AARGH Hjælp: Hvilken syre til mit nye batt~
Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-04-04 20:03

Jeg bestilte et nyt batteri hos louis.de og har så fået det i dag. Det er et
Saito YB10L-B2 til en GS500.

Problemet er at der ikke er noget syre med i pakken og brugsanvisningen
siger, at der skal påfyldes syre (på tysk: säure), som jeg også regnede med.
Jeg havde ikke læst, at dette ikke følger med batteriet, så nu er jeg stadig
cykelløs.

Er der nogen, der ved hvilken syre, jeg skal have fat i? Jeg vil jo så gerne
ud og køre igen.

--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre,

Fra : K

Dato : 13-04-04 20:11

> Er der nogen, der ved hvilken syre, jeg skal have fat i? Jeg vil jo så
gerne
> ud og køre igen.

Lad være med at bekymre dig om at købe akkusyre, gå istedet hen til et
automobilværksted, eller mc-værksted og bed dem om at fylde det, jeg gætter
på at det koster en stang wienerbrød til kaffen for sådan en operation

Fra : Asger Steffensen

Dato : 13-04-04 20:18

"K" <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gætter
> på at det koster en stang wienerbrød til kaffen for sådan en operation

Ellers kan du muligvis få citronsyre i en Matas

Asger

Fra : Tommy Fer

Dato : 16-04-04 12:33

"Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> skrev i en meddelelse

> "K" <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> gætter

> Ellers kan du muligvis få citronsyre i en Matas

Nu griner du af Matas, men gå derop og køb 37% svovlsyre og spar penge....

mvh Tommy Fer

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 13-04-04 20:13

Jacob Larsen skrev i meddelelsen news:c5hdhm$d3o$1@sunsite.dk

> Er der nogen, der ved hvilken syre, jeg skal have fat i? Jeg vil jo
> så gerne ud og køre igen.

Ganske alm. batterisyre. Kør ind på et autoværksted/battericenter og hør om
du kan købe lidt.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : JBH

Dato : 13-04-04 20:17

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stadig
> cykelløs.
>
> Er der nogen, der ved hvilken syre, jeg skal have fat i? Jeg vil jo så

Akkumulatorsyre.

Jeg mener det er 37% svovlsyre

mvh
JBH

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-04-04 20:53

JBH wrote:

> Akkumulatorsyre.
>
> Jeg mener det er 37% svovlsyre

Tak for svarene alle sammen. Jeg skulle få fat i noget i morgen.

Fra : Tue Jensen

Dato : 13-04-04 21:03

On Tue, 13 Apr 2004 21:52:49 +0200, Jacob LarsenFJERNDETTE)) wrote:

> Tak for svarene alle sammen. Jeg skulle få fat i noget i morgen.

Jeg stod i samme situation sidst år . Hvis du ikke tager batteriet med
ned og får det fyldt op på stedet så husk at få nok syre med, jeg mener der
skal bruges 0,8 L. Jeg måtte afsted 2 gange! Jeg fik det med i en
colaflaske jeg selv havde med.
--
Mvh. Tue
http://www.dfmc.dk/?id389

Fra : Bo Thede

Dato : 13-04-04 21:24

"Tue Jensen" <tuesj@SMUTstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> skal bruges 0,8 L. Jeg måtte afsted 2 gange! Jeg fik det med i en

Jeg købte 1 liter akkumulatorsyre hos T-hansen. Det kostede vist 39,-
Lidt dyrt, men ikke alle autoværksteder vil hjælpe en....desværre:(
God fornøjelse med batteriet, har selv et, og det fungerer ganske fint.

Venlig hilsen
Bo

Fra : K

Dato : 13-04-04 21:48

"Bo Thede" <b.thede@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg købte 1 liter akkumulatorsyre hos T-hansen. Det kostede vist 39,-
> Lidt dyrt, men ikke alle autoværksteder vil hjælpe en....desværre:(
> God fornøjelse med batteriet, har selv et, og det fungerer ganske fint.

Hmm ...
jeg kan se at Tue hører til i Nørresundby ...så der er chancer, nordjyder
er jo et flink folkefærd !

kør en tur ud af Hjørringvej, så skal du bare se der er garanteret nogle der
vil hjælpe
( der forefindes både mc og autoforhandlere i massevis )

Fra : K

Dato : 13-04-04 21:29

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svarene alle sammen. Jeg skulle få fat i noget i morgen.

hvis du ender med selv at gøre det så pas på labberne, hvis du har revner
eller rifter der, det er noget så afskyeligt at få i en revne OUCCHH .....og
PAS PÅ øjnene, det kan ikke siges mange gange nok, det er noget ækelt stads
sådan noget akkusyre :-/

mit råd er og bliver stadig at få et værksted til at gøre det, de har
forresten også udstyret til det