Totalskade opgørelse
Fra : Finn Poulsen

Dato : 03-04-04 11:39

Hej
Jeg har lige fået brev fra taksator ang. min tyveriskadede MC. Det blev
totalskade og erstatningsbeløbet er rimeligt nok (36000 kr/nypris39000
et år gammel ,7500 km). Samtidigt dumber der et brev ind fra værkstedet
med en regning på 1100 kr for opgørelse af skade ?? Er det normalt,
eller "går den, så går den".
Er der nogle der har været ude for noget lignende.

venlig hilsen
Finn

Fra : Kenneth T

Dato : 03-04-04 12:35

>Samtidigt dumber der et brev ind fra værkstedet
> med en regning på 1100 kr for opgørelse af skade ?? Er det normalt,
> eller "går den, så går den".
> Er der nogle der har været ude for noget lignende.

Ingen erfaring her, men er det ikke et stykke arbejde som værkstedet har
lavet for dit forsikringsselskab?

--
MVH
Kenneth T

Fra : Kim

Dato : 03-04-04 12:35

"Finn Poulsen" <finnpoulsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller "går den, så går den".
> Er der nogle der har været ude for noget lignende.

Hvis regningen skal betales af nogen må det da være af forsikringen.

Jeg syntes det lugter.

Mvh. Kim

Fra : Hekto

Dato : 03-04-04 14:08

In article <406ea175$0$534$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
futtown@hotmail.com says...
> Hvis regningen skal betales af nogen må det da være af forsikringen.
>
> Jeg syntes det lugter.

Det svarer vel til at afgive et tilbud, som man så kan sige nej til.
Sådan er det jo at drive forretning. Man kan ikke blive betalt for alt.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-04-04 14:14

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
>
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

Prøvede en totalskade for 5-6 år siden; ingen regning for taksering........
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Oros

Dato : 03-04-04 15:51

Jeg væltede og ødelagde min cykel, før jeg havde skrevet min egen forsikring
under. (6 dage efter køb)
Tidligere ejer havde kasko, så hvor uheldigt det end var regnede jeg med at
tidligere ejers forsikring så dækkede. Jeg afleverede cyklen hos
Honda-værksted til en opgørelse af skaderne og meldte samtidig ulykken til
tidligere ejers forsikring. Imens jeg så gik og afventede svar, taksator var
en uendlighed om at komme ud til værkstedet, så troede jeg jo at jeg stadig
var forpligtet til at tegne forsikringen selv inden disse her gyldne 3 uger.
Så ugen efter ulykken gik jeg i min bank og tegnede min egen forsikring, det
værende en ansvar da jeg ikke regnede med at komme ud og køre igen før til
foråret alligevel (skete sidst i sept.) Det var så min største fejltagelse i
livet indtil nu, godtroende som jeg var. Da taksator endelig kom, vurdede de
i fællesskab at det var en totalskade pga alle de nye dele der skulle på. Da
taksator så skulle færdiggøre sagen kunne han så imidlertidig se at
forsikringen pludselig befandt sig hos et andet selskab, så der lukkede det
pågældende selskab skuffen i med det samme og sagde kontakt dit eget
selskab!? Men her var der kun ansvar, så de ville naturligvis heller ikke
have noget med sagen at gøre. Ingen dækning til mig, fordi jeg var så dum at
tro at uheldstidspunktet var det afgørende. Det ærgelige er at der ikke var
en politirapport, med sådan en kunne jeg måske have fået tidligere ejers
forsikring til at punge ud uanset mit tegning i eget selskab, don't know,
men uden var jeg på herrens mark. (jeg kunne selv køre hjem fra ulykken på
cyklen, så jeg tænkte slet ikke på at tilkalde politi)
Summa sumarum
Ingen dækning fra forsikring, og for at få min cykel igen fra værkstedet
skulle jeg betale de her omkring 1200-1300 for opgørelsen af den. De sagde
dog at forsikringen ville have betalt det hvis ikke det var fordi der var
kludder i det med forsikring, men jeg slap ikke for at betale for at få min
cykel igen. Den kører jeg så på den dag i dag. Brugte 3-4k hos en hugger til
de nødvendige dele og kører så nu på min cbr uden kåbe, og bule i tanken
samt skævt kåbestativ til instrumenterne. Men det hele virker, og har gjort
det nu ca. 15.000 km siden uden nogle andre reparationer eller defekter. Så
jeg er såmænd ikke nær så ulykkelig som jeg kunne have været. 60k down the
drain på 6dage ellers...
Så umiddelbart tror jeg at forsikring betaler, men såfremt de ikke vil
betale den regning men kun dækker cyklen, så synes jeg alligevel også du
skal være glad min historie taget i betragtning! :D

