Hvad sker der for bilister
Fra : Lars B Madsen

Dato : 05-04-04 16:01

Det her er måske lidt at overgeneralisere, men..
I dag var jeg ude på en af årets første køreture, jeg er på vej hjem da det
er så småt begyndt at dryppe. Jeg kommer frem til et kryds hvor jeg skal til
venstre, kigger mig over skuldren, blinker og skifter over i
venstresvingsbanen.. Jeg ruller langsomt frem (da jeg kommer frem til
krydset er der lige skiftet til grønt). I banen med biler de skal ligeud er
der kø og en bilist i en nissan stationcar kigger sig hurtigt over skuldren
(og får øjenkontakt med mig), blinker og svinger over i min
venstresvingsbanen (selvom det betyder at krydse en fuldoptrukken linie) ud
foran mig som så må bremse og dytte..
Hvad er det han ikke fatter? Han så mig jo! Jeg kørte langsomt, så han kan
jo ikke "være blevet overrasket af motorcyklens voldsomme acceleration).

Sikke en nar, den slags bilister bringer mit pis i kog..

--
Madsen - SZR 660

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-04-04 17:54

Har selv prøvet noget lign.

Tror de satse på "størst køre først" eller noget i den stil....

Men kan ikke rigtig komme med en fornuftig forklaring udover "IDIOT"

Kør som om alle er ude på at køre dig ned og/eller har overset dig. Det
lyder pessimistisk, men det er nok det sikreste. Tilgengæld er der masser af
dejlige ture foran dig, og vejret kan jo kun bliver bedre - ses derude.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-04-04 19:49

> Hvad er det han ikke fatter? Han så mig jo! Jeg kørte langsomt, så han kan
> jo ikke "være blevet overrasket af motorcyklens voldsomme acceleration).
>
> Sikke en nar, den slags bilister bringer mit pis i kog..

eller som det siges i filmen "Torque" :
"what is about driving cars that makes you such arseholes ?"

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-04-04 11:23

Thomas Jensen wrote:
> eller som det siges i filmen "Torque" :
> "what is about driving cars that makes you such arseholes ?"

Du kan jo prøve at forstille dig hvor belastende det må være at en
motorcykel til 10k kommer så meget nemmere og hurtigere frem end en
stor mercedes til 2mill

// Hans, der ofte bliver hadet af bilister..
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 21:20

Lars B Madsen skrev i meddelelsen
<407174a1$0$11578$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

>Sikke en nar, den slags bilister bringer mit pis i kog..

De har så travlt, specielt om morgenen. Jeg er to gange blevet overhalet af
biler på tilkørselsramper til motorvej. Vel at mærke medens at jeg har kørt
i skodamobilet

mvh
Orla

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-04-04 21:41

"Lars B Madsen" <larsbjoern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sikke en nar, den slags bilister bringer mit pis i kog..

Der er desværre ganske mange idioter i danmark med bil-kørekort.

Jeg havde en lille succes-oplevelse sidste weekend (ganske vist i bil,
meeeen...)
På vej ud af Vejle blev 2 vognbaner til 1 - der var fletteregel. Der var
meget trafik, og folk kan jo ikke finde ud af at flette, men toppen var da
kvindfolket bag mig (2 bil-længder bag mig) ville flette ind FORAN mig - det
blev til en hamper overhaling over fuldt optrukne linier med MEGET lidt
plads til mig pga. modkørende. Det pudsige er at da der er tæt trafik, kører
vi sammen over de næste 10 km. Så skal hun dreje fra til venstre. Det skal
jeg også. Så til højre. Osse mig. Tænk, vi skulle det samme sted hen?!? På
parkeringspladsen OVERFUSEDE jeg hende på det uforskammeligste, maaaand hvor
jeg morede mig! Desværre tror jeg ikke rigtig det gik op for hende at det
kunne have kostet kørekortet.

Rittig

Fra : Lars B Madsen

Dato : 05-04-04 21:54

Sikke et fjols..
Jeg var også klar til at tale med store bogstaver i dag, men så begyndte det
at hagle og så synes jeg det var vigtigere at komme hjem :o/

--
Madsen - SZR 660

Fra : Peter Cordtz

Dato : 06-04-04 12:49

Og det mest skræmmende er jo at ca. 90% af danske bilister mener at de kører
bedre end gennemsnittet..
nu kører jeg ikke mc(endnu), så det bliver mest til en tur på cykel, men det
er stadig belastende når der kommer en eller anden idiot der svinger til
højre lige ind foran dig eller kører op midt på cykelstien for at parkere..

peter