GS 500 spørgsmål i. forb. m. køb: Hvor man~
Fra : Birger Poulsen

Dato : 08-04-04 10:07

Min kone vil have en GS500.
Dette ud fra den betragtning at den ikke er for tung, og ikke mindst: Den
kan sænkes tilpads nok.
Vi kigger efter en max 6 år gammel model, helst med kåbe.
Nu er problemet, hvis det da er noget problem, at de fleste har rullet
25.000 km og mere.

Hvor mange km kan man forvente sig af sådan en maskine?

Jeg ved godt at spørgsmålet er noget akademisk, men det er vi jo heller ikke
blege for at kaste os ud i her i gruppen

--
Hilsen
Birger

Fra : HardKaare

Dato : 08-04-04 10:39

> Vi kigger efter en max 6 år gammel model, helst med kåbe.

God idé med kåben. Det kan absolut anbefales.

> Nu er problemet, hvis det da er noget problem, at de fleste har rullet
> 25.000 km og mere.

Hvis den er 6 år gammel passer det nok fint nok med 20-25.000 km.

> Hvor mange km kan man forvente sig af sådan en maskine?

Godt spm. GS'eren er jo kendt for at være utolig stabil. Hvis den er kørt
ordentligt (hvilket jo selvfølgelig er svært at vurdere) burde der være
MANGE km tilbage i cyklen. Men kig i servicebogen om den har overholdt
service osv.

--
:: HardKaare
SV650

Fra : Henrik Mønster

Dato : 08-04-04 12:11

"Birger Poulsen" <b.poulsenFJERNES_REMOVE@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvor mange km kan man forvente sig af sådan en maskine?

Mange, hvis man da ellers har husket at fylde olie på. En GS500E bruger
nemlig olie når den får lov til at lave noget, og sådan er det bare. Den vi
havde, og solgte for 2 år siden, havde da kørt over 40.000 km. og havde det
helt fint. Den kører stadigvæk.

M.v.h. Henrik

Fra : Dak

Dato : 08-04-04 12:48

Hørte engang 1 maskine som havde kørt over 100.000km uden at have haft en
hovedoperation.

> En GS500E bruger
> nemlig olie når den får lov til at lave noget, og sådan er det bare.

Ikke altid. min f.eks. bruger underligt nok ikke så meget olie. jeg kører
normalt til hverdag korte(skole 5km, fodbold 5km) samt lange strækninger på
motorvej (50km) ofte da min kæreste bor lidt ude på landet. Det er lykkedes
mig at forbruge mindre end 1L dunk på en sæson og det vil jeg da ikke
betragte som så meget eller hvad?.
I sommers da jeg kørte danmark rundt med nogen venner brugte jeg ca. 1 dunk
men hvor tit mon hun skal køre danmark rundt?

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Birger Poulsen

Dato : 08-04-04 13:50

Det er lykkedes
> [...]
dunk
> men hvor tit mon hun skal køre danmark rundt?

Den får lov til at køre langture
Årligt kørselsmønster siger 8-9.000 km, hvoraf mindst 4.000 km feriekørsel =
langture.

Fra : Bo Thede

Dato : 08-04-04 17:07

Jeg kan da sige min bruger så lidt i løbet af året jeg slet ikke kan se det
på oliepinden, og deraf ikke behøver efterfylde. Jeg kører nu heller ikke så
mange Km'er pr år. En 3-4000 bliver det vel til.
Jeg sørger bare for hvert forår at give den frisk olie+filer samt 2 nye
tændrør, så kører den perfekt hele året.
Det er en udemærket maskine at begynde på, da vedligeholdet er minmalt.
God fornøjelse.

Hilsen
Bo
GS500E
Kawasaki ZRX1200s

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-04-04 19:52

"Henrik Mønster" <nina.henrik@FJERNmobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vi
> havde, og solgte for 2 år siden, havde da kørt over 40.000 km. og havde

NEJ - det er det ikke bare sådan !
Har nu kørt 22.500 km fra by og den bruger IKKE olie - ligemeget hvor
hurgtigt den får lov at løbe !
Det er tit fremfært herinde, men det har ligeså meget på sig som påstanden
om Honda-køreres tilbøjeligheder.
Så kan i vel selv regne ud hvor forskelligt det er
Som altid hænger det helt og holdent på faktorer som tilfældigheder i
materialernes færd på samlebåndet og alt muligt andet
lige frem til tilkøring og vedligeholdelse.
Fortæl mig hvilken maskine, du selv anser for umulig at få til at drikke
olie og jeg skal finde dig et eksemplar,
der gør det alligevel !

