mangler lyd!!!
Fra : Frank Christensen

Dato : 05-04-04 23:07

Hej igen
Så fik vi købt gsxr 250 til kæresten, men hun mener den mangler lyd.
Hvilken udstødning skal der købes. Kender i nogle steder, helst til
billige penge.

mvh
Frank

Fra : NielSV650

Dato : 05-04-04 23:21

"Frank Christensen" <Frankechristensen@hotmail.com> wrote in message
> Så fik vi købt gsxr 250 til kæresten, men hun mener den mangler lyd.
> Hvilken udstødning skal der købes. Kender i nogle steder, helst til
> billige penge.

http://www.haraldnyborg.dk/
Søg på 2204

Niels
S FAU harlekin
http://dfmc.dk/158

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 05-04-04 23:52

> http://www.haraldnyborg.dk/
> Søg på 2204

Så bliver db-hestene vist heller ikke meget billigere

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-04 00:00

NielSV650 wrote:
> "Frank Christensen" <Frankechristensen@hotmail.com> wrote in message
>
> http://www.haraldnyborg.dk/
> Søg på 2204

*rotfl*

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Hekto

Dato : 06-04-04 07:18

In article <c4sln2$3ke$1@news.net.uni-c.dk>, s991793
@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk says...
> "Frank Christensen" <Frankechristensen@hotmail.com> wrote in message
>
> http://www.haraldnyborg.dk/
> Søg på 2204

Samt de gængse velprøvede metoder:
http://danskerhvervsbeklaedning.dk/bearbejdning/tryksager/245/sider/245
..htm

http://www.isabellasmith.com/ecommerce-products/view?product_id=844
&category_id=426
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : NielSV650

Dato : 06-04-04 09:38

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> Samt de gængse velprøvede metoder:
> [...]

Hekto, du er godt nok stået for tidligt op idag!! =

Niels
S FAU harlekin

Fra : Hekto

Dato : 06-04-04 09:56

In article <c4tpti$bs2$1@news.net.uni-c.dk>,
s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk says...
> Hekto, du er godt nok stået for tidligt op idag!! =

Nogen gange kan jeg bare ikke lade være! ;0)
Så kommer trangen over mig, og hvis ikke jeg skriver et eller andet
modbydeligt! =

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Frank Christensen

Dato : 06-04-04 11:42

Hvad fanden sker der for dig. Er det sjovt at lave grin med andre. Jeg
stillede et simpel spørgsmål og regnede med at få et færre svar. Så får
man sådan et flabede svar. Hvad sker der

Fra : NielSV650

Dato : 06-04-04 12:01

"Frank Christensen" <Frankechristensen@hotmail.com> wrote in message
[SNIP] noget tuderi...

Tag det ikke så tungt... Bemærks smileys = www-svært udtrykkelige signaler i
cyberspace
http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=tudekiks.jpg&m=full

Nælz
S FAU harlekin

Fra : Hekto

Dato : 06-04-04 12:33

In article <c4u288$f2a$1@news.net.uni-c.dk>,
> [...]
> [SNIP] noget tuderi...
>
> Tag det ikke så tungt... Bemærks smileys = www-svært udtrykkelige signaler i

- eet eller andet sted, ser jeg det som en mulighed, at jeg har fundet
min overmand!!!

Fra : Hekto

Dato : 06-04-04 12:28

In article <c4u1i2$t0f$1@abbeden.bunk.cc>,
Frankechristensen@hotmail.com says...
> Hvad fanden sker der for dig. Er det sjovt at lave grin med andre. Jeg
> stillede et simpel spørgsmål og regnede med at få et færre svar. Så får
> man sådan et flabede svar. Hvad sker der

Tjaaa ... når nu vi var igang med at finde bor og boremaskiner frem
for at fremtrylle dB-heste, så kunne jeg altså ikke dy mig!

Sorryyyyyyyyyyyyyyy! ;oP
- Jeg vil ikke love det ikke sker igen!

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-04 18:02

Frank Christensen skrev i meddelelsen ...
>Hvad fanden sker der for dig. Er det sjovt at lave grin med andre. Jeg
>stillede et simpel spørgsmål og regnede med at få et færre svar. Så får
>man sådan et flabede svar. Hvad sker der

Det er fordi at det er en forbandet uskik, at påføre andre en unødvendig
støjkilde som de ikke ønsker ! Hvordan har Du det med naboens B&S med
gennemtæret udstødning, når naboen hver søndag i sommerperioden forpester
eftermiddagen ?

mvh
Orla
VTR "the silent way"

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 07-04-04 07:49

> [...]
> støjkilde som de ikke ønsker ! Hvordan har Du det med naboens B&S med
> gennemtæret udstødning, når naboen hver søndag i sommerperioden forpester
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvis det var mig, og det kun var søndag.. No problem...

