Kaburator problem
Fra : Bøge

Dato : 13-04-04 14:45

Hej NG.

Jeg vil høre om der er nogen der har et bud på hvad der er galt med
kaburator indstillingerne på en 4 cyl Suzuki 250 gsxs.
Ved ca 8000 omdrejninger begynder den at 'hoste' op til ca 10000
omdrejninger.
Hvis man giver fuld gas hoster og sprutter den bare, men hvis man giver
stille og rolig gas trækker den meget pænt næsten uden at 'hoste'
Nogen bud på hvad der skal pilles ved for at løse det problem ?

Mvh Bøge.
KTM 640
Suzuki gsx 250 s cobra

Fra : Armand

Dato : 13-04-04 19:35

Bøge <kramerFJERN@oncable.dk> skrev i en
> [...]
> stille og rolig gas trækker den meget pænt næsten uden at 'hoste'
> Nogen bud på hvad der skal pilles ved for at løse det problem ?

= Arke-problem på denne årstid: Vand i karbunaderne (kan det ikke passe at
problemet er opstået efter brug af reservetanken eller bens.hanens PRI-pos.
?)

Løsning:
Tøm svømmerhusene, Fyld tilstrækkelig mængde karburatorsprit på tanken og
fyld først derefter karbunaderne op (v.h.a. PRI)!

--
Armand.

Fra : Bøge

Dato : 13-04-04 20:16

Armand wrote:
> Bøge <kramerFJERN@oncable.dk> skrev i en

> = Arke-problem på denne årstid: Vand i karbunaderne (kan det ikke
> passe at problemet er opstået efter brug af reservetanken eller
> bens.hanens PRI-pos. ?)

Den har kørt med utætte indsugnings gummier, og var justeret ind efter det,
de er så blevet limet (det er ikke bare lige at få fat i sådan nogle
gummier) og justeret ind på et værksted, efter det blev det da også bedre,
men langt fra godt nok.
Kunne det tyde på de ikke er 100% tætte ?

Mvh Bøge.

Fra : Armand

Dato : 13-04-04 23:41

> [...]
> men langt fra godt nok.
> Kunne det tyde på de ikke er 100% tætte ?

Indtil du konstanterer at det IKKE hjalp at tømme karbunaderne, tyder det på
at det er vand i svømmerhuset!! :-|

Hvis det mod forventning ikke hjælper, så skal du nok blive ledt videre i
fejlsøgningen, så kom bare igang med værktøjet!

--
Armand.

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 14-04-04 01:30

"Bøge" <kramerFJERN@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> men langt fra godt nok.
> Kunne det tyde på de ikke er 100% tætte ?

Det lyder lidt absurd at dyse karburatorer ind med utæt indsugningsgummi og
endnu mere for en flercylindret motor da det skulle være mærkeligt om
utæthederne er ens.

Men vedr. indsugningsgummi mener du så, som normalt, manifoldgummiet, altså
det mellem karburatorer og topstykke eller gummiet mellem karburatorer og
luftfilter?

Vedr utætte (manifold) gummi er er der jo triks til at finde om de er
utætte. Vist endog spray til at påsprøjte vedr. dette, ellers kan f.eks.
bruge tape.

Men du kan jo f.eks. spørge Brd. Stevns værksted i Haarlev på Sjælland, for
de kenderproblemet fra de Royald Enfild de sælger og som produceres i
Indien. For på dem har de været ude for manifoldgummi som er blevet utæt
efter 1 år pga. dårlig kvalitet, og laver så selv nogle bedre. Deres
tlf.nr.: 56 28 89 15

Mvh. Gert Thorgersen

Brdr. Stevns.