PGO Støddæmper
Fra : Scooteristen

Dato : 14-04-04 22:57

Hej herinde.
Jeg har købt mig en brugt PGO T-rex 150 til en fornuftig pris - så der er
penge til opgraderinger :- )
- Er der nogen her der ved hvilke bagstøddæmper jeg kan benytte? Den der
sidder på nu, knirker som en gammel stålseng.
- Er der nogen, der kender til en god udstødning, der måske giver lidt
ekstra effekt uden, at det går ud over lydniveauet?

Scooteristen

Fra : Hekto

Dato : 14-04-04 23:08

Scooteristen wrote:

> [...]
> - Er der nogen, der kender til en god udstødning, der måske giver lidt
> ekstra effekt uden, at det går ud over lydniveauet?

Du kunne investere i en dobbeltvirkende gas-dæmper.
en 150cc 4T'er vil næppe kaste brillantinen ud af håret, om så du
pillede udstødningen helt af!
Du kan selvfølgelig prøve at lette åndedrættet lidt på både ud og ind.
Andet luftfilter, større karburator ... o.s.v. ... bare du har det som
hobby!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Scooteristen

Dato : 14-04-04 23:25

"Hekto" wrote > >
> [...]
> Du kan selvfølgelig prøve at lette åndedrættet lidt på både ud og ind.
> Andet luftfilter, større karburator ... o.s.v. ... bare du har det som

*lol*
Ja ja, da er svært at have en formue til motorcykel når man er på SU - men
en dag så holder der en 650 ccm scooter i indkørslen.

Fra : anders majland

Dato : 15-04-04 09:49

> [...]
> - Er der nogen her der ved hvilke bagstøddæmper jeg kan benytte? Den
> der sidder på nu, knirker som en gammel stålseng.

Prøv at kigge efter en bitubo helix - Det er deres billigserie men
stadig bedre end mange originalmonterede.

> - Er der nogen, der kender til en god udstødning, der måske giver lidt
> ekstra effekt uden, at det går ud over lydniveauet?

Der er stort set ikke noget at hente. Ihvertfald ikke noget der kan
betale sig. På en mc med 50hk kan der måske hente nogle få heste med
friere udstødning. På en med ~10 er det marginaler... Så medmindre den
originale er rustet væk så spar bare pengene...

På min aprilia leonardo 150 har jeg kørt med 2 forskellige uoriginale
potter (da jeg blev træt af at de originale rasler i stykke)- effekten
var ikke mærkbar selvom de blev solgt.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid