Hvilke hjelm
Fra : Thomas Rudbeck

Dato : 07-04-04 13:13

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 07-04-04 19:19

Thomas Rudbeck wrote:
> Hejsa,
> ville gerne høre jeres mening om disse hjelme. Skal nemlig til at
> købe en ny.

Jeg har selv en s800 og synes det er en super hjelm til prisen.
Jeg kan ikke lige komme i tanke om noget negativt om den hjelm.
Det virker til at være en fornuftig kvalitet.

En s800 har, i modsætning til en rsf, dugfrit visir hvilket jeg
synes er en stor fordel.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Thomas Rudbeck

Dato : 07-04-04 20:52

Jamen, hvilke én af dem er sikkerhedsmæssigt bedst. S800 er jo i
thermoplastic, medens RSF'en er i fiberforstærket laminat.

Og hvad er egentlig breathguard, en vagt der sørger for at der ikke komme
uønskede åndedræt, næppe...?

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 07-04-04 21:07

Thomas Rudbeck wrote:
> Jamen, hvilke én af dem er sikkerhedsmæssigt bedst. S800 er jo i
> thermoplastic, medens RSF'en er i fiberforstærket laminat.

RSF'en skulle være den stærkeste. Se evt. tidligere indlæg i gruppen
på google.dk under grupper.

> Og hvad er egentlig breathguard, en vagt der sørger for at der ikke
> komme uønskede åndedræt, næppe...?

*lol* Det ved jeg ikke, måske andre kan hjælpe?

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-04 22:13

"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> thermoplastic, medens RSF'en er i fiberforstærket laminat.
>
> Og hvad er egentlig breathguard, en vagt der sørger for at der ikke komme

Hej Thomas,

Nu kender jeg ikke lige s800 og rsf hjelmene, men jeg har to shark hjelme,
min tidligere hjelm, og nu reserve/passager- hjelm en rsv, og min nuværende
som er en rsr, begge hjelme er i en god kvalitet, men rsr´en er lettere, og
meget mere komfortabel end rsv´en, prismæssigt gav jeg 2000,- for rsv´en (en
på det tidspunkt sidste års model= farve), rsr´en købte jeg sidste år for
4800,-, og i mine øjne er det den ultimative hjelm, let og behagelig, der er
breathguard i den, hvilket består af en nosecup, som når den er monteret
åbner to friskluftspjæld, så man for en anelse luft til næse og mund,
nosecuppen forhindrer ånden i at dugge visiret, jeg har endnu ikke oplevet
dugproblemer selv med helt lukket visir, og jeg har kørt i ned til -5
grader.

Håber Du kan bruge disse informationer.

Mvh
Dannie
www.dfmc.dk/id?=75

Fra : Thomas Rudbeck

Dato : 07-04-04 22:24

> [...]
> nosecuppen forhindrer ånden i at dugge visiret, jeg har endnu ikke oplevet
> dugproblemer selv med helt lukket visir, og jeg har kørt i ned til -5

Jo tak det er meget fint. Men kan man ikke spraye sådan én antidugfilm på
visiret?

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-04 22:30

>Jo tak det er meget fint. Men kan man ikke spraye sådan én antidugfilm på
> visiret?

Har jeg desværre ikke nogen erfaring med, men har heller ikke været
nødvendigt på RSR´en, dog kører en af mine venner med fogcity, som er noget
folie indsats, som gør at duggen trækker ned, det er han ret glad for.

Dannie

Fra : Armand

Dato : 08-04-04 11:35

> Og hvad er egentlig breathguard, en vagt der sørger for at der ikke komme
> uønskede åndedræt?

Uha!
Farlige sager - Sæt nu man fik monteret en sådan omvendt, så det kun var
uønskede åndedræt der slap igennem =

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-04-04 10:52

"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> writes:

> Og hvad er egentlig breathguard, en vagt der sørger for at der ikke
> komme uønskede åndedræt, næppe...?

Det er sådan en dimmer der sidder over næsen så "udstødningen" bliver
dirigeret nedad, istedet for op på visiret. Jeg synes de er irriterende
at køre med.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Thomas Rudbeck

Dato : 07-04-04 22:14

jeg ved ikke om RSF har anti-dug, men er det ikke noget med at man kan
sprøjte sådan en antidugfilm på???

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-04-04 10:50

> [...]

> Hejsa,
> ville gerne høre jeres mening om disse hjelme. Skal nemlig til at købe en

Well, forhåbentligt bedre sent end aldrig. Jeg er den lykkelige ejer af en
RSF-2 (Foggy replica - naturligvis , og hvis den er nogen indikation af
den generelle kvalitet er man godt stillet med en Shark hjelm.
Den passer intet mindre end perfekt til mit hoved og selv et år efter
anskaffelsen kan jeg stadig ikke fløjte med den på hovedet. Den sidder
helt fast på hovedet selv ved motorvejshastighed og endda uden spændt strop.

Visiret er tykt og mit dugger nu ikke noget særligt. Alt plastikken
(ventilationskanaler, vivismontering osv) virker solidt og der er da ikke
faldet noget af endnu.

Jeg vil ikke tøve et øjeblik med at købe en Shark hat næste gang.