-04-04 23:25

MKS - 74 wrote:

> [...]
> er mindst skrammel på ebay.de (hvor jeg som regel køber) - det sidste
> jeg købte var iøvrigt en org. bagdæmper til min VF500, kostede 15 Euro

Af de ting jeg, og andre bekendte, har købt på eBay (.de), har der ikke
været noget at klage over.
Rimelige varer, til rigtig gode priser.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!