Nogle er bare mere large end andre.....

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 07-04-04 09:11

Orla Pedersen wrote:

> Det er fordi at det er en forbandet uskik, at påføre andre en unødvendig
> støjkilde som de ikke ønsker !

Interessant emne.
Ikke fordi jeg synes der er noget galt med Franks spørgsmål, men...
Er det ikke lidt langt ude at vi giver flere 1000 kr for at få vores MC'er
til at larme mere, imens vi selv kører rundt med ørepropper? Vi kalder det
"lyde bedre", men der er vel kun os der synes det.
Det eneste halv-fornuftige argument er at det hjælper bilister med at høre
os, når de ikke gider kigge. Men hvis det var sikkerhed vi ville have, så
købe vi nok ikke miniblink samtidig.
Det er nok heller ikke de 5% ekstra ydelse vi vil betale for.

Jeg købte SV'en med en halv-åben potte (laser) der har 'fløjte', og larmer
et sted midt imellem originaludstødningen og en åben potte. Jeg har ikke
målt den.
Jeg kører med den fordi jeg godt kan lide at kunne høre motoren igennem
vindstøjen _og_ fordi jeg også synes det "lyder bedre", men det er ikke en
vane jeg er stolt af.

Træk koblingen og luk gassen når i overhaler heste på landevejene.
Så er der en anden gruppe af mindre støjende naturelskere, der vil hade os
lidt mindre.

--
Venligt, Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Fra : NielSV650

Dato : 07-04-04 10:18

"Flemming Nyboe" <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> Er det ikke lidt langt ude at vi giver flere 1000 kr for at få vores MC'er
> til at larme mere, imens vi selv kører rundt med ørepropper?

Jeg kører med ørepropper for vindstøjens skyld - ikke pottens.
På ture under 100km/t tager jeg ikke propper i.

> Træk koblingen og luk gassen når i overhaler heste på landevejene.
> Så er der en anden gruppe af mindre støjende naturelskere, der vil hade os
> lidt mindre.

Det gør jeg også Til tider har jeg også slukket den i vejkryds med
balstyriske kødknallerter....

Niels
S FAU harlekin
http://dfmc.dk/158

Fra : Knud Dam

Dato : 07-04-04 19:31

"Flemming Nyboe" <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Vi kalder det "lyde bedre", men der er vel kun os der synes det.

Godt argument ! Vi er jo også rigtigt mange, og vi nyder det meget.

> Det eneste halv-fornuftige argument er at det hjælper bilister med at høre
> os, når de ikke gider kigge. Men hvis det var sikkerhed vi ville have, så
> købe vi nok ikke miniblink samtidig.

Godt argument ! Og fodgængere, cyklister mm. får også en varsel om, at noget
er på vej.

> Det er nok heller ikke de 5% ekstra ydelse vi vil betale for.

Og endnu et godt argument ! 5 % ekstra ydelse blot ved montering af en fri
udstødning er billigt.

> [...]

> Træk koblingen og luk gassen når i overhaler heste på landevejene.
> Så er der en anden gruppe af mindre støjende naturelskere, der vil hade os

Enig !!!

> Venligt, Flemming Nyboe
> www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Mvh

KD Bandit 600 S (Med Arrows slip-on, der lyder kanon)

Fra : Armand

Dato : 08-04-04 11:26

Knud Dam <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en

> Og endnu et godt argument ! 5 % ekstra ydelse blot ved montering af en fri
> udstødning er billigt.

5%?
Det vil jeg se på papiret før jeg tor det!
De 4½% er nok rene Db-heste :-/

--
Armand.

Fra : Knud Dam

Dato : 08-04-04 13:42

> Knud Dam <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en

> 5%?
> Det vil jeg se på papiret før jeg tor det!
> De 4½% er nok rene Db-heste :-/

> Armand.

De 5 % var nu ikke min påstand.

Den passede bare godt til situationen.

; - )

KD (Der synes, at de fleste originaludstødninger er grimme, tunge og og med
for lidt lyd)

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 09-04-04 08:23

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote in message

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> De 5 % var nu ikke min påstand.
>
> Den passede bare godt til situationen.

Jeg er ansvarlig for de 5%.
I konteksten af mit indlæg syntes jeg det var passende at gætte til den høje
side.
Jeg skulle måske have skrevet <5%.

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-04-04 13:18

nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Flemming Nyboe) writes:

> Træk koblingen og luk gassen når i overhaler heste på landevejene.
> Så er der en anden gruppe af mindre støjende naturelskere, der vil
> hade os lidt mindre.

Jeg har alligevel givet dem en anden gruppe at hade for en måneds tid
siden. Jeg kom cyklende (ja, den der med slør i fodhvilerne) ad en sti
mellem Lundtofte og Nærum. Der er (desværre) en del ryttere der fra
tid til anden, og deres efterladenskaber er vildt irriterende. En godt
våd hestepære er ikke vildt fed at ramme med 30 km/t i et sving på
slickdæk - de er faktisk ret glatte :-\

Nåh, men min cykel har kørt 18 km hver vej til arbejde et par gange om
ugen hele vinteren, så forbremsen var ikke så god, og bagbremsen
hylede kraftigt når man bremsende. Lige som jeg kommer rundt i et
sving står der så 3 heste med ryttere på og fylder hele stien, og jeg
er så nødt til at bremse med min hylende bagbremse. Den ene af hestene
var lige ved at smide rytteren af og jeg fik et meget surt blik.

.... jeg synes det er fint nok at man tager hensyn til ryttere når man
har mulighed for det, men jeg synes desværre også ofte at de forventer
lige lovlig meget af andre trafikanter. Måske er de lidt som os
motorcyklister hvad det angår.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Hekto

Dato : 07-04-04 13:26

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> har mulighed for det, men jeg synes desværre også ofte at de forventer
> lige lovlig meget af andre trafikanter. Måske er de lidt som os

Når man bor tæt op ad Harreskoven, er man ofte udsat for mindreårige
'kvinder' med hang til at styre rundt på en kød-scooter!
Desværre har de ikke altid (sjældent!) helt styr på dyret. Samtidig er
det jo en ordentlig 'mundfuld' at få på forruden eller forlygteglasset.
Der er lavet ridestier o.s.v., men af een eller anden grund skal de
netop ride mindst 2 ved siden af hinanden, på offentlig gade og vej.

Jeg har ikke helt styr på hvor mange gange jeg har måttet op på
fortovet, fordi krikken ligepludselig blev nervøs og ustyrlig! Dytte kan
man ikke engang!

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 09-04-04 07:23

> Desværre har de ikke altid (sjældent!) helt styr på dyret. Samtidig er
> det jo en ordentlig 'mundfuld' at få på forruden eller forlygteglasset.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Faktisk så er heste jo levende dyr, og de har deres måder at reagerer på, og
måske har de evt. haft en dårlig oplevelse med en MC-pilot før, og det
glemmer den jo ikke sådan lige. Så skal vi også til at give Moder Natur
skylden for ikke at kunne styre hunde/katte/fugle og bier osv, når de ind
imellem render ud foran os..

Nu kender jeg ikke lige området hvor du/i bor, men er der ridesti der hvor
de rider på vejen????...

Hvis ikke.. så SKAL de faktisk placerer sig som en bil, dvs IKKE på
cykelstien, fortovet eller andre steder...

Selvfølgelig er der også mellem ryttere brodne kar, men det er trods alt
levende væsner de har med at gøre, så det skader ikke at tage sine
forholdsregler og passe lidt på

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer hos Novo Nordisk

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 09:38

In article <40764154$0$478$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Jon & Ann-Rikka wrote:

> [...]
> imellem render ud foran os..
>
> Nu kender jeg ikke lige området hvor du/i bor, men er der ridesti der hvor

Jeg hørte skovvejsområdet nævt, og da jeg kender lidt til området dér må
der lyde et klart JA.

Der er en masse skovområde hele vejen omrking rideskolen med massere af
ridestier, og en hel masse skov længere nord på, også med tonsvis af
ridestier...

Så der er tonsvis af ruter rytterne kan ride :)

Det værste af det hele er at man ikke må køre ind i den skov på
offroader! :( øv øv...

Og så er det jo lidt sjovt at de rider på vejen da det nok er lettere
for dem, sjovere nok ikke. Men om vi må "ride" der hvor det er sjovt :/

> Hvis ikke.. så SKAL de faktisk placerer sig som en bil, dvs IKKE på
> cykelstien, fortovet eller andre steder...

