Hvordan er det lige med Brd. Jensen Horsen~
Fra : Birger Poulsen

Dato : 03-04-04 22:42

Er de værd at handle med?

--
Hilsen
Birger
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=141

Fra : gixxer400

Dato : 03-04-04 22:56

Birger Poulsen wrote:

> Er de værd at handle med?

Hcis du skal handle med dem skal du lige huske at kigge cyklen ordentlig
iggenem.
Købte min dernede for nogle måneder siden. Da jeg kom hjem fandt jeg ud af
at sædet sad sammen med en stribs, hvad sker der?
p.s Deres klargøring er skod.

Fra : Mikker

Dato : 04-04-04 10:52

> p.s Deres klargøring er skod.

Enig! "Klargøring" er vist begrænset til motorvask og
pæreskift/olieskift. De har ikke ry for at bruge mange kræfter på at
gennemgå en cykel de får ind. Dvs. tapefastgørelser pga. sjusk fra den
forrige ejer er sandsynligt!
Det er jo et HANDELSFIRMA og ikke en servicevirksomhed de driver, dvs.
de fokuserer på at flytte så mange MC'ere over skranken som muligt.
Klargøring, service, kulance/reklamation/garanti er nok ikke deres
stærke side, men priserne er jo til at forstå og udvalget er som regel
godt.
Men: Sørg for at få en erfaren MC'ist med til at checke modellen
grundigt efter. Evt. spørg om du kan få cyklen checket hos et uvildigt
værksted inden køb.

Jeg har købt 2 maskiner hos dem ud fra den forudsætning at jeg faktisk
handlede med en privat person(uden garanti og service udover
leveringen).
Begge handler har været iorden for mit vedkommende.

Fra : Birger Poulsen

Dato : 04-04-04 11:30

"Mikker" <mlt@husbygning.dk> wrote in message
> [...]
> leveringen).
> Begge handler har været iorden for mit vedkommende.
Hvordan skal det forståes?
Mener du at du betragter handlen som om du handler privat og fralægger dig
krav på garanti, da det alligevel ikke nytter at gøre krav?
p.s. er det dette firma som går under Brd. Snyd?

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-04 12:30

> [...]
> Birger
>
> Hmmmm jeg hørte på et tidspunkt om en gut der havde købt en cykel ved dem
og havde givet den gamle i bytte
da han så et par dage efter så den igen havde den pludselig gået meget færre
km end da han havde den ????

Mener da det var herinde jeg læste det

Brian Jensen

Fra : --=Stone=--

Dato : 04-04-04 15:34

> og havde givet den gamle i bytte
> da han så et par dage efter så den igen havde den pludselig gået meget
færre
> km end da han havde den ????

Ganske korrekt... det er mig, og det var en CB900 som jeg solgte til dem,
købte dog ikke noget hos dem. ca. 3 uger senere kom jeg forbi og så at min
cykel var solgt - men nej det var den ikke, ved nærmere eftersyn ( kunne
kende motor + nr. ) kunne jeg se at min kåbe var af monteret, og cyklen var
blevet malet metalblå ( Brdr. jensen farve ) samt at cyklen pludslig havde
gået en del km. mindre.... noget i omegenen af 20000 km. ( fra 90000 - ca.
70000 ) ... det virker jo stadigt lidt troværdigt bortset fra at
tælleren på en CB900 kun kan gå til 99999 - og jo der efter går på 0, så
sådan en gammel cykel kan jo sagtens have gået 190000 istedet.

Steen
No bike at the moment

Fra : Kaj Gasseholm ... To~

Dato : 04-04-04 13:25

> p.s. er det dette firma som går under Brd. Snyd?
> --
> Hilsen
> Birger

Nej Brd.FUP

Fra : Moller

Dato : 04-04-04 12:30

> Det er jo et HANDELSFIRMA og ikke en servicevirksomhed de driver, dvs.

HANDELSFIRMA ha... der gælder præcis de samme regler med alle os andre
som er moms reg. og handler med vare til privat personer.

> Jeg har købt 2 maskiner hos dem ud fra den forudsætning at jeg faktisk
> handlede med en privat person(uden garanti og service udover
> leveringen).

Og det er bør det ikke være da de IKKE er privat personer, og derved
SKAL stå ved deres garanti osv.. ellers kan vi jo alle kalde vores firma'er
for et "handelsfirma" og bolle kunderne så hårdt i røven at de køber kun
honda maskiner fremover :) Selv Netto har mere service, og garanti end dem
jo...

> Begge handler har været iorden for mit vedkommende.

Som sagt nogen går det fint ved, men der er en del som der er udsat for
noget lort, som ALDRIG burde ske hos et firma i DK, som skal opfylde alle
lovens regler inden for handel.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : MKS - 74

Dato : 03-04-04 23:10

On Sat, 3 Apr 2004 23:41:40 +0200, "Birger Poulsen"
<b.poulsenFJERNES_REMOVE@tdcadsl.dk> wrote:

>Er de værd at handle med?

Hvis du er typen der tænder dine Havana-cigarer med 1000 kr - sedler
så måske, underholdningsværdien i deres indstilling og små numre må da
siges at være høj (bare det ikke er en selv det går ud over ) -
Hvis ikke, så nej de er _ikke_ værd at handle med, særlig deres cykler
er ofte noget betændt noget og antallet af folk der føler sig snydt og
bedraget er pænt højt. Deres udstyr kan undertiden være billigt nok og
også ok, men meget af det er nu også lav-kvalitet. IMO egentlig et
sted der burde ha' lov til at dø en stille død, men i DK er pris for
mange en så afgørende og altoverskyggende parameter at det nok næppe
sker, så det eneste råd man kan give er ...be afraid, be _very_ afraid
.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Lasse

Dato : 04-04-04 13:41

Birger Poulsen wrote:

> Er de værd at handle med?

jeg ved godt at der har været meget negativ snak om brdr jensen, men her i
vinters har de fået ansat en mekenikker som skulle have lidt mere styr på
tingene. Det er Brise mc også fra horsens, en mekanikker som har stoppet
sin egen virksomhed for at arbejde der ude som sælger og mekanikker. Da
han havde sin egen virksomhed brugte jeg ham en del til at få reservedele
og andre ting ved, han er en yderst sympatisk mand. Og jeg vil mene at har
har forstand på på at reperere mc og han er også altid velvillig til at
give gode råd om altmuligt. Så der kan da være at der kommer lidt mere
styr på de ting som brdr jensen sælger.
Hilsen Lasse
TA

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-04-04 16:02

"Birger Poulsen" <b.poulsenFJERNES_REMOVE@tdcadsl.dk> writes:

> Er de værd at handle med?

Kort sagt: Hold dig langt fra dem!

Søg på <http://groups.google.com> for at få det uddybet.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Birger Poulsen

Dato : 04-04-04 20:14

> Er de værd at handle med?
>
> --
> Hilsen
> Birger

Tak for alle ytringer og gode råd.
Jeg kan konkludere at man skal holde sig væk.
Hvis man alligevel handler, skal man se sig forbandet godt for.
Man skal ikke forvente sig nogen service efter køb, end sige
reklamationsret.
--
Hilsen
Birger