Hva' kan det være??
Fra : Henrik Milo

Dato : 10-04-04 01:52

Hey experts... Har netop indledt en super dårlig start på denne sæson. Var
elles sikker på, at der ikke skulle ofres mere på cyklen resten af året, men
ak nej ;-( Heller ikke denne gang. Havde ellers fået monteret en ny "brugt"
tank samt en karburator-justering og ventil-justering under den lange søvn
hos Lydmuren i Stenløse. Også kædekitet var skiftet og havde selv monteret
nye aff. bag. og skiftet olie i affj. foran samt luft og olie filter og
sådan (takker for hjælpen Bidstrup og CB). Så da jeg hentede den for en uges
tid siden var det med store forventninger Tænkte "nu ikke mere arbejde og
pengebrug, men nydelse". Ren nydelse resten og denne gang hele sæsonen" -
for en gang skyld uden problemer ;-( Aber nein, havde været på pludselig
tilkaldevagt hele natten så super smadret, da jeg 12 timer senere skulle
hjem fra arb. (tåstrup) kl. 8.30 morgen. Kunne ikke starte den og talte pænt
op til 10...argh måske 20. Prøvede igen. Ikke engang noget med "iieeee"
"ieeeee" bare et "klonk". Talte lige til 20 igen bare for ikke at lide
kronisk skade af det høje blodtryk. Fik en kollega til at skuppe. Smed den
så i gear og i live var den. Smilebåndet nåede her uanede højder ved tanken
om at komme hjem i seng. Men på turen skulle jeg holde ualmindelig høje omd.
for, at den ikke skulle gå ud. Føltes som om jeg kørte i et meget højere
gear end det som jeg egentlig gjorde. Altså Super slow. Næsten bus agtig. Fy
for den. Tænkte nok bare kold....nah, men håber - for hjem skal jeg sku'.
Det blev dog ikke bedre tværtimod, skulle holde den over 3-4 k omd. for at
den ikke skulle gå i stå (og mere hvis den skulle starte efter rødt). Skal
siges at det ser komisk ud på en vej proppet med lyskryds som roskilde
vejen. Virker temmelig teenage-agtigt uden kendskab til cyklens humør. Ved
frederiksberg sagde vi nej tak ikke mere pineri og parkerede så herfter. Til
fods mod kbh N. "Har du fjernet din motorcykel fra frederiksberg" -
frederiksberg politi i tlf. efter bare 5 timers søvn. "Hva' nu?" tænkte vi
så og talte igen til 20. - "ja, den slipper benzin". Og rigtig nok dryppede
i et jævnt solidt tempo. Som at se kæresten græde, gav helt hjertepine. Så
1600 bobs til DAH for at stille den tilbage til Lydmuren i stenløse inkl en
stk. bajle under til alle tårene. For fjernes skulle den jo. Gør nu at man
overvejer et abonnement...he he.

Så var det jeg tænkte: Hva' kan det her skyldes og kan jeg forlange at
Lydmuren står til betaling og rep, da det vel er noget med karburator og
tank eller hva'? Er det deres skyld eller bare sort uheld? Mvh den altid
super uheldige MC ejer Henrik. Ps. Og alligevel er det for fedt at eje dem,
især når de altså spinder som musik og ikke kattejammer

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-04-04 08:31

Kunne være batteri...??

Tjek spænding. Også ladespænding, det kan være du har defekt laderelæ....

Det er lige de ting som "dukker op" i mit hoved...

Håber du snart kommer ud at køre igen.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 10-04-04 13:41

Henrik Milo <henrik_milo@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> på turen skulle jeg holde ualmindelig høje omd. for, at den ikke skulle gå
> ud. Føltes som om jeg kørte i et meget højere gear end det som jeg

Lvere gear mener du vel??

> [...]
stk. bajle
> under til alle tårene. For fjernes skulle den jo.

Gu' ve' hvad f.eks. 3X34 skulle have haft for den tur :-/

> [...]
> Lydmuren står til betaling og rep, da det vel er noget med karburator og
> tank eller hva'? Er det deres skyld eller bare sort uheld? Mvh den altid

Alt i alt en noget rodet beskrivelse - Frem for alt kunne jeg godt have
brugt at vide
hvilken model at det drejer sig om :-/
Dét med *klonk* ved startforsøg tyder på en Virago-agtig motor/starter(?),
hvorimod detaljen med at du skulle køre den på væsentlig høje omdrejninger
lyder som en firecylindret der ikke kører på den ene cylinder :-/

Umiddelbart vil jeg byde på at sagen hænger sammen med bensindrypperiet:

- Hvis den ene svømmer ikke lukker vil bensinen løbe over - Også under
kørsel => drukning af pågældende cylinder!

- Pågældende cylinder vil kunne fyldes i en vis grad af sådant overløbende
bensin, hvorved at kompressionen hæves til et leje som starteren ikke kan
trække igennem - Det undrer mig blot at du har været så heldig at
toppakningen ikke blev blæst af samme overkompression da i løb den igang

- Hængende svømmer kan godt falde sammen med en brugt tank der kan være
støvet og/eller rusten indvendig!

Det eneste man måske kunne laste værkstedet for er sidstnævnte faktor :-/

--
Armand.

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 11-04-04 01:23

> [...]

> støvet og/eller rusten indvendig!
>
> Det eneste man måske kunne laste værkstedet for er sidstnævnte faktor :-/

Som Armand skriver en noget rodet og lang beskrivelse. Men som Armand også
skriver med for meget benzin så var jeg selv ude for dette det andet år jeg
kørte på min som ny købt Honda CB 750, forårsaget at svømmere der låste sig
fast mellem plastsvømmeren og ophængsstiften.

Men man kan jo med lidt øvelse høre om ens motor for federne blanding end
oprindeligt.

Mvh.Gert Thorgersen

Fra : Armand

Dato : 11-04-04 09:50

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> [...]
> toppakningen ikke blev blæst af samme overkompression da i løb den igang

> - Hængende svømmer kan godt falde sammen med en brugt tank der kan være

Glemte lige - Til en anden gang:
Hvis man har problemer med at karbunaderne løber over kan et gok med en
træklods eller en solid støvle-hæl oftest få svømmeren til at sætte sig
igen, således at man kan transportere sig selv hjem og rense sagerne!

--
Armand.

Fra : Michal

Dato : 11-04-04 13:13

On Sun, 11 Apr 2004 10:50:23 +0200, Armand wrote:

> [...]
> træklods eller en solid støvle-hæl oftest få svømmeren til at sætte sig
> igen, således at man kan transportere sig selv hjem og rense sagerne!

Glimrende idé :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-04-04 09:24

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Dét med *klonk* ved startforsøg tyder på en Virago-agtig motor/starter(?),

Mon ikke nærmere det bare er batteriet der kun lige har kunnet trække
starteren i indgreb?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 13-04-04 19:33

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev i en

> Mon ikke nærmere det bare er batteriet der kun lige har kunnet trække
> starteren i indgreb?

Tjaeh, Dét er jo svært at sige med den mangel på respons vi er løbet ind i
(også) hér

--
Armand.