Hærværk!
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-04-04 11:35

Hej

Da jeg kom ned til min MC i morgens stod den mærkeligt og der lå en
seddel om at jeg skulle ringe til et nummer angående væltet MC. FUCK!

Nåh, men på vej op ad trappen tænkte jeg at det da altid var noget at
vedkommende havde efterladt et nummer. Jeg ringer så op, og får fat i
en gut der viser sig at bo lige rundt om hjørnet.

I nat ved 2-3 tiden har der tilsyneladende været en fuld stodder der
har væltet cykler og motorcykler i min gade og et par nærliggende
gader. Han havde så "heldigvis" også væltet en MC med alarm på lige
henne om hjørnet. Ejeren og hans nabo (ham jeg snakkede med i
telefonen) var så løbet ned og havde fanget gutten.

Da den første lyst til at henrette manden var gået over fik de meldt
sagen til politiet, rejst hans og min MC op (og vist nok et par
stykker mere) og så videre, så det er super. Hele fortovet flyder
stadig med cykler, som idioten også har væltet. Jeg skylder vist en øl
eller noget ved lejlighed til de rare mennesker der dels fangede
fjolset og dels rejste min MC op.

Jeg har så snakket med forsikringen, og de betaler hele festen, og
inddriver selv selvrisiko mm. fra ham politiet har snuppet, så det var
da altid noget at jeg slipper uden at få økonomien i klemme, men blot
skal have alt besværet, men lidt af en sur måde at starte dagen på.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jake

Dato : 14-04-04 11:42

<snip>

En sørgelig historie med relativ lykkelig udgang

</snip>

Det er fandme konge at de fik fat I ham. Utroligt at man ikke kan have
sine ting i fred.

/Jake

XJ600

Fra : Thomas Makro

Dato : 14-04-04 12:17

On Wed, 14 Apr 2004 12:34:30 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>I nat ved 2-3 tiden har der tilsyneladende været en fuld stodder der
>har væltet cykler og motorcykler i min gade og et par nærliggende
>gader.
Nu bliver man jo nysgerrig, i hvilken by/bydel bor du?

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-04-04 12:29

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:

> Nu bliver man jo nysgerrig, i hvilken by/bydel bor du?

Jeg bor på Ydre Østerbro i København.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-04-04 12:18

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> henne om hjørnet. Ejeren og hans nabo (ham jeg snakkede med i
> telefonen) var så løbet ned og havde fanget gutten.

Arrrrgh! Selvtægt NU!

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Palle Ruby

Dato : 14-04-04 12:55

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Arrrrgh! Selvtægt NU!
>
> --
> Tony
> Fazer 1000

Sådanne tilfælde må da gå ind under genren "max tilladelig selvtægt" og så
komme til at "tabe" sådan en ****** lidt hårdt ned i fliserne når man fanger
ham.

Palle
yzf750R

Fra : Moller

Dato : 14-04-04 13:12

Palle Ruby wrote:

> Sådanne tilfælde må da gå ind under genren "max tilladelig selvtægt" og så
> komme til at "tabe" sådan en ****** lidt hårdt ned i fliserne når man fanger
> ham.

   du mener at han snublede over kantstenen pga. hans berusede tilstand,
og deraf den eksteme blå/røde farve i ansigtet og mærker på maven pga.
der lå nogen sten der hvor han lande som ramt ham i maven :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 14-04-04 16:49

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> Arrrrgh! Selvtægt NU!

Selvtægt? FY!
Men jeg er ikke sikker på at jeg kunne ringe polisen op fra mobilos uden at
bruge begge hænder, hvorfor manden nødvendigvis lige må pacificeres først!

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-04-04 18:18

Armand wrote:

> Selvtægt? FY!

Rolig nu - bare indtil polistrisserne kommer

> Men jeg er ikke sikker på at jeg kunne ringe polisen op fra mobilos
> uden at bruge begge hænder, hvorfor manden nødvendigvis lige må
> pacificeres først!

Netop! :D

--
Tony

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 14-04-04 15:07

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in

> [...]
> da altid noget at jeg slipper uden at få økonomien i klemme, men blot
> skal have alt besværet, men lidt af en sur måde at starte dagen på.

Hvad skete der med din kværn?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-04-04 18:07

Simon Haugaard Pedersen <spam@email.dk> writes:

> Hvad skete der med din kværn?

