/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Monster problemer - UPDATE!
Fra : Zemich


Dato : 08-04-04 21:47

Hej NG
Som nogle måske husker skrev jeg om mine mc problemer. Her er indlæget igen:

---- START ----
Hej NG.
Her for lige over en uge siden købte jeg mig en Yamaha TZR 125 RR fra 96.
Lækker cykel men har dog nogle problemmer.
Elstateren virkede ikke da jeg købte den, men har så løbet den i gang.
Men her forleden dag da jeg fik den startet og den stod og varmede op, gik
den pludselig ud.
Jeg prøvede at løbe den i gang men død var den. Jeg prøvede at skrue
tænrøret ud og sørge for den ikke var druknet og satte det så i igen.
Prøvede med karburator sprit og lod den stå noget tid.
Men stadig død.
Købte så et nyt tændrør, kørte før med NGK B10ES men skiftede til BR9ES da
dette stod i manualen.
Straks startede den igen. Glæder var dog meget kort da jeg her en uge efter
piller den frem igen og løber den igang. Den starter fint og den får lov til
at varme lidt op. Jeg kører så lidt opvarmning og derefter vil jeg så til at
give lidt gas. Men så vil den slet ikke tage gassen og så holder jeg stille
hvorefter den går ud.
Den er nu død igen.
Indtil videre har jeg kun sørget for at tændrøret var skruet helt stramt,
intet andet.
Håber i har nogle forslag til hvad i alverden det kan være.

Hilsen Tommy - Den grædefærdige MC-kører
---- SLUT ----

Folk kom med nogle gode forslag på hvad det kunne være.
Jeg har i dag så splittet maskinen ad for at rense min karb og tjekke
membranen.
Det hele så godt ud og blev efter rensning sat på igen og maskinen blev
samlet.
Da jeg så prøver at løbe den igang, vil den ikke.
Jeg prøver derefter med et andet tændrør og da jeg piller det første ud er
det ekstremt vådt. Men i kom det andet og så ville det meget meget kort liv
i den, men den døde altså igen.
Har i nogle ideér til hvad jeg kan gøre nu?

Mvh Tommy



 
 
Henrik (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 08-04-04 22:10


"Zemich" <mari@events.dk> wrote in message
news:4075ba1e$0$279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG
> Som nogle måske husker skrev jeg om mine mc problemer. Her er indlæget
igen:
>
> ---- START ----
> Hej NG.
> Her for lige over en uge siden købte jeg mig en Yamaha TZR 125 RR fra 96.
> Lækker cykel men har dog nogle problemmer.
> Elstateren virkede ikke da jeg købte den, men har så løbet den i gang.
>> Da jeg så prøver at løbe den igang, vil den ikke.
> Jeg prøver derefter med et andet tændrør og da jeg piller det første ud er
> det ekstremt vådt. Men i kom det andet og så ville det meget meget kort
liv
> i den, men den døde altså igen.
> Har i nogle ideér til hvad jeg kan gøre nu?
>
> Mvh Tommy
>

Hej Tommy

Du skriver at elstarteren ikke virker. Er det noget du er sikker på? Jeg
mener det kan ikke bare være batteriet der ikke er så meget strøm på at det
ikke kan trække starteren?
kommer der lys på cykler når du drejer nøglen?
Dine symptomer lyder nemlig lidt som om der ikke er strøm nok til at lave
en fornuftig gnist på tændrøret men når den så har stået lidt o gsamlet en
smule strøm og den får et helt tørt tændrør kan den lige trække en smule
gnist.


Henrik
www.gsx.dk




Moller (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-04-04 22:14

Zemich wrote:


> Jeg prøver derefter med et andet tændrør og da jeg piller det første ud er
> det ekstremt vådt. Men i kom det andet og så ville det meget meget kort liv
> i den, men den døde altså igen.

   vups, sagde du meget vådt ??? ala sjask vådt i benzin :)

> Har i nogle ideér til hvad jeg kan gøre nu?

   Ja, tjek dit luftfilter, prøve enda at starte uden at ha det
monteret... hvis det ikke gør forskel så tjek dit choker system, lyder
om om det ikke lukker tæt når det ikke skal bruges.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Rune Larsen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 09-04-04 11:50

Zemich wrote:

> Folk kom med nogle gode forslag på hvad det kunne være.
> Jeg har i dag så splittet maskinen ad for at rense min karb og tjekke
> membranen.
> Det hele så godt ud og blev efter rensning sat på igen og maskinen blev
> samlet.
> Da jeg så prøver at løbe den igang, vil den ikke.
> Jeg prøver derefter med et andet tændrør og da jeg piller det første ud er
> det ekstremt vådt. Men i kom det andet og så ville det meget meget kort
> liv i den, men den døde altså igen.
> Har i nogle ideér til hvad jeg kan gøre nu?

Tjeh, det normale at checke er selvf. at der er benzintilførsel, gnist og
kompression.
Der er benzin, ellers var tændrøret ikke vådt.

Hvordan med gnisten? Har du prøvet at lægge tændrøret oven på topstykket og
kigge på gnisten? Den skal være fed blå, ikke lille og gul og ynkelig.

Skruer du tændrøret i igen, og drejer motoren rundt med hånden, skal der
være tydelig kompression at mærke.

Jeg ved ikke noget om hvor langt din motor har kørt, eller om den har været
renoveret, men det kunne måske være værd at kontrollere om stempelringe
osv. har det som de skal. Den hurtigste måde er at pille udstødningen af og
kigge ind gennem udstødningsporten på stemplet. Det skal helst ikke se
slidt ud.

Bliver du enig med dig selv om der er rigeligt kompression på, må fejlen
ligge i el-systemt eller blandingen.

Hvor bor du henne? Hvis det er nær Fyn, ku jeg måske godt overtales til at
kigge forbi.

/Rune

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408912
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste