Mishandling af nye MC - update
Fra : Peter

Dato : 05-04-04 18:25

Hej.

Jeg skrev den tidligere tråd med samme emne og fik en masse forskellige svar
men blev ikke så meget klogere da der jo åbenbart ikke er et entydigt svar
på det spørgsmål!

Fik dog lige lyst til at fortælle om en oplevelse jeg havde for 4-5 år
siden, da Kawasaki holdt "Roadshow" altså prøvekørsler med deres nye
maskiner. Det faldt således at jeg tilfældigvis var på besøg hos noget
familie i Sønderjylland nærmere bestemt Toftlund, hvor forhandleren, der så
vidt jeg husker var et af de første steder hvor cyklerne blev lånt ud til!

Jeg prøvekørte den nye Kawasaki 900 Ninja og den føltes for vild! Helt
ekstremt kraftoverskud, og absolut ikke en maskine man sådan lige turde fyre
af!

Nogle måneder senere var der så åbent hus ved Svenstrup forhandleren tæt ved
min bopæl i Aalborg. Her kunne jeg ikke dy mig for at skrive mig op til
endnu en prøvetur på denne herlige maskine!

Dog syntes jeg at maskinen nu var blevet helt anderledes sløv at køre på.
Den føltes overhovedet ikke "vild" som første gang jeg prøvede den!

Ved ikke om det kan være indbildning men tror virkelig ikke der var det
samme "punch" i maskinen længere, hvilket jo tyder på at den muligvis er
blevet kørt for hårdt under prøvekørslerne ved alle de forskellige
forhandlere, inden den kom til Aalborg!

Og dette understreger måske lidt værdien af en roligere tilkørsel eller
hvad?

Nå men jeg må jo bare se at tage stilling til hvordan jeg skal tilkøre min
egen maskine, hvis jeg spænder budgettet og får indkøbt et eksemplar af den
nye Yamaha Fz6

Fra : Olesen

Dato : 05-04-04 18:31

"Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Og dette understreger måske lidt værdien af en roligere tilkørsel eller
> hvad?

Eller også er det første møde altid det vildeste..

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 18:54

Peter wrote:
> [...]
>
> Nå men jeg må jo bare se at tage stilling til hvordan jeg skal
> tilkøre min egen maskine, hvis jeg spænder budgettet og får indkøbt

tror godt du kan regne med det er indbildning fra din side, jeg synes også
det virker som om min mc har fået flere heste efter 4 måneders pause,
meeennn *g*
--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Peter

Dato : 05-04-04 19:23

Hej

Synes bare det lyder mærkeligt at en cykel med 143 heste allerede skulle
føles småkedelig efter et kvarters kørsel. Det var immervæk den tid som jeg
nåede at tilbringe på dyret første gang.
Og jeg er ikke vant til at køre på store hurtige maskiner overhovedet!
Derfor synes jeg det var mærkeligt at den føltes langsommere et par måneder
senere da jeg prøvede den igen. Men hvem ved om man så hurtigt vender sig
til farten? Tror bare lidt mere på at den eventuelt ikke kørte helt optimalt
længere! Jeg ville efter denne oplevelse selv være meget skeptisk over at
købe en cykel som tidligere havde ageret demo!