- Tanken er bulet så malingen er skallet af, altså ikke en "blød"
bule, men en med skarpe kanter (Enghave siger at det koster en ny
tank)

- Styret er skævt - nyt styr

- Begge blinklys i venstre side er skrammede

- Passagerfodhvileren er skrammet

- Speedometeret er skrammet

- Den plade instrumenterne sidder på er bøjet

- Sidespejlet er skrammet

- Styrknoppen er skrammet

- Venstre motordæksel er skrammet

- Min MC-garage er hullet hvor styr og passagerfodhviler slog igennem

.... det var vist nogenlunde det. Øv!

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-04-04 07:49

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> - Tanken er bulet så malingen er skallet af, altså ikke en "blød"
> bule, men en med skarpe kanter (Enghave siger at det koster en ny
> tank)
snip en hel masse skader.

Først - jeg føler med dig. Det er sgu ikke fedt at se
yndlingslegetøjet/transportmidlet besudlet og ødelagt - især ikke når det er
gjort med overlæg.

Men man undres lidt over hvor skrøbeligt den slags er - det er en kåbeløs
model, right? DVS. dem som anbefales til begyndere der kan forventes at tabe
dem selv - netop for at minimere rep. omkostninger ? Det lyder som en
værkstedspris på ca. 15-20.000,- i mine ører. En del billigere for en
sparsommelig gør-det-selv'er med god tid til Ebay osv. AVAV - godt den var
forsikret, og godt at svinet blev fanget.

Med håb om hurtig restituering -
Torben

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-04-04 10:48

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Men man undres lidt over hvor skrøbeligt den slags er - det er en kåbeløs
> model, right?

Jo

> DVS. dem som anbefales til begyndere der kan forventes at tabe
> dem selv - netop for at minimere rep. omkostninger ?

Tjo, men en begynder taber den vel oftest ved at vælte den relativt
blidt. De sparker vel ikke bare støttefoden væk og lader den falde,
hvilket jeg må formode at ham her har gjort. Et blødt styrt vil
sikkert ikke give buler med skarpe kanter i tankenk, måske heller ikke
bøje styret.

> Det lyder som en værkstedspris på ca. 15-20.000,- i mine ører.

Ja, det bliver sikkert dyrt.

> En del billigere for en sparsommelig gør-det-selv'er med god tid til
> Ebay osv. AVAV - godt den var forsikret, og godt at svinet blev
> fanget.

Jeg mener Rune solgte en tank til en Bandit for 800 kroner på et
tidspunkt. Resten vil sikkert kunne laves for omkring 2000 kroner,
hvis man gad at have besværet med at finde billige stumper på ebay og
lignende.

Men nu har jeg valgt at have en forsikring til den slags tilfælde.
Eneste argument for at gøre det selv skulle være at man så fik sin
cykel køreklar igen noget hurtigere.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-04-04 15:08

Ærgerligt, men fedt han er fanget.... En skam straffen som regel er
latterlig

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 16:05

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Hej
>
> Da jeg kom ned til min MC i morgens stod den mærkeligt og der lå en
> seddel om at jeg skulle ringe til et nummer angående væltet MC. FUCK!
[snip]

Dejligt at have et vidne og gå skadesfri når kraft-idioten bliver taget få
fersk gerning! Kanon! Havde også et vidne til en påkørsel af madkassen for
noget tid siden - han slap for yderligere tiltale bare han betalte skaden.
Politiet var tilsyneladende ligeglade med om han stak af fra ulykkesstedet
og kun blev fundet ved et tilfælde.

Ham du nævner burde straffes for sådan noget svineri - men slipper nok også
for yderligere tiltale da det ordnes af forsikringsselskaberne og ikke af
politiet.

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-04-04 18:10

"TheHobbit" <stephan[snabel-a]protek.dk> writes:

> Dejligt at have et vidne og gå skadesfri når kraft-idioten bliver taget få
> fersk gerning! Kanon!

Ja, det håber jeg. Jeg skal tale med politiet når hende der har sagen
møder på nattevagt i aften.

Problemet er at der ikke var nogen vidner til at min MC blev væltet,
men han har efterladt sig et spor af væltede cykler, så der er vist
ikke så meget tvivl om at det er den samme der har gjort det hele, men
nu må jeg se hvad de siger. Jeg vil tro at de er fornuftige. Jeg skal
over og tale med dem der fangede idioten her om lidt, så kan det være
de kan sige lidt mere om hvordan det er sket.

