problemer med kickstarter på DR 500
Fra : michelangelo

Dato : 03-04-04 23:29

Hejsa, jeg var for voldsom ved min kickstarter for nylig,
og nu springer den ikke selv tilbage på plads efter man har sparket den.
Jeg troede egentlig bare det var en fjeder der trak den på plads igen, men
efter nærmere eftersyn tror jeg det er noget der sidder "længere inde".
Hvordan laver man det?

Med venlig hilsen Lasse Jeremiassen

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 04-04-04 18:46

Hej

Pil sidedækslet af hvor kickstarteren sidder, (lig cyklen på siden, så er
det ikke nødvendigt at hælde olien af motoren).

Der sidder en stor fjeder omkring den aksel som kickstarterarmen går ud
gennem dækslet på, og den er sikkert knækket der hvor den er bukket ind i
drevet på tandhjulet.

Det kan også være at den aksel som tandhjulet der skal gribe ind i når du
træder på kickstarteren er så slidt at det ikke kan glide tilbage af sig
selv.

Husk nu når du er inde i motoren at stramme kæden til balanceakslen, det
skal nemlig gøres manuelt, og er ret nødvendigt da motoren ellers kan blive
ret larmende med en løs kæde. ( men det er jo en anden historie om de kærer
DR 500).

Hilsen
Torben

ps. jeg har selv kørt DR 500

Fra : michelangelo

Dato : 04-04-04 22:56

Tak for svaret Torben, det var kort og kontant

Med venlig hilsen Lasse