MC- Trailer
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-04-04 11:53

Jeg har købt en MC i Frankfurt som jeg skal have hentet næste weekend. Jeg
var derfor nede ved den lokale trailer udlejer, som forlangte 400 kr for to
døgn.

Er der en her på gruppen (jylland) der har en MC triler han/hun kan undvære
næste weekend mod at få en kasse påskebryg eller noget?

--
Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-04-04 15:49

Skidt med det. Har lånt en sprinter til formålet.

Thomas

Fra : Tobias Larsen

Dato : 10-04-04 17:09

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Skidt med det. Har lånt en sprinter til formålet.
>
> Thomas

Luksus

Tobias, der ikke gad kører helt til .de med trailer

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 10-04-04 17:21

Tobias Larsen wrote:
> "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Luksus
>
> Tobias, der ikke gad kører helt til .de med trailer

Hej.
Ja der er vi forskellige......jeg gad da ikke rasle afsted i et
arbejdsredskab til D, så hellere køre i en god familie bil med trailer efter
!

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-04-04 22:42

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Hej.
> Ja der er vi forskellige......jeg gad da ikke rasle afsted i et
> arbejdsredskab til D, så hellere køre i en god familie bil med
> trailer efter !

Arh, du har da vist aldrig kørt en Mercedes Sprinter 316 med 2,4 Tdi motor,
automatgear og klimaanlæg :)
Et fint arbejdsredskab må man sige.

Thomas

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 10-04-04 22:56

Thomas Buus Andersen wrote:

> Arh, du har da vist aldrig kørt en Mercedes Sprinter 316 med 2,4 Tdi
> motor, automatgear og klimaanlæg :)
> Et fint arbejdsredskab må man sige.

Hej.

"Desværre" har jeg kun oplevet en Sprinter 312 og en Vito 112 CDi, der var
ikke nogen af dem der ar værd at komme nærmere ind på livet af !

Du har vel ikke stjerne nykker

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Armand

Dato : 11-04-04 04:11

Thomas Buus Andersen <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en
> Skidt med det. Har lånt en sprinter til formålet.

Er sq da også noget bedre at overstå dén distance med, i stedet for 70km/t's
trailer-kørsel :-|

--
Armand.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 11-04-04 07:57

Armand wrote:
> Thomas Buus Andersen <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en
>
> Er sq da også noget bedre at overstå dén distance med, i stedet for
> 70km/t's trailer-kørsel :-|

Jow det kan du have ret i. Men det var også et spørgsmål om økonomi.
Den bil jeg har til at trække en trailer kører på fri benzin i DK, så den
havde været
noget billigere at tage derned.

Så nu må vi se hvordan det går med at få min GPZ'er hjem. Der lander jo nok
lidt billeder af den imorgen, hvis ikke mine øjne er trillet ud af hovedet.

Thomas

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-04-04 18:44
Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 12-04-04 19:00

Thomas Buus Andersen skrev i meddelelsen
> Så er den hjemme. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=583

Tillykke med den. Den ser flot ud.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : MKS - 74

Dato : 12-04-04 19:03

On Mon, 12 Apr 2004 19:43:34 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:

>Så er den hjemme. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=583

Tillykke med den, du er vel pænt smadret nu så.....

--
-Michael

Fra : Frank Christensen

Dato : 12-04-04 20:54

Thomas Buus Andersen wrote:

> Så er den hjemme. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=583

> Thomas

Tillykke med mc.

Hvad måtte du slippe for den?

Hilsen Frank gsxr400rr

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-04-04 21:04

Frank Christensen wrote:

> Tillykke med mc.
>
> Hvad måtte du slippe for den?

Den kostede 1000 euro. Der var ikke så meget at snakke om.

Ang. standen. Så er billeder tit meget taknemlige. Der er to flænger i
plasticet, reperation på den ene side
efter et mindre styrt, og lidt skrammer på stellet. Jeg håber det kan trække
lidt fra afgiften så den kan få lidt ny beklædning og
en gang maling .)

> Hilsen Frank gsxr400rr

Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 12-04-04 21:52

On Mon, 12 Apr 2004 22:04:27 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:

>Den kostede 1000 euro. Der var ikke så meget at snakke om.

Nøh men det lyder da også som en okay pris...hvad står transporten så
dig i ?

>Ang. standen. Så er billeder tit meget taknemlige.

