Dobbelt forlygte og syn
Fra : Morten Larsen

Dato : 17-04-04 10:37

Hej

Jeg er kommet til at købe en gsx-r 250 med
dobbelt forlygte. (sjov lille fætter)

Jeg skal ha den synet, men kan ikke hitte ud af
om det er ok med nærlys i begge lygter. Dem jeg har
spurgt på div. mc-værksteder, siger at det er forskelligt,
og at det kan de se i synshallen. Det er jo lidt sent at
få det opklaret der.

Den er fra 1990.
Ved nogen noget ?

Jeg er jo også interesseret i noget data på sådan en karl,
feks. et ledningsdiagram, og andre tekniske ting og sager.
Kan sådan noget findes på nettet ?

Hvor køber man billigst stumper, feks skal jeg nok bruge
3 nye bremseskiver og lidt klodser ?

Morten

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-04-04 11:35

Morten Larsen wrote:
> Hej
>
> Jeg er kommet til at købe en gsx-r 250 med
> dobbelt forlygte. (sjov lille fætter)

Kommet til??? :) Tillykke med den! Har selv haft en.

> [...]
> spurgt på div. mc-værksteder, siger at det er forskelligt,
> og at det kan de se i synshallen. Det er jo lidt sent at

Det er HELT iorden med 2 forlygter med nærlys i begge!Det er ikke noget
problem at få synet.
Men tjek lige at positionslyset også virker. Alt lys den er udstyret med,
SKAL virke til syn!

> Den er fra 1990.
> Ved nogen noget ?
Den er nok kommet på plader i 90. De blev lavet i 88-89 i Japan :)

> Jeg er jo også interesseret i noget data på sådan en karl,
> feks. et ledningsdiagram, og andre tekniske ting og sager.
> Kan sådan noget findes på nettet ?

Du kan kigge på
http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/suzuki_gsxr250.htm
Der er en venlig gut her fra gruppen som har uploadet en del info om den.
Brug du bare det til en GSX250F, de
er nemlig ens rent teknisk.

> Hvor køber man billigst stumper, feks skal jeg nok bruge
> 3 nye bremseskiver og lidt klodser ?

Jeg har forsøgt at købte brugte skiver, men jeg har aldrig fået en lige
endnu.
Jeg vil nok anbefale at du køber via mc-nøglen til ca 1300kr /stk for de
forreste.
Den bagerste passer fra mange Suzuki modeller, bla GSXR 400, Bandit 400/600
RF(?), GS500E, GSX´400 Impulse...

Faktisk passer den også frontskiver med GSX400 Impulse, og så vidt jeg ved,
har de også
samme stel , forgaffel og bremsecaliper.

> Morten

Thomas
GPZ 500S

Fra : Morten Larsen

Dato : 17-04-04 12:12

> Kommet til??? :) Tillykke med den! Har selv haft en.

Ja ups

> Det er HELT iorden med 2 forlygter med nærlys i begge!Det er ikke noget
> problem at få synet.
> Men tjek lige at positionslyset også virker. Alt lys den er udstyret med,
> SKAL virke til syn!

Er gjort, tak

> [...]
> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/suzuki_gsxr250.htm
> Der er en venlig gut her fra gruppen som har uploadet en del info om den.

det vil jeg kigge på tak.

>.
> Jeg vil nok anbefale at du køber via mc-nøglen til ca 1300kr /stk for de
> forreste.

Gisp, var f.... mange penge. 2600.- for forbremser plus klodser

> [...]
ved,
> har de også
> samme stel , forgaffel og bremsecaliper.

Hvor kan jeg finde ud af det, hvis nu de sælges billigt til en anden model ?

Morten

Fra : Armand

Dato : 17-04-04 12:05

Thomas Buus Andersen <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en

> Jeg vil nok anbefale at du køber via mc-nøglen til ca 1300kr /stk for de
> forreste.

MC-nøglen har ikke GSXR250 på listerne (hverken Braking eller Tourmax) i år!

> Faktisk passer den også frontskiver med GSX400 Impulse,

- - - Som MC-Nøglen heller ikke lister længere!

--
Armand.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-04-04 13:49

Armand wrote:
> Thomas Buus Andersen <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en

> MC-nøglen har ikke GSXR250 på listerne (hverken Braking eller
> Tourmax) i år!

> - - - Som MC-Nøglen heller ikke lister længere!

Avs avs... Godt jeg ikke har min mere, så :)
Hørte på de originale skiver. De kostede 2900kr pr. stk! UHF !

Thomas - der lige har monteret 60HK's kaburator på sin GPZ.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-04-04 13:53

> Thomas - der lige har monteret 60HK's kaburator på sin GPZ.