Tjaa... mon en betjænt stopper en/to ridende individer og giver dem
bøder for dén forseelse?

> Selvfølgelig er der også mellem ryttere brodne kar, men det er trods alt
> levende væsner de har med at gøre, så det skader ikke at tage sine
> forholdsregler og passe lidt på

Tjae, giv dem lidt respekt... lidt lissom at gi' sin cykel lidt
respekt... Ellers sker der _måske_ sjove ting :)

> Procesteknolog/ Proces-engineer hos Novo Nordisk
> Jon Larsen

Tillykke med ansættelsen btw :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-04-04 20:39

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> har mulighed for det, men jeg synes desværre også ofte at de forventer
> lige lovlig meget af andre trafikanter. Måske er de lidt som os

Der er altid brådne kar, så er det ligemeget hvilken persongruppe vi taler
om :-/

Nu vi alligevel taler om heste, så er der da ikke noget mere irriterene end
når de lægger en 25-kg's-lort lige det hvor vi skal køre (om det så er på
cykel eller mc)..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Georg Lorentzen

Dato : 06-04-04 05:16

> [...]
> Så fik vi købt gsxr 250 til kæresten, men hun mener den mangler lyd.
> Hvilken udstødning skal der købes. Kender i nogle steder, helst til

Eller www.haraldnyborg.dk og 4975. Med lidt snilde kan man få så meget lyd
det skal være - customlyd
---
Georg

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 06-04-04 06:21

"> Så fik vi købt gsxr 250 til kæresten, men hun mener den mangler lyd.
> mvh
> Frank
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Først tillykke med købet.

Næst.... Køb en Laser slip-on-- sav den gamle dæmper af, sørg for at der
sidder lidt tilbage så du kan svejse en overgang på den gamle dæmper... Så
kan du nemlig sætte den gamle dæmper på når konen bliver træt af lyden.. he
he

Få lavet et overgangsstykke der passer inden i røret på den nye dæmper, og
uden på det gamle mellemrør/forrør, og så laver du et lille beslag i
aluminium der passer til dæmperholderen på cyklen... Så er der lyd...

Ellers .. Køb et yoshimurasystem, de laver et komplet system, men koster
omkring 4 - 5000,- Kr tror jeg, men så skal du heller ikke lave noget selv
udover at monterer det.

Jeg kan evt. sende et par skud af min, med Laseren på, hvis du vil ?!?!?!

Fra : Per P.

Dato : 06-04-04 07:06

"Jon & Ann-Rikka" <Fælles@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan du nemlig sætte den gamle dæmper på når konen bliver træt af lyden..

Ja, det er der stor sandsynlighed for. Med 100 km/t snurrer den med 10.000
omdr/min så den giver en allerhelvedes larm. Jeg husker tydeligt min kones
første cykel som var en sådan.

Behøver jeg at nævne at hun har været genstand for utallige sure miner, når
hun med bare 40-50 km/t kom gennem byen og det lød som om man stod på
langsiden på Le Mans. Hun fik også den original på igen og så var det slut
med sure miner.

Min mening: La´ vær´ og brug pengene på noget andet!! Men det er jo også kun
min mening.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 06-04-04 08:23

> Ja, det er der stor sandsynlighed for. Med 100 km/t snurrer den med 10.000
> omdr/min så den giver en allerhelvedes larm. Jeg husker tydeligt min kones
> første cykel som var en sådan.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Faktisk er larmen på motorvejen ikke ret slem, det er ved bykørsel, og
omkring de 7- 8000 omdr den larmer værst.. i hvert fald med Laseren på.. Ved
de høje omdr. ændre akkustikken sig åbenbart så den ophæver noget af larmen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 06-04-04 10:32

Det var smuk og solrig dag da Jon & Ann-Rikka skrev
news:40725ae2$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> [...]
> omkring de 7- 8000 omdr den larmer værst.. i hvert fald med Laseren
> på.. Ved de høje omdr. ændre akkustikken sig åbenbart så den ophæver

Ja, hvis man nu kunne få den til at gå over 20.000 omdrejninger så kommer
den jo ud af det spektrum mennesker kan høre.
Jeg har en yoshimura potte på min(den sad der da jeg købte den), og jeg
savner da standard potten når jeg kører i byen.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : S.G

Dato : 06-04-04 10:38

> Ja, hvis man nu kunne få den til at gå over 20.000 omdrejninger så kommer
> den jo ud af det spektrum mennesker kan høre.