Rigtigt nok men kan faktisk også være det modsatte, hvis ikke
opløsningen er høj nok ...

> Der er to flænger i
>plasticet, reperation på den ene side
>efter et mindre styrt, og lidt skrammer på stellet.

Synes du sælger oplyste ærligt om standen ?? Det gør tyskere nemlig
generelt IME.

>Jeg håber det kan trække
>lidt fra afgiften så den kan få lidt ny beklædning og
>en gang maling .)

Håbet er lysegrønt, men de plejer nu ikke at være så slemme ved en
GPZ500.

Jeg er lidt spændt på min den seneste import, der ryger en formular
afsted imorgen...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 13-04-04 06:44

MKS - 74 wrote:

> Nøh men det lyder da også som en okay pris...hvad står transporten så
> dig i ?

Transporten var ca 1600kr.

> Synes du sælger oplyste ærligt om standen ?? Det gør tyskere nemlig
> generelt IME.

Nej han havde ikke nævnt noget om styrtskader desværre.

> Håbet er lysegrønt, men de plejer nu ikke at være så slemme ved en
> GPZ500.

Nej det tror jeg heller ikke de er.Men nu må vi se. Told og skat får papiret
i dag, og så
må jeg ellers bare vente lidt.

> Jeg er lidt spændt på min den seneste import, der ryger en formular
> afsted imorgen...

Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 13-04-04 07:07

On Tue, 13 Apr 2004 07:43:56 +0200, "Thomas Buus Andersen"

>Nej han havde ikke nævnt noget om styrtskader desværre.

Nej det undrede mig også lidt hvis du med fuldt overlæg havde købt den
med den viden på forhånd - Det er faktisk pænt træls sådan noget, for
så havde du måske fundet en anden, jeg ved ikke om det bare er mig men
i alle tilfælde har jeg hver eneste gang jeg har importeret været
positivt overrasket og i retrospekt må man sige at tyskeren i hvert
enkelt tilfælde har været ganske ærlig og ikke forsøgt at tale en
cykel op eller skjule noget, italienere derimod...... Anyway nu har
du jo den 1. learning experience så ved du hvordan det skal gøres
næste gang.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-04-04 12:51

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> [...]
> enkelt tilfælde har været ganske ærlig og ikke forsøgt at tale en
> cykel op eller skjule noget, italienere derimod......

Tjah, det er faktisk også min oplevelse af tyskerne. Vi var i og omkring
Kiel i onsdags for at hente endnu en GS500 og den var ganske som beskrevet
på ebay.
Vi var også lige ved at købe en ZX9R motor på vej derned (hurra for bærbare
computere og GSM internet , men der blev stemt imod.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : MKS - 74

Dato : 13-04-04 13:16

On 13 Apr 2004 13:51:14 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:

>Tjah, det er faktisk også min oplevelse af tyskerne. Vi var i og omkring
>Kiel i onsdags for at hente endnu en GS500 og den var ganske som beskrevet
>på ebay.

Særlig på eBay gør mange sig store anstrengelser for at beskrive selv
den mindste lille ridse eller anden "fejl" idet de meget nødig vil ha'
en negativ anmeldelse, så holder man sig til dem med positiv feedback
går man sjældent galt i byen og kan sagtens købe på eBay, der generelt
ligger en lille smule under privatkøb uden for eBay-auktion.

>Vi var også lige ved at købe en ZX9R motor på vej derned (hurra for bærbare
>computere og GSM internet , men der blev stemt imod.

Til at lægge i din bulkcarrier ? En nation af krejlere det er hvad vi
er reduceret til , den motor jeg købte for nyligt på eBay solgte
jeg indenfor ca. en uge og igår reddede jeg mig lige en bagdæmper til
15 Euro (nypris i DK 8.000) - suspekt billigt egentligt .

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-04-04 13:59

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> wrote:
[when buying on ebay]

> Til at lægge i din bulkcarrier ?

Hrmpf... Saturn V om jeg be'. Mange kræfter og kan sagtens sende ting i
kredsløb. Undvige derimod... Men nej, det var egentlig Mads der var
interesseret. Noget med at have en original reference Eller noget.

> En nation af krejlere det er hvad vi er reduceret til ,

Haha, ganske enig.

> den motor jeg købte for nyligt på eBay solgte
> jeg indenfor ca. en uge og igår reddede jeg mig lige en bagdæmper til
> 15 Euro (nypris i DK 8.000) - suspekt billigt egentligt .

