Parkeringsregler for MC
Fra : Ulven Peter

Dato : 08-04-04 17:43

Er der ikke nogen der kan ridse parkeringsreglerne for MC op her? Eller evt.
sende et passende link.

Jeg er lidt rusten i den del af lovgivningen.

Peter

Fra : MKS - 74

Dato : 08-04-04 17:54

On Thu, 8 Apr 2004 18:43:28 +0200, "Ulven Peter"
<Ulven.peter@c_fjernes.dk> wrote:

>Er der ikke nogen der kan ridse parkeringsreglerne for MC op her? Eller evt.
>sende et passende link.
>
>Jeg er lidt rusten i den del af lovgivningen.

Det skal du ikke være ked af, vi andre er bare forvirrede - sagen er
at det varierer i pænt stor grad fra kommune til kommune...så
spørgsmålet må først være hvilken kommune taler vi om ??

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Ulven Peter

Dato : 08-04-04 22:11

> [...]
>
> --
> -Michael
> Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Her taler vi om Københavns kommune.

Peter

Fra : MKS - 74

Dato : 08-04-04 22:42

On Thu, 8 Apr 2004 23:11:12 +0200, "Ulven Peter"

http://www.parkering.dk

Fra : Armand

Dato : 09-04-04 00:55

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> skrev i en

> Det skal du ikke være ked af, vi andre er bare forvirrede - sagen er
> at det varierer i pænt stor grad fra kommune til kommune...så
> spørgsmålet må først være hvilken kommune taler vi om ??

For at gøre det endnu mere uoverskueligt, er det i politikredsene der
fastsættes sådanne regler, og dét er ikke = kommuner

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 09-04-04 06:16

On Fri, 9 Apr 2004 01:54:52 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>For at gøre det endnu mere uoverskueligt, er det i politikredsene der
>fastsættes sådanne regler, og dét er ikke = kommuner

Det er jeg nu ikke så sikker på at du har ret i, for Odenses
vedkommende f.eks _er_ det en bekendtgørelse for kommunen udstedt af
Odense byråd.

Fra : Thomas Makro

Dato : 09-04-04 10:05

On Fri, 09 Apr 2004 07:15:49 +0200, MKS - 74 <priller@tiscali.dk>
wrote:

>Det er jeg nu ikke så sikker på at du har ret i, for Odenses
>vedkommende f.eks _er_ det en bekendtgørelse for kommunen udstedt af
>Odense byråd.

Jeg kan godt forstå at I ikke er enige. Jeg kan ikke finde ud af hvem
af jer der har mest ret, så det må I selv slås om
Men se her:
Færdselslovens § 92:
Vejbestyrelsen for en offentlig vej kan med samtykke fra politiet
træffe færdselsmæssige bestemmelser, som indvirker på vejens
udnyttelse eller indretning.

Hvad er en "Vejbestyrelse" så? Det afhænger vel af hvor i landet vi
er, og kan således være en kommune, vej-væsen, eller lign.

Jeg har i øvrigt lige tilføjet de lokale parkeringsbestemmelser til
links delen på DMCN. Så nu er der for Kbh og Odense.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : MKS - 74

Dato : 09-04-04 10:18

On Fri, 09 Apr 2004 11:05:11 +0200, Thomas Makro
<tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg kan godt forstå at I ikke er enige.

Som jeg startede med at skrive ...vi andre er bare forvirrede, totalt
gak i låget med alle de forskellige regler og ikke mindst
fortolkningen af disse regler...parkering Kbh. har jo kørt hvad man
mildt sagt må betegne som en slingrekurs, selv da Søren Pind gik ind i
sagen bidrog det vel bare yderligere til forvirringen

>Jeg kan ikke finde ud af hvem
>af jer der har mest ret, så det må I selv slås om

Næh jeg gider ikke slås, i erkendelse af at det i praksis er umuligt
at kende reglerne for alle byer/lokaliteter nøjes jeg bare med at
parkere så det "skønnet" ikke er til ulempe, sædvanligvis på
fortovet...endnu ikke fået en bøde (for ulovlig MC-parkering that is).