Hmmm stigningen i rpms er jo ikke proportionel med stigningen i Hz. Dvs
18.000 rpm svarer ikke til 18000 hz.
Så den holder ikke :)

Fra : Anders Thorup

Dato : 06-04-04 11:19

S.G wrote:

> Hmmm stigningen i rpms er jo ikke proportionel med stigningen i Hz.
> Dvs
> 18.000 rpm svarer ikke til 18000 hz.
> Så den holder ikke :)

Heldigvis, for 18KHz er altså en grim tone at lytte til (I praksis kan
voksne mennesker ikke høre ret meget over 15KHz)

MVH / Best Regards
Anders Thorup(Der har lavet forsøg med folks hørelse, en højtaler og en
tone-generator)
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid

Fra : Squish

Dato : 06-04-04 21:51

Anders Thorup wrote:

> Heldigvis, for 18KHz er altså en grim tone at lytte til (I praksis kan
> voksne mennesker ikke høre ret meget over 15KHz)

I hvert fald ikke hvis man har været inde og lege soldat og glemt
høreværnene et par gange..

--
Squish
CB400F

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 07-04-04 09:19

S.G wrote:

> Hmmm stigningen i rpms er jo ikke proportionel med stigningen i Hz. Dvs
> 18.000 rpm svarer ikke til 18000 hz.
> Så den holder ikke :)

Du har fat i den lange ende!
RPM = Omdregninger i _minuttet_.
Hz = Svingninger i _sekudet_.
Hovsa

Grundtonen for en R4 (GSXR250) ved 18.000 RPM er:
18.000/60*(2 tændinger pr. omdregning) = 600Hz

--
VH, Flemming Nyboe, iøvrigt skabs-akustiker
www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 06-04-04 10:37

Jon & Ann-Rikka wrote:

> [...]
> omkring de 7- 8000 omdr den larmer værst.. i hvert fald med Laseren
> på.. Ved de høje omdr. ændre akkustikken sig åbenbart så den ophæver

Det er ikke meget den ændre sig. Det er bare vinden der tager støjen !
Det larmer AFHELVEDE til hvis man står og ser den komme forbi med 120km/t
!!!

Jeg hørte på et komplet system til den, fra det mærke du nævner tidligere..
Det kostede 7998,- !
Bare lydpotten kostede 4500,-
Jeg valgte også den noget billigere Laser til 3300kr . Det er nu ikke
nødvendigt med alle de mellemstykker.
Hos Speical MC i aalborg smider de en tyk pakning ind i udstødningens flance
og et spændbånd ud over. Så kan
man spænde den på forrøret og det er TÆT !

Thomas
Ingen mc :(

Fra : Frank Christensen

Dato : 06-04-04 11:45

Tak for hjælpen thomas med hensyn til det med beslagene. Købte du også
udstødningen hos specialisten i aalborg.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 06-04-04 11:58

Frank Christensen wrote:
> Tak for hjælpen thomas med hensyn til det med beslagene. Købte du også
> udstødningen hos specialisten i aalborg.

Ja Special MC på Strandvejen i Aalborg. Der fik jeg både udstødning og
montering til en fin pris.

Thomas

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 07-04-04 09:26

Jon & Ann-Rikka wrote:

> [...]
> de høje omdr. ændre akkustikken sig åbenbart så den ophæver noget af larmen

Jeg vil gætte på at det først og fremmest er _vindstøjen_ ved
motorvejshastighed som gør at du synes udstødningen larmer mindre.
Husfacaderne i byen selvfølgelig også gøre det værre.
Men derudover kan du godt have ret i at den ikke nødvendigvis larmer mest
ved max RPM.

--
VH, Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Fra : S.G

Dato : 06-04-04 08:28

> [...]
> hun med bare 40-50 km/t kom gennem byen og det lød som om man stod på
> langsiden på Le Mans. Hun fik også den original på igen og så var det slut

rofl.... :D

Fra : Frank Christensen

Dato : 06-04-04 10:56

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 06-04-04 11:39
Fra : Søren Lindholt

Dato : 07-04-04 23:31

"Frank Christensen" <Frankechristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så fik vi købt gsxr 250 til kæresten, men hun mener den mangler lyd.
> Hvilken udstødning skal der købes. Kender i nogle steder, helst til

Hvis I får fat i noget vil du så ikke være rar at bede hende om at lade være
med at køre forbi Vesterbro 43, der er larm nok i forvejen fra motorcykler
og andet godtfolk....