> Ham du nævner burde straffes for sådan noget svineri - men slipper nok også
> for yderligere tiltale da det ordnes af forsikringsselskaberne og ikke af
> politiet.

Man kan håbe at vores forsikringsselskaber tæver ham så grundigt at
han har gæld lang tid ud i fremtiden.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-04-04 18:20

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Man kan håbe at vores forsikringsselskaber tæver ham så grundigt at
> han har gæld lang tid ud i fremtiden.

Gulp - men hvad gør forsikringsselskabet hvis idioten i forvejen er gældsat
til langt op over begge ører og ikke har nogle måder at afdrage gælden på?
Hænger du så selv på selvrisikoen?

--
Tony

Fra : Thomas Makro

Dato : 14-04-04 18:54

On Wed, 14 Apr 2004 19:20:14 +0200, "Tony Lorentzen"
<spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Gulp - men hvad gør forsikringsselskabet hvis idioten i forvejen er gældsat
>til langt op over begge ører og ikke har nogle måder at afdrage gælden på?
>Hænger du så selv på selvrisikoen?
Næppe. Typisk procedure i forsikringssager er at
forsikringsselskaberne dækker først, og derefter gør krav mod
skadevolder.
Men når det er sagt, så husk at forsikringsselskaber over en kam er
nogle fuskere, og derfor kan være opfindsomme når det gælder om at
spare penge...

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-04-04 19:31

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Gulp - men hvad gør forsikringsselskabet hvis idioten i forvejen er gældsat
> til langt op over begge ører og ikke har nogle måder at afdrage gælden på?
> Hænger du så selv på selvrisikoen?

Det lovede hende damen jeg snakkede med i dag at jeg ikke gjorde. Det
var deres problem at indkradse penge fra ham uanset om han har nogle
eller ej. De kan sikkert også bedre indkradse dem end jeg kan.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 14-04-04 21:05

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i en

> Det lovede hende damen jeg snakkede med i dag at jeg ikke gjorde.

Du er reddet af at Bandit'en ikke var eneste offer: Hærværk kræver en serie
af forekomster (á: nøglen der er blevet trukket i lakken på flere efter
hinanden parkedere biler, eller opsnittede dæk i hele kvarteret (som vi her
i huset oplevede forrige år!))

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-04-04 22:09

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev...

> Du er reddet af at Bandit'en ikke var eneste offer [ ... ]

Sjovt, for jeg fik indtryk af at det bare krævede at politiet havde
optaget rapport, men det er muligt at mit indtryk er forkert fordi jeg
nu startede med at udlægge hele sagen fra starten.

Forsikringen ville i hvert fald gerne have en kopi af rapporten før de
ville betale, og de måtte ikke selv rykke efter den før om 3 måneder,
så jeg skal lige selv holde politiet i ørerne, så jeg kan få min
Bandit før der er gået 3 måneder.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 18:33

> [...]
> da altid noget at jeg slipper uden at få økonomien i klemme, men blot
> skal have alt besværet, men lidt af en sur måde at starte dagen på.

Min bror havde også en idiot der stjal hans tidligere cykel og smarede den
til en fest. Men selv om vi alle så ham, slap idioten for at betale da han
var på bistandshjælp, og det var umuligt at inddrive pengene. Dvs. brormand
måtte selv betale
--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-04-04 19:34

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Da jeg kom ned til min MC i morgens stod den mærkeligt og der lå en
> seddel om at jeg skulle ringe til et nummer angående væltet MC. FUCK!

Jeg har lige været ovre hos den ene af dem der hjalp med at fange
idioten i nat. Han var også selv motorcyklist, men hans motorcykel
stod heldigvis i gården. Han fortalte at idioten havde væltet temmelig
meget, både motorcykler, cykler og nogle sidespejle på en bil og
noget.

Han havde også været lidt voldelig efter de havde stoppet ham og
ringet til politiet, men ham der fangede idioten havde dyrket noget
kampsport, og syntes selv at han havde været rimelig blid da han lagde
ham ned i et eller andet funky greb.

Der havde været 6-8 betjente for at anholde ham fordi han var voldelig
og kaldt betjentene nazisvin og møgludere, så man kan håbe at han har
slået sig lidt undervejs.