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Lars B Madsen

Dato : 03-04-04 17:22

Avs, det var godtnok nedern..

--
Madsen - SZR 660

Fra : Armand

Dato : 03-04-04 17:04

> [...]
> eller "går den, så går den".
> Er der nogle der har været ude for noget lignende.

Små sko!
Værkstedet mister reparationen af motorcyklen, hvorunder de havde kunne
lægge pågældende post ind; men nu går hele erstatningen ubeskåret til dig,
hvorfor de forsøger at hente udgiften ved dig også!
Det undrer mig egentlig at der ikke er et beløb fastsat og betalt af
forsikringen til dækning af opgørelsen af skaden; men det er der
tilsyneladende ikke og værkstedet agter ikke at anskue tingene som Hekto
beskriver det så rigtigt!

Er det et værksted ved en forhandler under MFF (Motorcykel Forhandler
Foreningen)? I givet fald, så prøv at rette henvendelse dertil om det er
normen at opkræve pågældende arbejde!

- -
Armand.

Fra : Finn Poulsen

Dato : 03-04-04 18:32

Armand <armand@mcSTREGchauff¯rerne.dk> wrote:

> Er det et værksted ved en forhandler under MFF (Motorcykel Forhandler
> Foreningen)?

Det er de ikke (Tåstrup Motorcykler). jeg prøver at ringe til
forsikringsselskabet mandag og ser hvad de siger til sagen.

vh
Finn

Fra : Oros

Dato : 03-04-04 20:44

Finn Poulsen satte sig ved tastaturet og griflede følgende indlæg:
1gbolui.bxjxbs1nef844N%finnpoulsen@nospam.dk
Som hermed besvares:

> Det er de ikke (Tåstrup Motorcykler). jeg prøver at ringe til
> forsikringsselskabet mandag og ser hvad de siger til sagen.

Grineren, er det den på Roskildevej, i så fald var det "præcis" der jeg
betale mit gebyr/arbejdstid på de her 1087,50,- (jeg fandt lige lappen
frem) - se historie længere oppe.
Måske lidt overkill med sådan en regning eftersom de kun havde pillet
kåbedele af og så afkrydset stortset alt på det skema de arbejde efter. Men
jeg tænkte ikke nærmere over det dengang. De præsenterede mig for en regning
på stedet, og jeg ville jo gerne have min cykel med mig igen, som jeg en
lille måneds tid forinden (efter de par ugers tovtrækkeri) havde afleveret i
troen om at forsikring for første gang vel nogensinde skulle komme mig til
gode. Deres skadeopgørelse var på omkring 50k (en cykel jeg lige havde købt
for 57k. Da jeg så spurgte hvad det ville koste bare at sætte den i
køremæssig stand, da jeg indså jeg ik fik noget ud af forsikring (altså
blæse være med udseendet), så var svaret at den nok kunne gøres køreklar for
30k - minimum. Af ren nysgerrighed så spurgte jeg hvad den ville kunne
indbringe hvis den blev solgt som en totalskade og hertil var svaret
(hvilket har afholdt mig fra nogensinde at komme tilbage til stedet) at jeg
ikke kunne få en skid, den var lige til containeren, måske kunne jeg få en
plov et sted hvis jeg var heldig sagde han guddødemig!?!? Så jeg betalte
deres regning og tog cyklen med mig hjem igen. Her fik den desværre så lov
at stå faktisk næsten et helt år inden jeg fik taget mig sammen til at få
gjort noget ved sagen på en vens opfordring. 3-4 k hos huggeren "syd for
køge" hehe. Så var jeg skisme køreklar igen, som sagt er det ikke kønt, men
det var nu heller aldrig årsagen til at jeg ville køre mc Desuden
mailede jeg kort inden beslutningen om at sætte den i stand med et værksted
i Jylland som købte totalskader åbenbart. Udfra et par digitale billeder
ville han komme og afhente dyret for 25k, no questions asked, så Tåstrup MC,
in your face...

