Hvormange gange rundt i rundkørsel
Fra : Tobias Larsen

Dato : 13-04-04 21:01

Som emne siger:"Hvormange gange må man kører rundt i en rundkørsel?"
Det er jo lidt morsom at øve nedlægniger og styrring med nedlægning på i
sådan nogle sjovere.

Tobias Larsen, der endelig har høvler gummidupperne af det nye dæk.

Fra : vmx

Dato : 13-04-04 21:08

"Tobias Larsen" <Fup@123.dk> skrev i en meddelelse
> Som emne siger:"Hvormange gange må man kører rundt i en rundkørsel?"
> Det er jo lidt morsom at øve nedlægniger og styrring med nedlægning på i
> sådan nogle sjovere.

det kommer an(d) på hvilken vej du kører ( rundt )

Fra : Bjørn S

Dato : 13-04-04 21:14

> [...]
> Som emne siger:"Hvormange gange må man kører rundt i en rundkørsel?"
> Det er jo lidt morsom at øve nedlægniger og styrring med nedlægning på i

Er det ikke noget med at man ikke skal være til gene for den øvrige trafik,
er det ikke i Århus der står max 3 omgange... så hvis du danner kø skal du
nok holde en lille pause
En anden ting er at du skal passe på i de rundkørsler, især ved regnvejr, de
kan være hulens glatte, men det finder du jo nok ud af efter et par runder

--
/Bjørn

Fra : Klynder

Dato : 13-04-04 21:52

Bjørn S wrote:

> Er det ikke noget med at man ikke skal være til gene for den øvrige trafik,
> er det ikke i Århus der står max 3 omgange... så hvis du danner kø skal du
> nok holde en lille pause

Jeg er ret sikkert på at man må drøne rundt i sådan en fætter lige så
tosset mange gange man vil... Hvad der så lige står i Århus ved jeg nu
ikke :)

Mvh Mikael Klynder
XJ600N (nu 943km :)

Fra : Kim Nygaard

Dato : 13-04-04 23:58

Vil du give en omgang eller to, er det da i orden

Hvis du suser nok rundt i regnvejr, tørrer vejen vel på et eller
andet tidspunkt

--
Mvh.
Nygaard

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 13-04-04 22:57

> Som emne siger:"Hvormange gange må man kører rundt i en rundkørsel?"

Der er ikke nogen øvre grænse

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 14-04-04 08:44

"Tobias Larsen" <Fup@123.dk> wrote in message
> [...]
> sådan nogle sjovere.
>
> Tobias Larsen, der endelig har høvler gummidupperne af det nye dæk.

Hej Tobias,

Med fare for at blive skældt ud synes jeg, at det er en dårlig idé at øve
nedlægning i en rundkørsel, for det er ikke sjældent, at lastbiler/busser
spilder diesel netop her.

Må jeg i stedet foreslå dig, at du melder dig til et svingteknisk kursus på
bane à la "Mestersvinger", (www.mestersvinger.dk), "Racing4Fun"
(www.racing4fun.dk), osv., hvor du bliver rigelig mæt af sving på en dag
Det er oxo sikrere for alle parter.

Yderligere dækker visse af de store forsikringsselskaber evt. skader opstået
på Mestersvinger-kurserne. Jeg husker ikke helt, hvordan dette forholder sig
på Racing4Fun-kurserne.

Mvh.
Carsten
BMW K 1200 RS
Suzuki DR 250 S

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 14-04-04 12:05

Carsten Eilersen wrote:

> [...]

> nedlægning i en rundkørsel, for det er ikke sjældent, at lastbiler/busser

Ja, det er nok klogt at starte med en inspiceringsrunde i moderat tempo.

Derudover er det vigtigt at vælge en rundkørsel med fuldt udsyn, dvs. hvor
folk fra sidevejene kan se hele rundkørslen, så de altid kan se dig (og
omvendt). Der er ingen der forventer en MC i race tempo i en rundkørsel,
og hvis nogen kører ud foran dig kan du ikke bremse ret meget pga.
nedlægningen.

Ligesom Carsten vil jeg også foreslå at ofre pengene på en banedag. Du vil
ikke fortryde det

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-04-04 13:02

nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Flemming Nyboe) writes:

> Ja, det er nok klogt at starte med en inspiceringsrunde i moderat tempo.

Oh jow. Men nu har vi jo også rundkørsler herude på landet. Endda med
fint udsyn og en trafiktæthed på cirka en (heste)vogn i timen
Jeg kender da et par rundkørsler hvor man ganske risikofrit (for både en
selv og alle andre) kan øve sig i at svinge til venstre.

Men det er nok dumt at give sig i kast med i mere trafikerede områder.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Benny Sørensen

Dato : 14-04-04 11:22

Tobias Larsen <Fup@123.dk> skrev:
> [...]

-- Medmindre du også vil køre den forkerte vej rundt, bliver det
da ret hurtigt lidt ensformigt. Nu er jeg jo så heldig at bo tæt
på Billund og der kan man knap køre 100 meter, uden at skulle
gennem en rundkørsel. Nu er jeg også så ufattelig seriøst
kunstinteresseret, så jeg kører ofte forbi Tørskind Grusgrav (nord
for Egtved, med Robert Jakobsens skulpturer) Den vej er meget
sjovere end rundkørsler.
Med venlig hilsen
Lisbeth Sejberg

Fra : Tobias Larsen

Dato : 14-04-04 14:45

> [...]
> sådan nogle sjovere.
>
> Tobias Larsen, der endelig har høvler gummidupperne af det nye dæk.

Har lige snakke med en kolega, han siger det kun er to gange. Nogen han
engang har hørt i trafikradio.

Tobias

Fra : Armand

Dato : 14-04-04 16:49

Tobias Larsen <Ingen@spam.dk> skrev i en news:c5jfag$qu0$1@sunsite.dk...

> "Tobias Larsen" <Fup@123.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har lige snakke med en kolega, han siger det kun er to gange. Nogen han
> engang har hørt i trafikradio.

Jeg tror ikke at jeg alligevel kan tage meget mere end to omgange uden at
blive
svimmel, så subj. er irrelevant for mig; men måske nok også for mange andre
:-/

Forøvrigt er det da udkørslen der er den sjove i en rundkørsel :-|

--
Armand.

Fra : Ninja Rider

Dato : 15-04-04 23:01

Hejsa

Tobias Larsen wrote:
> Som emne siger:"Hvormange gange må man kører rundt i en rundkørsel?"

Jeg har altid fået afvide til teori, at man maks må tage 3 omgange, men
jeg tror faktisk ikke at det er en regl der siger sådan.

> Det er jo lidt morsom at øve nedlægniger og styrring med nedlægning på i
> sådan nogle sjovere.

Ja, men spørg lige Martin Gammelholm hvordan det gik ham i århus en dag....

Mvh Emil

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-04-04 12:11

Tobias Larsen wrote:
> Som emne siger:"Hvormange gange må man kører rundt i en rundkørsel?"
> Det er jo lidt morsom at øve nedlægniger og styrring med nedlægning på i
> sådan nogle sjovere.

Er det lige ligemeget hvor mange gange man må køre rundt? :)

Jeg husker engang i det daværende Stenstrup og Partners, hvor nogle
folk havde undersøgt hvor mange gange man kunne køre rundt i en
rundkørsel før politiet kom.

Jeg mener resultatet var at de kunne køre 89 omgange, og så tog det
politiet 7 yderligere omgange at stoppe dem. Så du kan roligt køre
løs.

// Hans, der burde se at få slidt knopperne af det nye fordæk.
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!