Jeg skal snakke med den betjent der har sagen i aften når hun møder på
nattevagt, og så håber jeg at høre mere om hvordan sagen kommer til at
foregå.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-04-04 20:47

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> ringet til politiet, men ham der fangede idioten havde dyrket noget
> kampsport, og syntes selv at han havde været rimelig blid da han lagde

Sejt!

> Der havde været 6-8 betjente for at anholde ham fordi han var voldelig
> og kaldt betjentene nazisvin og møgludere, så man kan håbe at han har
> slået sig lidt undervejs.

Endnu mere sejt af ham, der fangede ham! Hvis Politiet har været 6-8 stykker
kunne det tyde på at de måske har kendt fjolset i forvejen.

--
Tony

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-04-04 20:57

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Endnu mere sejt af ham, der fangede ham! Hvis Politiet har været 6-8 stykker
> kunne det tyde på at de måske har kendt fjolset i forvejen.

Nej, det skyldtes vist mest at de to der kom først havde problemer med
at holde ham, og de derfor tilkaldte assistance. De havde vist været 3
betjente om at smide ham ind bag i et salatfad. Hvorvidt de kender ham
får jeg måske svar på i aften når de ringer til mig.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-04-04 21:01

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> betjente om at smide ham ind bag i et salatfad. Hvorvidt de kender ham
> får jeg måske svar på i aften når de ringer til mig.

Keep us posted!

Det er sgu surt med banditten. Hvor længe regner du med at der går før du
kan køre på den igen?

--
Tony

Fra : Moller

Dato : 14-04-04 20:07

Tony Lorentzen wrote:

> Keep us posted!
>
> Det er sgu surt med banditten. Hvor længe regner du med at der går før du
> kan køre på den igen?

   I mellemtiden for Jacob Sjællands vildeste MZ til låns... naturlighvis
er tunpotten skiftet ud med orignal potten :) så han kan styre de mange
kræfter indtil han for sin rolige B6 tilbage :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 14-04-04 22:17

Moller <news@molnit.com> wrote in

> I mellemtiden for Jacob Sjællands vildeste MZ til låns...
> naturlighvis
> er tunpotten skiftet ud med orignal potten :) så han kan styre de
> mange kræfter indtil han for sin rolige B6 tilbage :)

Gnæk gnæk :D

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-04-04 21:23

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Keep us posted!

Will do.

> Det er sgu surt med banditten. Hvor længe regner du med at der går før du
> kan køre på den igen?

for at den kan køre skal der forhåbentlig ikke meget andet end et nyt
koblingsgreb til.

Enghave har lovet at give besked så snart taksatoren har været forbi,
og de har sat et nyt greb (og hvad de ellers lige har af stumper) på.
Så kan jeg få lov at køre rundt på den indtil de får resten hjem. Det
synes jeg er fint nok. Så håber jeg bare at de snart får det gjort op
og får en taksator ud.

Enghave ville desværre ikke love noget mht. tidspunkt
Tryg sagde at taksatoren kunne rykke ud fra dag til dag, så det håber
jeg er rigtigt.

Som Moller skriver, så har han stillet en låne-MC til rådighed. Det er
super service! Jeg skal bare lige finde tid til at hente den. Jeg
ville nu bare hellere have min egen Bandit med når jeg skal på bane på
Sturup her den 25. april.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-04-04 21:21

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Da jeg kom ned til min MC i morgens stod den mærkeligt og der lå en
> seddel om at jeg skulle ringe til et nummer angående væltet MC. FUCK!

Alles mareridt

> Ejeren og hans nabo (ham jeg snakkede med i
> telefonen) var så løbet ned og havde fanget gutten.

Heldigt!

> [...]
> stadig med cykler, som idioten også har væltet. Jeg skylder vist en øl
> eller noget ved lejlighed til de rare mennesker der dels fangede

Ja, det er ikke mange der ikke bare ville have ignoreret det. Men nu
var hans egen mc jo også udsat. Giv ham hellere en kasse øl

> Jeg har så snakket med forsikringen, og de betaler hele festen, og
> inddriver selv selvrisiko mm. fra ham politiet har snuppet,

Det tolker jeg som om du har kasko, hvad hvis nu det ikke var
tilfældet?

> så det var da altid noget at jeg slipper uden at få økonomien i
> klemme, men blot skal have alt besværet, men lidt af en sur måde at
> starte dagen på.