Men forøvrigt sku' den altså næsten drikke mere olie end benzin, før jeg
ville skille mig af med den.
Solid, letkørt, adræt, sjov, overskuelig osv - kort sagt en næsten perfekt
maskine som familiens køretøj nr 2 -
og fars foretrukne
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Birger Poulsen

Dato : 08-04-04 17:20

"Birger Poulsen" <b.poulsenFJERNES_REMOVE@tdcadsl.dk> wrote in message
> Min kone vil have en GS500.
> Dette ud fra den betragtning at den ikke er for tung, og ikke mindst: Den
> kan sænkes tilpads nok.

'Jeg glemte lige:
Hvornår blev modellen udstyret med bredere sæde??

--
Hilsen
Birger

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-04-04 20:03

> [...]
Den

> 'Jeg glemte lige:
> Hvornår blev modellen udstyret med bredere sæde??

Vist ikke så let at svare på; mener det faktisk skete for to år siden, men
først i år har jeg set den nye
i butikkerne......mon DK kører på reservelagrene aht priserne ?!
Til gengæld kan jeg ikke rigtigt li' den nye hæk, og den nye kåbe er da
heller ikke mer' end
"meget pæn" - hvis du spør' mig....
Men kåben er faktisk rigtig rar at have, blot du er opmærksom på at det er
en "sportskåbe" - altså
ikke en hvor du sidder perfekt i læ for alt vejr. Faktisk sidder du
overkroppen så højt at du kan
"læne" dig godt op ad fartvinden på lande/motorvej. Det gir noget
vindsus/støj (især afhængig af
din hjelm, som altid), men til gengæld slipper du for turbulenser fra et
højt kåbeglas. Og denne
buldren føler jeg er langt mere trættende end suset, selvom jeg kun sjældent
har kørt over 100 km
strækninger "på langtur".

Du kan forresten se min på dette link:
http://www.suzukicycles.org/visitors-bikes/visitors_suzuki_page_22.shtml
En finne, der har samlet en _meget_ omfattende side om Suzuki.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 09-04-04 20:11

Jesper Hedegaard skrev i meddelelsen

> Du kan forresten se min på dette link:
> http://www.suzukicycles.org/visitors-bikes/visitors_suzuki_page_22.shtml

Har du evt. et link til hvor man kan købe den five stars kåbe ??

Det kunne være interresant at se hvor meget der kan spares ift. TCP, og hvor
mange cykler de kan levere til.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-04-04 20:29

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har du evt. et link til hvor man kan købe den five stars kåbe ??
>
> Det kunne være interresant at se hvor meget der kan spares ift. TCP, og

Jaeh - http://www.jfmotorsport.de/ . Det er den tyske importør - svjv. Men
siden er ikke særligt oplysende.
Mener forresten at Louis eller Polo plejer at have den i deres kataloger.
Men sikkert kun de færdigmalede
udgaver. Det tog da næsten 1 måned at få oplyst en pris på en umalet kåbe -
og 1½ måned mere at få den hjem.
Og det endda gennem en dansk forhandler, der selv er tysker....Alt i alt var
det absolut ikke billigere at få
malet den selv, men jeg fik den som jeg ville ha' den

Og forresten er den ENESTE forksel mellem Five Stars og TCP kåben: stemplet
i kåbeglasset !

Fra : Dr Jones

Dato : 08-04-04 11:23

Hej,
Jeg har selv lige spurgt på GS 500 for nylig. Jeg fik overvejende positiv
respons på GSéren. Hvis maskinen er kørt fornuftigt og olien er skiftet
regelmæssigt burde der være 80 - 100.000 km i den. Omvendt kan en maskine
køres i sænk på 25.000 km hvis den ikke er passet.

Se evt mine andre indlæg,

Mvh Dennis (DrJones),,, der i går købte en Kawa GPZ500S