Søren
motortosse.dk. Alt er planlagt, intet er fastlagt...

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-04 08:19

Søren Lindholt skrev i meddelelsen
<40748127$0$132$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> [...]
være
>med at køre forbi Vesterbro 43, der er larm nok i forvejen fra motorcykler

Skal vi ikke bare udvide zonen til nordjylland !

Ot. i øvrigt, Du færdes i det nordjyske musikmiljø, har Du nogle tips til
spillesteder for en flok blues/rock amatørmusikere ? Kontaktpersoner ?

mvh
Orla

Fra : Ulven Peter

Dato : 08-04-04 17:42

Er der ikke nogen lov-givning omkring det tilladte støjniveau for
Motor-cykler?

Indrømmet, det giver sq da også mig et gik, når der er lidt lyd på maskinen

Peter

Fra : MKS - 74

Dato : 08-04-04 18:04

On Thu, 8 Apr 2004 18:41:39 +0200, "Ulven Peter"
<Ulven.peter@c_fjernes.dk> wrote:

>Er der ikke nogen lov-givning omkring det tilladte støjniveau for
>Motor-cykler?

Naturligvis er der det - de allerfleste ved udmærket godt når de er på
den gale side af loven.

>Indrømmet, det giver sq da også mig et gik, når der er lidt lyd på maskinen

Der er rigelig lyd i originale potter, alt andet er egotrip af rang,
selvom det ikke generer mig i voldsom stor grad personligt så synes
jeg alligevel at det er infantil egoistisk pop, men det værste er nok
de mange ikke-motorcyklister det generer og skaber modvilje hos, and
for what - totalt tåbeligt.Så er det altså også lidt til grin med en
tåbepotte på - say a GS500 - der larmer som en jetjaw'er men kører som
en 3. gears Kildemoes...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-04 21:02

MKS - 74 skrev i meddelelsen <1f1b70dl353ladov47ehldnrgindmisa4t@4ax.com>...
> [...]

>for what - totalt tåbeligt.Så er det altså også lidt til grin med en
>tåbepotte på - say a GS500 - der larmer som en jetjaw'er men kører som

Enig ! Og netop den slags egotrippere var den hovedsagelige årsag til, at
der aldrig blev en permanent RR-bane for 125 cc i Støvring kommune Kun
få bebrejdede deltagerne ved de forsøgsløb der var, men publikum var komplet
utålelige

mvh
Orla
VTR, uden tåberør

Fra : Michal

Dato : 09-04-04 01:29

In article <4075b60d$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Orla Pedersen wrote:

> [...]

Helt enig... især hvis de er en smule hullede... :/

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : NielSV650

Dato : 09-04-04 01:31

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
> Der er rigelig lyd i originale potter, alt andet er egotrip af rang,
> selvom det ikke generer mig i voldsom stor grad personligt så synes
> jeg alligevel at det er infantil egoistisk pop,

......åååååååååååooog du kan da også lige få den her:
http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=tudekiks.jpg&m=full

/Niels
S FAU harlekin
http://dfmc.dk/158

Fra : MKS - 74

Dato : 09-04-04 06:06

On Fri, 9 Apr 2004 02:31:23 +0200, "NielSV650"
<s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:

>.....åååååååååååooog du kan da også lige få den her:
>http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=tudekiks.jpg&m=full

Okay okay i dit tilfælde - infantile,selfish _and_ anal - så
da...nogle får bare ikke overstået deres pottetræning .

--
-Michael

Fra : Søren Lindholt

Dato : 13-04-04 22:35

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ot. i øvrigt, Du færdes i det nordjyske musikmiljø, har Du nogle tips til
> spillesteder for en flok blues/rock amatørmusikere ? Kontaktpersoner ?

Nå jeg så først dit spørgsmål nu, send det bare direkte en anden gang.
Der er jo en del steder der har musik, men det er mest kopi musik i top40
og 80/90 hits genren.
Kaktussen ku være et bud, Royal Pub er også begyndt med Blues mm,
saltlageret, osv osv...
Jeg arrangerer selv de koncerter jeg går til, ellers er det ikke til at få
noget ordentligt musik. Ud over det vi selv spiller altså... bl.a på Royal
Pub hver uge!! Hvorfor kommer i ikke derned alle sammen i morgen aften?

mvh Søren
www.aalborgbluesforum.dk