Ja, for pokker! Det er da altid noget at du stadig kan køre på
den, og ikke skal vente uge/månedsvis på nye dele.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-04-04 22:04

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:

> Ja, det er ikke mange der ikke bare ville have ignoreret det. Men nu
> var hans egen mc jo også udsat. Giv ham hellere en kasse øl

Det blev nu til noget rødvin - det håber jeg så han vil nyde. Jeg blev
i øvrigt inviteret på øl hos ham den anden, så jeg fik hele historien
om hvordan de havde fanget idioten.

> Det tolker jeg som om du har kasko, hvad hvis nu det ikke var
> tilfældet?

Det ved jeg ikke. Så kunne jeg vel have forsøgt at hive penge ud af
idiotens ansvarsforsikring, hvis han da overhovedet har sådan en.
.... eller jeg kunne have lagt sag an mod ham. Det havde sikkert ikke
ført til noget som helst, og så havde jeg nok også valgt selv at
reparere.

> Ja, for pokker! Det er da altid noget at du stadig kan køre på
> den, og ikke skal vente uge/månedsvis på nye dele.

Mit koblingsgreb var knækket (der var godt nok flere fra klubben der
tilbød lånegreb), så jeg kunne ikke køre på den. Nu står den hos
Enghave, og der skal en taksator ud og se på den før jeg kommer ud og
køre på den igen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Claus Rolsted

Dato : 18-04-04 22:04

Hej Jacob,

Jeg er ked af at høre om dit uheld... Det er da noget rigtig skidt!!

Jeg håber ikke, at uheldet kommer til at lægge en dæmper på din mc-sæson...

Tak for sidst for øvrigt. Omend den ikke var så lang, var det en
hyggelig tur, du fandt til os. Altid hyggeligt at opleve noget nyt

Claus
CX500

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-04-04 00:11

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Det blev nu til noget rødvin - det håber jeg så han vil nyde. Jeg blev
> i øvrigt inviteret på øl hos ham den anden, så jeg fik hele historien
> om hvordan de havde fanget idioten.

Go' stil

> [...]
> ... eller jeg kunne have lagt sag an mod ham. Det havde sikkert ikke
> ført til noget som helst, og så havde jeg nok også valgt selv at

Ja, sådanne idioter er vist sjældent til at få penge ud af

> Mit koblingsgreb var knækket (der var godt nok flere fra klubben der
> tilbød lånegreb), så jeg kunne ikke køre på den. Nu står den hos
> Enghave, og der skal en taksator ud og se

Så må vi bare håbe på at den hurtigt kommer på hjulene igen, men det
ser jo heldigvis heller ikke ud til at blive et problem.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : N/A

Dato : 14-04-04 21:05

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-04-04 07:52

> [...]
> da altid noget at jeg slipper uden at få økonomien i klemme, men blot
> skal have alt besværet, men lidt af en sur måde at starte dagen på.

Hvorfor inddriver de kun selvrisikoen hos ham? Hvis jeg satte en økse i
naboens bil, tror jeg nok at jeg fik lov at betale hele festen. Hmm - hvis
du har ret er det måske værd at overveje? Note to self : husk at spørge om
hans forsikringsforhold - han er garanteret typen der gerne praler af hans
lave selvrisiko.

vh
Torben

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-04-04 10:41

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Hvorfor inddriver de kun selvrisikoen hos ham? [ ... ]

Det ved jeg heller ikke om de nøjes med. Det var bare den jeg spurgte
til fordi det er den der lige kunne belaste mit budget lige her og nu.

For min skyld må de meget gerne inddrive det hele, da det da er
uretfærdigt at min forsikring skal betale for noget jeg ikke er skyld
i.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Claus Rolsted

Dato : 18-04-04 22:08

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
>
> For min skyld må de meget gerne inddrive det hele, da det da er
> uretfærdigt at min forsikring skal betale for noget jeg ikke er skyld

Ja, vær sikker på at forsikringsselskabet vil forsøge at gøre regres
(dvs. få betaling fra skadevolderen) for hele skadens omfang.

Hvad, der er endnu mere vigtigt for dig og os her og nu, er, i hvilket
omfang du vil blive bonusbelastet af skaden (dvs. ryge et par år tilbage
og få præmieforhøjelse). Har du hørt noget om dette fra IDA (eller hvem
det nu er, du har)?