Er der noget specielt i det?
En GPZ500S har da altid 60HK?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-04-04 13:58

Martin Sørensen wrote:

> Er der noget specielt i det?
> En GPZ500S har da altid 60HK?

Jeg købte den med en droslet udgave på 25kw. Jeg har så lidt smidt en anden
på med 60 hk. Det giver altså en hel del sammenlignet med min gamle GSXR
250!!!!!

Thomas

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-04-04 14:04

> Jeg købte den med en droslet udgave på 25kw. Jeg har så lidt smidt en
> anden på med 60 hk. Det giver altså en hel del sammenlignet med min
> gamle GSXR 250!!!!!

Ok, ja så hjælper det lidt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 17-04-04 11:47

Morten Larsen <mortenlarsenNOSPAM@NOSPAM.tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]
> spurgt på div. mc-værksteder, siger at det er forskelligt,
> og at det kan de se i synshallen. Det er jo lidt sent at

Det har noget med afstanden imellem lygterne at gøre; men mon ikke at den
må. De er umiddelbart ikke tættere sammen end på mange andre modeller der må
:-/
På den anden side så kan det forekomme at den ene lygtes glas kun er
beregnet til fjernlys (kig efter om der er forskel på de to lygteglas)

En enkelt måde at komme over tvivlen på, er at afmontere den ene ledning der
går til nærlyset på den ene lygte

> Jeg er jo også interesseret i noget data på sådan en karl,
> feks. et ledningsdiagram, og andre tekniske ting og sager.
> Kan sådan noget findes på nettet ?

GSXR er kun solgt i DK og Japan, samt begrænset i NZ, så medmindre man er
god til japansk på skrift, er det på det nærmeste umuligt at fremskaffe det
simpleste stuff omkring den

> Hvor køber man billigst stumper, feks skal jeg nok bruge
> 3 nye bremseskiver og lidt klodser ?

Klodserne matcher andre Suzukier, så de kan fåes i hvilketsomhelst fabrikat
(originale er horribelt dyre og sjældent bedre); men med skiverne er det
værre - Det har dog været fremme før og jeg mener at der engang blev fundet
en referenceliste der viste hvilken anden Suzuki at skiverne matchede med.
Afvent lige Baby-Gix'er freakenes indlæg eller søg selv på Google groups á
dk.fritid.motorcykel!

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 17-04-04 14:31

On Sat, 17 Apr 2004 12:46:43 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Afvent lige Baby-Gix'er freakenes indlæg eller søg selv på Google groups á
>dk.fritid.motorcykel!

Hvis man lige vil undlade at sætte mig i den kategori (bwadr), såååå :

http://www.ebcbrakes.com/Assets/2004ukmccat.pdf

--
-Michael

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 17-04-04 14:42

> Hvis man lige vil undlade at sætte mig i den kategori (bwadr), såååå :
>
> http://www.ebcbrakes.com/Assets/2004ukmccat.pdf
>
> --
> -Michael
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Wimp ))

Ja.. EBC-brakes laver skiver til den lille og fås i England til den nette
sum af 3500,- for skiver og klodser hele vejen rundt, og det er MED
forsendelse.... Du kan se mere på min HP: www.mobilixnet.dk/~mob21913

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer hos Novo Nordisk i Bagsværd

Fra : Armand

Dato : 17-04-04 17:08

Jon & Ann-Rikka <Fælles@mail.dk> skrev i en

> Ja.. EBC-brakes laver skiver til den lille og fås i England til den nette
> sum af 3500,- for skiver og klodser hele vejen rundt, og det er MED
> forsendelse.... Du kan se mere på min HP: www.mobilixnet.dk/~mob21913

Jon!
Er du den der, som fremtidssikring, fører til protokols at babyen (á 47
tænder bagpå) matcher bagtandhjul med en Suzuki DR 500 (45 tænder) og DR750
(48 tænder), samt fortandhjul med den luftkølede 16-ventilede GSX400F?

--
Armand.

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 19-04-04 06:20

> [...]
DR750
> (48 tænder), samt fortandhjul med den luftkølede 16-ventilede GSX400F?

xxxxxxxxxxxxxx..

Dette er blevet skrevet bag øret og kommer på så snart som muligt...

For pokker der er meget at holde styr på lige for tiden

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk Bagsværd

Fra : Allan Bojesen

Dato : 18-04-04 14:25

Armand wrote:

> [...]
> På den anden side så kan det forekomme at den ene lygtes glas kun er
> beregnet til fjernlys (kig efter om der er forskel på de to lygteglas)

Ikke noget med må eller måske - den kan ikke andet Den er originalt
udført med blus i begge lamper på både lav og langt lys. Øvrigt har den
et fortræffligt lys, ihvertfald i forhold til min CBR1000.

Allan Bojesen