Fra : Armand

Dato : 03-04-04 22:32

> [...]
> billeder ville han komme og afhente dyret for 25k, no questions asked, så

En motorcykelskade hvor stellet ikke er færdigt og forsikringen ikke
allerede har totalskadet (og derfor afmeldt) motorcyklen, vil altid have en
vis værdi, derved at der altid foreligger muligheden for at bygge en
tilsvarende tysk købt model over på!
Jeg er til enhver tid køber af en sådan til 1/3 af brugtprislejet - hvilket
tilsyneladende også er omtrent samme tabel det jydske værksted bruger!!

--
Armand.

Fra : Oros

Dato : 04-04-04 13:25

Armand satte sig ved tastaturet og griflede følgende indlæg:
c4neje$etq$5@news.cybercity.dk
Som hermed besvares:

> [...]
> Jeg er til enhver tid køber af en sådan til 1/3 af brugtprislejet -
> hvilket tilsyneladende også er omtrent samme tabel det jydske

Yes sir!
Det var så også min plan at gøre netop det. Dog skal skolen lige overstås
først her til sommer, dytten er nu afbetalt og så er jeg klar til at købe en
tysker at bytte-bytte-købmand med. Det er så også derfor jeg kører
vinterkørsel på den som den er nu. Forhåbentlig en dag vil størstedelen af
delene i dag fungere som reservedele i fremtiden. Så det kunne i grunden
have gået så, så, så, så meget værre end det gjorde.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-04-04 15:40

> [...]
> delene i dag fungere som reservedele i fremtiden. Så det kunne i grunden
> have gået så, så, så, så meget værre end det gjorde.

Hmm - "vinterkørsel" - vil det sige du kører til sverige + Finland igen
snart ?
Vi skrev lidt sammen sidste år ved samme tid, lige før du skulle afsted.
Det var mig, der sku' til mellemsverige ugen efter - i bil. Skiferie
m/familie + bagage.....
Svjh kørte vi kun lige ugen efter dig, havde lidt gråvejr med fugtige veje
op til Jönköping.
Derefter havde vi solskin og op til 27 grader på resten af turen !
Det gik altså osse hårdt ud over sneen, men det var en kanin ferie !
Husker tydeligt din turberetning og spekulere jo på om du fik nok eller om
du satser på en tur mere ?
Faktisk lover de rimeligt vejr deroppe ad de næste dage og derefter bare
bedre og bedre.....
Nårh jo - vi kører derop igen på lørdag
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Oros

Dato : 04-04-04 21:04

Jesper Hedegaard satte sig ved tastaturet og griflede følgende indlæg:
40701e33$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
Som hermed besvares:

> Hmm - "vinterkørsel" - vil det sige du kører til sverige + Finland
> igen snart ?

Hehe, selvom der ikke er meget vinter over det i danmark, så var det nu
primært vintermånederne jeg hentydede til. Kun en stillestående g'værn kan
lokke mig med det offentlige - måske! :D

> Vi skrev lidt sammen sidste år ved samme tid, lige før du skulle
> afsted. Det var mig, der sku' til mellemsverige ugen efter - i bil.
> Skiferie m/familie + bagage.....

Yes det husker jeg, shit, er der allerede gået et år? Gosh...

