Kæder til Kawasaki zzr 1100: Regina, RK el~
Fra : SN

Dato : 17-04-04 22:29

Hej NG
Jeg skal snart have ny kæde(kit) til min ZZR 1100(zxt10c)
Men hvilken:

DID : Fra louis.de : 212 euro =1600 kr ( +porto 42 kr)
Dyrest men har hørt meget godt om den.

RK: 530GXW XW-r fra mc-nøglen til : 1485 kr
Har ikke hørt noget skidt om dem..

Regina (Der står ikke noget om hvillken kæde model) fra louis.de til :125
euro (nedsat fra 164 euro) = 940 kr ( +42 kr i porto)
Har ikke hørt noget særlig godt omkring om den men den koster næsten det
samme som RK koster i Tyskland.

Alle erfaringer og anbefalinger modtages!
Jeg kører med scottoiler, og der skulle være en org. kawasaki kæde
påmonteret nu (hvilket er en DID)
--
M.v.h
Søren Nistrup, 6400 Sønderborg

Fra : Armand

Dato : 17-04-04 23:28

SN <snistrupnospam@stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> euro (nedsat fra 164 euro) = 940 kr ( +42 kr i porto)
> Har ikke hørt noget særlig godt omkring om den men den koster næsten det

Ang. Regina ville jeg ikke anskaffe mig en uden at have set udtrykkeligt
dokumentation for at den holder samme strækstyrke som de japanske kæders
norm.
Og hér gælder det at RK foreskriver brug af en 530LO, som er den stærkeste
530'er-kæde dé har på programmet (á 4.300 kg's trækstyrke) :-|

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 18-04-04 10:41

> [...]
> Og hér gælder det at RK foreskriver brug af en 530LO, som er den stærkeste
> 530'er-kæde dé har på programmet (á 4.300 kg's trækstyrke) :-|

Hertil kan jeg kun tilføje at da jeg monterede Regina på min ZX-10 blev det
væsentligt hurtigere slidt ned end det tidligere (og nuværende) RK.
Jeg ved der er andre faktorer der kan have spillet ind, men jeg har ikke
ændret vaner mht. smøring, kørestil, m.v.
Jeg ville ikke anbefale et Regina kit til en kraftig model.

Asger
ZX-10

Fra : Armand

Dato : 18-04-04 12:59

Asger Steffensen <ast@get2net.net.dk> skrev i en

> [...]
> ændret vaner mht. smøring, kørestil, m.v.
> Jeg ville ikke anbefale et Regina kit til en kraftig model.

Der er indimellem ejere af også kraftige maskiner der viser sig tilfreds med
Regina, og derfor regner jeg med at der vitterligt findes Regina-kæder i
kraftige udførelser, hvor metervaren til forskel er af alm. (gammeldags(*))
styrke.
Derfor præciserede jeg dét med udtrykkeligt oplyst trækstyrke á mindst
4.000kg!

(*)
For år tilbage var 530-dimensionen forbeholdt mellemklassen, men p.g.a.
komforten i den mindre pólygonvirkning (tandhjul ér ikke runde men
mangekantede á antallet af tænder) er den med tiden rykket mere end én
klasse op; men dette kan kun ske ud fra at man har forstærket kæden (á
materiale) i tilsvarende grad!

--
Armand.

Fra : Kenneth T

Dato : 18-04-04 00:24

"SN" <snistrupnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> euro (nedsat fra 164 euro) = 940 kr ( +42 kr i porto)
> Har ikke hørt noget særlig godt omkring om den men den koster næsten det

RK ved www.heingericke.de koster ca 145euro = 1100kr
(Hvis du ringer til flensborg afdelingen, sender hun gratis til DK, og hu
taler dansk)

--
MVH
Kenneth T

Fra : SN

Dato : 18-04-04 00:38

Hej Kenneth
De nævnte priser er for hele kædekit med begge tandhjul!!
en RK kæde koster 144 euro ved hein-gericke uden tandhjul!!
M.v.h
Søren Nistrup

Fra : SN

Dato : 18-04-04 17:43

Hej
Er der i øvrigt nogen der ved om DID kæder ved Polo er endeløse og i øvrigt
samme model som hos Louis??
Pris ved POLO: 188 euro + 15 euro i forsendelse
M.v.h
Søren N
Kawasaki zzr1100(til salg)