erfaringer Honda MTX125R
Fra : Tomas Linnet

Dato : 12-04-04 13:07

Heysan

Min fætter(nej min rigtige fætter) har kig på en Honda MTX125R. Nogle
erfaringer med sådan en fætter. Den skal bruges til normal transport til og
fra arbejde og små ture evt. på lidt grus.

Jeg har selv kørt og skruet på en DT125R fin cykel, men ikke videre
driftsikker.
Hvordan er Hondaen i forhold til DT'eren?

Der må jo være nogle som kender begge, Rittig????

Lad høre

-Tomas
#2 RS250 til salg

Fra : Per P.

Dato : 12-04-04 16:01

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> driftsikker.
> Hvordan er Hondaen i forhold til DT'eren?
>
> Der må jo være nogle som kender begge, Rittig????

Ja, det er jo ikke en DTR. Men til det brug som du nævner så skal den nok
klare ærterne.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-04-04 20:21

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> writes:

> Min fætter(nej min rigtige fætter) har kig på en Honda MTX125R. Nogle
> erfaringer med sådan en fætter. Den skal bruges til normal transport til og
> fra arbejde og små ture evt. på lidt grus.

Det skal den nok være god til, især gruset

> Jeg har selv kørt og skruet på en DT125R fin cykel, men ikke videre
> driftsikker.
> Hvordan er Hondaen i forhold til DT'eren?

Den lavere litereffekt giver måske bedre holdbarhed, men jeg vil have
en DT-R for at få noget der er bedre til offroad.

Her er en som har kørt 70k km problemfrit på sin:
<http://groups.google.com/groups?selm=3fcb34d9%240%2427389%24edfadb0f%40dread16.news.tele.dk>

> Lad høre

Tjaeh, jeg har jo min MTX til salg og synes at den lyder som en
udmærket mc til det brugsmønster (prisklassen taget i betragtning, min
er til salg til 10k).

Den var ellers solgt i eftermiddags; pris og afhentning aftalt,
håndslag etc. Ikke desto mindre ringede køberen et par timer efter, da
han egentlig skulle have hentet cyklen, og fortalte at han ville have
en dag at tænke over handlen i. Lang næse til mig, køberen virkede
ellers seriøs. Oh well, det kan være at han besinder sig :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-04-04 17:51

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Der må jo være nogle som kender begge, Rittig????

De andre har jo svaret så glimragende.

MTX125 er at sammenligne med en DT125LC(II - III) mht. køreegenskaber, og
holdbarheden er også noget i den retning. Fin lille cykel.

Rittig