> [...]
> Derefter havde vi solskin og op til 27 grader på resten af turen !
> Det gik altså osse hårdt ud over sneen, men det var en kanin ferie !

En hvilken ferie? Jagtferie? ;-P Jeg var ikke nær så velsignet med
temperaturen, men ellers kørte jeg i solskin på nær følgende 2 strækninger
på hele trekantsturen. Oslo-Elverum (150km) i slud-sjap 1-2 graders varme.
Åbo - Sysmä(250km) i 4-5 graders varme, meget fugtigt/vådt og tåget den
første time. Det var her jeg ville have min finger-visker af handsken da
tåget var lettet. Satte farten ned fra marchhastigheden på 110-120 til
omkring de 60 (vejen var stortset øde), for at tage gummifidusen af
fingeren. Denne ville jeg så lægge på tanktasten imens jeg lige lynede op i
denne så jeg kunne smutte den derind. Selvom man følte man kørte uendeligt
langsomt, så skal man ikke regne med at en gummidimmer forbliver liggende
ovenpå sin tanktaske med 60 i timen, LOL. Jeg gad heller ikke vende om efter
den, havde 2 mere med.

> Husker tydeligt din turberetning og spekulere jo på om du fik nok
> eller om du satser på en tur mere ?

Mine rynker er faktisk lige taget afsted i madkassen her i torsdag til
Stockholm i første omgang, men de skulle vist være på færgen imod Finland
lige nu. Men jeg valgte ikke at tage turen igen, sammen med dem. Mest fordi
jeg keder mig afsindigt deroppe, man er nok blevet internetafhængig, hehe.
Næste gang må det være sydpå synes jeg.

> Faktisk lover de rimeligt vejr deroppe ad de næste dage og derefter
> bare bedre og bedre.....
> Nårh jo - vi kører derop igen på lørdag

Ja det er jo så ærgeligt nok vejrudsigten herhjemmetil taget i betragtning.
Meeen, har lidt at lave til skolen også her i ferien, og så sparer jeg
hellere de 2-4k turen vil løbe op i af udgifter til puljen der skal indkøbe
en "ny" brugt tysker her til sommer forhåbentlig. Min klassekammerat kører
også deropaf her på fredag tror jeg faktisk det er. Vi må krydse fingre for
ham og vejret til den tid, han er nemlig lidt kuldeskær slår det mig. Kom
frit frem ud under busken Anders! Han spiser ihvertfald lidt kiks over
at jeg kommer i skole henover vinteren kørende på mc'en når hans egen står
hjemme i vinterhi - hi - hi -hi! :D

God tur, og så er det forresten efterfølgende gået op for mig hvilke
konsekvenser min tur i sidste omgang kunne have haft med ordensmagten, gylp.
Så kør pænt! Hvadenten det er på 2 eller 4 hjul.

for nysgerrige nytilkommere kan billedgalleriet og beskrivelsen af turen ses
på følgende links - endnu
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=301
samtlige billeder uden alt for meget forklaring findes her
http://www.oros.dk/images/Påsken03/index.html

Fra : Sporty

Dato : 03-04-04 18:35

Jeg har tidligere arbejdet en del med skadesager - dog i bil branchen - her
har jeg aldrig, uanset omstændighederne, hørt om at forsikringstageren er
blevet præsenteret for nogen regning for skadesopgørelse... Jeg mener det må
være dit værksted som er ude på at "score" for den tabte arbejdstid...

Johnny

Fra : Thomas Makro

Dato : 03-04-04 22:01

On Sat, 3 Apr 2004 12:38:39 +0200, finnpoulsen@nospam.dk (Finn
Poulsen) wrote:

> [...]
>et år gammel ,7500 km). Samtidigt dumber der et brev ind fra værkstedet
>med en regning på 1100 kr for opgørelse af skade ?? Er det normalt,
Hvis ellers de stadig findes, så prøv at kontakte
forsikrings-oplysningen, der kan du få uvildig rådgivning i tlf.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F