Claus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-04-04 00:06

Hej

Jeg har netop snakket med politiet for et øjeblik siden. Det skete
først i dag da hende der har sagen havde været på noget kursus.

De var meget hjælpsomme. De fortalte at de var nødt til at spørge mig
om jeg ønskede gerningsmanden straffet. Det sagde jeg selvfølgelig ja
til. Man skal ikke bare have lov til at rende rundt og vælte
motorcykler.

Der var ingen (juridisk) tvivl om at det var ham der havde gjort det.
Han havde indrømmet at han havde været ude og vælte motorcykler mm. da
de anholdte ham.

Dernæst fortalte hun at de kan inddrive hele beløbet fra
gerningsmanden såfremt han har noget at inddrive af. For at gøre det
skal de have en kopi af fakturaen for udbedringen af skaden. Det må
jeg så sørge for at de får fra mit forsikringsselskab.

Det er lidt besværligt at jeg skal være mellemmand for korrespondancen
mellem forsikring og politi, men det er åbenbart delvist nødvendigt.
Til gengæld slipper jeg så for selv at hænge på regningen, hvis
gerningsmanden ikke har nogle penge, og så er forsikringsselskabet nok
også bedre til at hive penge ud af ham end jeg. Så kan han lære det!

Nu må jeg ringe til forsikringen i morgen (hvis der er nogen der en
lørdag) eller på mandag, og så må det vel bare gå sin gang så hurtigt
som muligt.

--
Jacob | ........@
MZ ETZ 251 CDi (på lån) | ......_[]-=*

Fra : Magne Vingsand

Dato : 17-04-04 08:32

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> [...]
> mellem forsikring og politi, men det er åbenbart delvist nødvendigt.
> Til gengæld slipper jeg så for selv at hænge på regningen, hvis

Det er ofte det mest irriterende med skader, papirer og telefoner i øst og
vest, heft og bry og mye "bortkastet" tid. Så kan jeg unngå skader
foretrekker jeg det (vanskelig i ditt tilfelle, medmindre du kan sette mc
inne et sted).

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-04-04 18:34

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> om jeg ønskede gerningsmanden straffet. Det sagde jeg selvfølgelig ja
> til. Man skal ikke bare have lov til at rende rundt og vælte

Akkurat! Så tænker han sig nok om næste gang han får lyst til at hærge
andres ejendele.

--
Tony

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-04-04 11:13

"Magne Vingsand" <mving@broadpark.no> writes:

> [...]
> vest, heft og bry og mye "bortkastet" tid. Så kan jeg unngå skader
> foretrekker jeg det (vanskelig i ditt tilfelle, medmindre du kan sette mc

Jeg har desværre ikke mulighed for at sætte min MC ind i en gård eller
lignende. Jeg sætter skivebremselås og kædelås på hver gang jeg
efterlader den på gaden, og for det meste lægger jeg også MC-garage
henover den, men det generede tilsyneladende ikke hærværksmanden :-\

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-04-04 22:10

Claus Rolsted <rolsted@nospam.nospamdk> writes:

> Hej Jacob,

Hej Claus

> Jeg håber ikke, at uheldet kommer til at lægge en dæmper på din mc-sæson...

Lige nu har jeg lånt Mollers MZ, så jeg kommer skam rundt på 2 hjul.
Jeg var da også med på (en meget vellykket) klubtur i dag på MZ'en.
Jeg blev dog overhalet da lugten blev for meget for de bagvedkørende.
Jeg havde lagt mig i 2. position (med prez forrest), og fik faktisk
lov at ligge der overraskende længe.

> Tak for sidst for øvrigt. Omend den ikke var så lang, var det en
> hyggelig tur, du fandt til os. Altid hyggeligt at opleve noget nyt

Ja, vi gik desværre hen og havde en lille smule travlt. Det må vi bare
gøre igen en dag hvor vi har bedre tid (og hvor jeg evt. har min egen
MC i stalden).

--
Jacob | ........@
MZ ETZ 251 CDi (på lån) | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-04-04 22:12

> [...]

> omfang du vil blive bonusbelastet af skaden (dvs. ryge et par år
> tilbage og få præmieforhøjelse). Har du hørt noget om dette fra IDA

Jeg burde ikke blive præmiebelastet på nogen måde så vidt jeg ved.