Av ja, det er billigt - hva' er det for noget? Men sådan kan det jo gå når
man ingen reservepris har.
Den Ohlins jeg købte dernede var vist også lidt for billig efter sælgers
mening.

Fra : MKS - 74

Dato : 13-04-04 14:16

On 13 Apr 2004 14:58:48 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:

>Av ja, det er billigt - hva' er det for noget?

Ikke engang noget særligt, bare en std. org. dæmper af den type der
koster det hvide ud af øjnene i DK og ikke engang er særlig god i
forhold til f.eks en White Power, Ohlins eller lign.

>Men sådan kan det jo gå når man ingen reservepris har.

Rigtigt nok men nogle af delene på Ebay er _så_ billige at man
vitterlig må spørge sig selv om ikke der er noget lusk med et eller
andet sted,

>Den Ohlins jeg købte dernede var vist også lidt for billig efter sælgers
>mening.

Jeps ½-pris eller mindre for nye eller næsten nye er ikke usædvanligt.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-04-04 14:51

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> Rigtigt nok men nogle af delene på Ebay er _så_ billige at man
> vitterlig må spørge sig selv om ikke der er noget lusk med et eller
> andet sted,

Mjae, når man starter auktionen på 1 Øvro, uden reserve har man jo lidt
overladt det til tilfældighedernes spil. Med mindre man har en anden konto
til at byde tingen op med
Så kan man jo være heldig at få en given ting til 1 Øvro. Eller 189 i mit
tilfælde (mit kleine kratzer På den anden side kan tingen jo ikke ha
kostet sælger noget og det er jo svært at vurdere om den er fremskaffet
på ærlig vis.

Det er svært når man blander samvittighed ind i spillet

Fra : MKS - 74

Dato : 13-04-04 15:06

On 13 Apr 2004 15:51:02 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:

>Mjae, når man starter auktionen på 1 Øvro, uden reserve har man jo lidt
>overladt det til tilfældighedernes spil.

Klart nok, det har se'fø'li lidt med eBay-gebyret at gøre, for ellers
ikke den store fordel for sælger andet end helt indledningsvis, men
når man ser helt nye og ellers dyre ting gå til småpenge, så undrer
man sig nu lidt..

> Med mindre man har en anden konto
>til at byde tingen op med

He-he sådan en auktion følger jeg i øjeblikket, det virker ret
tydeligt at det er det der foregår ...typisk tell-tale sign er når
noget er oppe i høj pris længe før auktionen slutter.

> [...]
>tilfælde (mit kleine kratzer På den anden side kan tingen jo ikke ha
>kostet sælger noget og det er jo svært at vurdere om den er fremskaffet

Meget svært ...men jeg tror nu ikke alt er.

>Det er svært når man blander samvittighed ind i spillet

Det lader vi så bare være med...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-04-04 15:29

> [...]

> tydeligt at det er det der foregår ...typisk tell-tale sign er når
> noget er oppe i høj pris længe før auktionen slutter.

Hæ! Eller det er en newbie der ikke helt har fattet konceptet. Jeg lærte
f.eks. om sniping på den hårde måde

Jeg vil slutte af med at konkludere at ebay er vores ven, samt at tyskerne
generelt er et ærligt folk.

Fra : Armand

Dato : 13-04-04 19:34

Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> skrev i en

> [...]
> på ebay.
> Vi var også lige ved at købe en ZX9R motor på vej derned (hurra for

- - - - Og "Armands adresse-hotline"!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-04-04 07:53

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> skrev:
[på tur i Kiel]

> - - - - Og "Armands adresse-hotline"!

Oh ja - tak for anvisningerne. Det var mens vi reparerede Mercedesen med
en dartpil, en popnitte og en clips fra en kuglepen
Så kom jeg i tanke om at jeg mangler et visir og så måtte vi lige rundt
til de store.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-04-04 23:27

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> Sniping er når man byder (typisk via et lille budprogram) i de døende
> sek. af en auktion og alle <noobs> sidder tilbage med en følelse af at
> de næsten havde den idet de kun blev overbudt med 1 Euro, mens de i
> realiteten ingen chance havde

Hmm, det fænomen har jeg godt hørt om, men kendte ikke navnet. Tak for
udredningen
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang