tomgangs problemer på min tl´er
Fra : S.G

Dato : 13-04-04 17:46

Oplevede idag at tomgangen dykkede til lave omdrejninger og derefter gik
cyklen ud. Det var ret periodisk og fik den omdrejnnger via gassen var de
rikke noget. Nogen der har et forlsg til at løse problemet?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-04-04 18:19

> [...]
> gik cyklen ud. Det var ret periodisk og fik den omdrejnnger via
> gassen var de rikke noget. Nogen der har et forlsg til at løse

Kunne tyde på karburatoris, så det kan lidt sprit råde bod på. Nu kan
jeg ikke lige huske om sådan en TL'er har indsprøjtning, men i så fald
kan det samme gøre sig gældende der.

Det var dog ikke så koldt i dag at der skulle opstå de problemer.
Eksisterede problemet både ved kold og varm motor?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : S.G

Dato : 13-04-04 19:39

ingen is :)
men vil lige prøve spritten.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-04-04 19:49

"Nu kan jeg ikke lige huske om sådan en TL'er har indsprøjtning"

Det mener jeg den har.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Anders Thorup

Dato : 13-04-04 18:45

S.G wrote:
> [...]
> gik cyklen ud. Det var ret periodisk og fik den omdrejnnger via
> gassen var de rikke noget. Nogen der har et forlsg til at løse

Nu kan det godt være, at mit svar er lidt dumt. Men jeg var udsat for det
samme på min VFR. Efter lidt tid, gik det dog op for mig, at jeg havde glemt
og lukke ned for chokeren. Når man giver gas ophæves chokerens funktion, så
derfor mærkes det ikke før den skal gå i tomgang.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid

Fra : S.G

Dato : 13-04-04 19:38

der er autochoker på den :)

Fra : Anders Thorup

Dato : 13-04-04 20:00

S.G wrote:
> der er autochoker på den :)

ok, men den kan vel også sagtens være defekt??
tjek lige om den virker som den skal

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 13-04-04 20:08

"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> der er autochoker på den :)

????

På en motor med indspøjtning?!

Thore

Fra : S.G

Dato : 13-04-04 21:12

> På en motor med indspøjtning?!
Manualen siger at der er autochoker på. Dvs indsprøjningssystemmet selv
justere, sikkert via temperaturen. Den du kan justere ved styret er kun til
at forhøje omdrejningerne, dvs samme som at dreje lidt på gassen.
..

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 13-04-04 21:18

> Manualen siger at der er autochoker på.

Det ved jeg godt, men det har ikke noget med en choker at gøre.. Jeg har
selv haft en TL1000 (fed motor, sørgelig affjedring)

>Dvs indsprøjningssystemmet selv justere, sikkert via temperaturen....

Helt korrekt, men det gør det også under kørlsen, p.b.a.. af en række input
om lufttemperatur i indsugningsluften, temperatur på indsprøjtningshusene,
temperaturen på topstykkerne o.s.v., o.s.v....

Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : S.G

Dato : 13-04-04 21:43

> selv haft en TL1000 (fed motor, sørgelig affjedring)

mmm.Men til mit forbrug der ikke indebærer banekørsel klarer jeg med med den
affjedring der er i. jeg har endnu ikke mærkewt noget skidt ved det. Glæder
mig til jeg finder ud af hvilken ledning der er pink :) (den der skal
modstand på for at åbne i 1. 2. og 3. gear) Har overvejet at geare den lidt
ned da jeg synes den er lovlig højt gearet fra fabrikken

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 13-04-04 21:59

> mmm.Men til mit forbrug der ikke indebærer banekørsel klarer jeg med med
den
> affjedring der er i. jeg har endnu ikke mærkewt noget skidt ved det.
Fair enough

> [...]
> modstand på for at åbne i 1. 2. og 3. gear)

>Har overvejet at geare den lidt ned da jeg synes den er lovlig højt gearet
Enig, min kunne næsten køre lige hurtigt i 5, som i 6 !!! Men du kunne også
spare sammen (meget) og købe det system akrapovic har til den, det er
virkelig godt... Der er godt 10 hk at hente... et par gode slip-ons er også
ca. 5-6 hk værd... Samt du får et noget bedre mellemområde...

Thore

Fra : Armand

Dato : 14-04-04 01:07

S.G <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> Oplevede idag at tomgangen dykkede til lave omdrejninger og derefter gik
> cyklen ud. Det var ret periodisk og fik den omdrejnnger via gassen var de
> rikke noget. Nogen der har et forlsg til at løse problemet?

Måske det sædvanlige SV-problem :-/
Tomgangen skal ikke være på HD-niveau, men væsentligt højere end man
umiddelbart vil justere den til (SV'eren skal gå med 1400rpm!).
Louis' "motobase" siger at TL'eren skal gå med 1200 +/-100rpm, så hvis du
fejlagtigt har stillet TL'eren til HD-omdrejninger, er det klart at den ikke
kan holde sig igang - Den har jo ikke en møllesten til krumtap, ligesom
amerikaneren har!

Du skriver at du har manualen, så verificer selv hvorvidt at Louis er rigtig
på den!

--
Armand

Fra : S.G

Dato : 14-04-04 08:22

har den normalt på 1400rpm´s Der ligger den stabilt. Den dykkede periodiske
til under 1000rpm´s :(
Var ud at trille igår aftes, den periodiske fejl forsvandt efter en tankning
!?! så det er garanteret vand

Fra : Armand

Dato : 14-04-04 16:09

> [...]
periodiske
> til under 1000rpm´s :(
> Var ud at trille igår aftes, den periodiske fejl forsvandt efter en

Eller problemer med at fange de sidste liter skvulpende bensin! :-/

--
Armand.

Fra : S.G

Dato : 14-04-04 17:40

> Eller problemer med at fange de sidste liter skvulpende bensin! :-/
Tror jeg skal have en alvorlig snak med den tl´er :)