Jeg vil da også tro at det tæller til min fordel at de har nogen at
tørre regningen af på, og at jeg på ingen måde er skyld i skaden.

Jeg skal alligevel snakke med forsikringen i morgen, så kan jeg lige
spørge for nu at være helt sikker.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-04-04 19:10

Claus Rolsted <rolsted@nospam.nospamdk> writes:

> Ja klart, men så vidt jeg husker undgår du kun bonusbelastning, hvis
> de kan indkræve hele beløbet fra skadevolderen. Hvis han er mindre
> bemidlet, og det således kommer til udbetaling fra
> forsikringsselskabet, bliver du desværre bonusbelastet

Jeg har lige snakket med forsikringen i dag. De siger at jeg på ingen
måde bliver bonusbelastet uanset om de kan inddrive pengene fra
gerningsmanden eller ej. Det der betyder noget er at de har nogen at
(forsøge at) tørre regningen af på. Det er forsikringens hovedpine
hvorvidt manden har penge.

I sådan en situation er jeg nu glad for at jeg har kaskoforsikring.
Det gør det hele lidt lettere for mig. Havde jeg kun haft
ansvarsforsikring havde jeg også kunnet få penge fra gerningsmanden
hvis jeg lod min MC lave på værksted, men da jeg jo ikke kan vide om
han rent faktisk havde penge, så ville jeg sikkert vælge at se hvad
jeg kunne finde ud af med brugte og uoriginale stumper. Det kunne jeg
så have brugt en masse tid på for at spare gerningsmanden for nogle
penge ... øv :-\

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-05-04 10:38

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Da jeg kom ned til min MC i morgens stod den mærkeligt og der lå en
> seddel om at jeg skulle ringe til et nummer angående væltet MC. FUCK!

I går eftermiddags lykkedes det mig så at få min MC igen fra Enghave.
Det tog dem 29 dage at lave den. Det synes jeg er alt for lang tid,
men lige nu er jeg bare glad for at have min MC igen.

Når jeg lige falder lidt ned over at have mig MC igen og irritationen
over at have ventet så længe fortager sig lidt, så skriver jeg en
anmeldelse inde på <http://www.dmcn.dk/>.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-04 12:19

Jacob Bunk Nielsen skrev i meddelelsen ...

>I går eftermiddags lykkedes det mig så at få min MC igen fra Enghave.
>Det tog dem 29 dage at lave den. Det synes jeg er alt for lang tid,
>men lige nu er jeg bare glad for at have min MC igen.

Nogle MC forhandlere/værksteder har ingen tidsfornemmelse I foråret
skulle jeg bruge ventilbrikker, fik først forkert slags, (min fejl), andre
skulle bestilles. Efter en uge ingenting, efter endnu en uge ingenting. Så
var min tålmodighed opbrugt, og jeg ringede til Gert i Farsø, og dagen efter
havde jeg brikkerne. Det er selvfølgelig ikke en stor handel, men jeg
_havde_ betalt i forvejen, og nåe ja, pengene ligger der sgu' stadig, men
jeg orker ikke konfrontationen med "ignoranten". Han kan jo sammen med de
andre forhandlere tænke lidt over hvorfor mere og mere handel går til
udlandet.....

>Når jeg lige falder lidt ned over at have mig MC igen og irritationen
>over at have ventet så længe fortager sig lidt, så skriver jeg en
>anmeldelse inde på <http://www.dmcn.dk/>.

Ud over afløb for egne frustrationer, så tror jeg ikke at det hjælper,
desværre

mvh
Orla

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-05-04 11:48

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> writes:

> Nogle MC forhandlere/værksteder har ingen tidsfornemmelse

Nej, desværre.

Jeg bruger min MC til min daglige transport, og så er det altså ufedt
at skulle undvære den i en hel måned. Moller og Bager har dog været
flinke og lånt mig noget at køre på, så jeg har kunnet komme omkring,
men derfor er det nu irriterende alligevel.

Jeg overvejede også flere gange hvad der skulle til for at skifte
værksted.

> Ud over afløb for egne frustrationer, så tror jeg ikke at det hjælper,
> desværre

Hvis jeg nu selv havde læst anmeldelserne derinde før jeg skyndte mig
at få sendt min MC afsted på værksted, så havde jeg sikkert valgt et
andet værksted. Måske er der andre der er klogere end jeg, som får
læst derinde først.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*