Suzuki GT250.
Fra : Nikolaj Jensen

Dato : 02-04-04 17:25

Hej.

Ja.. Så er sesonen rigtigt gået igang for motorcykler.
Derfor piner det mig, at se min bror stå og græde snot, da alle andre i går
skulle på bakken og han ikke kunne komme med fordi hans GT250 ikke virker.

Motoren er kaput. Der skal skiftes stempler, lejer og den skal hones.

Så var det jeg tænkte at jeg vil prøve at gøre ham glad, Ved at se om jeg
kunne finde ud af at få den til at køre igen.

Er der nogle der har en ide om hvor og hvordan man kan klare den sag. Den er
umiddelbart ikke så nem at købe reservedele til, det er jo en gammel hund.
(85-86 mener jeg) og stumper er dyrre.

Eller endnu bedere... Nogle der ved hvor man kan opdrive en komplet motor
til sådan en dejlig gammel sag?

Jeg er ikke selv på 2 hjulet da jeg ikke har kørekort til sådan en. Men det
kommer den dag jeg får råd.
Det er sku skønt at sidde på sådan en 2 hjulet maskine og trille der ud ad..

____

Hilsen Nikolaj Jensen.
(Fjern mail. i em@il)

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-04-04 18:52

"Nikolaj Jensen" <njensen@mail.ofir.dk> wrote in message

> [...]
>
> Så var det jeg tænkte at jeg vil prøve at gøre ham glad, Ved at se om jeg
> kunne finde ud af at få den til at køre igen.

Vil du være min bror også?

vh
Torben

Fra : Moller

Dato : 03-04-04 09:55

"Nikolaj Jensen" <njensen@mail.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle på bakken og han ikke kunne komme med fordi hans GT250 ikke virker.
>
> Motoren er kaput. Der skal skiftes stempler, lejer og den skal hones.

Av av av... det blir dyrt :( har selv været gennem turen på en GT380 ...
og hvis jeg kendte slut resultatet havde jeg solgt den som skrot inden jeg
gik i gang... :(

> Så var det jeg tænkte at jeg vil prøve at gøre ham glad, Ved at se om jeg
> kunne finde ud af at få den til at køre igen.

Dam, en sød brormand du er :) hvorfor har jeg ik sådan, men i stedet en
fodbol bøv med mega sofa gluggervom :(

> [...]
er
> umiddelbart ikke så nem at købe reservedele til, det er jo en gammel hund.

uha, mener nu en er ældre... nå, men du skal ha fat i GTreianer fra DE,
hvis delen skal være nogenlunde at betale, men i vil nok ha bedre af at købe
en tysker på ebay.de da det vil være langt billigere end nogen af stumperne
alene vil koste for jer... så ind og kigge der.

> Eller endnu bedere... Nogle der ved hvor man kan opdrive en komplet motor
> til sådan en dejlig gammel sag?

LC-racing har det meste liggende til GT maskiner... eller rettere det
havde han da jeg kulle bruge det, men igen ebay.de er nok det beste valg for
jer, og så vendte på der kommer et god tilbud.

> [...]
det
> kommer den dag jeg får råd.
> Det er sku skønt at sidde på sådan en 2 hjulet maskine og trille der ud

Husk nu at en GT er ikke en knallert, det er en nær veteran maskine,som
er ekstrem skrøelig, og følsom...og stinkende dyr at holde i live :) så
måske i skal tænke på hvad i kan sælge den for, og så finde en lidt mere
stabil maskine :) for den vil koste kassen at holde live, især hvis man
ikke nusser om den konstant, og tæsker motoren.

Et alternativ, er at i kan jo købe den MZ bager vil
sælge(dk.marked.motorcykel)... det er en 251'er .. og da den er nyrenoveret
(hæhæ, er vidne). så vil den nok yde en del bedre end den gamle GT, samt den
bremser bedre, og vejer mindre :) og hvis i sælger GT'en så ender din
brormand med en MC, som vil køre i mange år endnu, uden de store udgifter,
samt selv hvis han ik for solgt GT'en er det næsten billigere end at fikse
GT'en :) og så er det bare at sælge den GT i stumper, Stellet er jo afgiften
værd f.eks.

VH
Lars Molnit
Som råder alle nybegyndere, eller folk med lavt budget at holde sig
laaangt væk fra GT maskiner.
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Armand

Dato : 03-04-04 12:29

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> Dam, en sød brormand du er :) hvorfor har jeg ik sådan, men i stedet
en
> fodbol bøv med mega sofa gluggervom :(

Hurtigt:
Der kan ikke være så mange Molnit'er på Krak.dk andet end at man burde kunne
finde hám at poste dette indlæg videre til!

Den

> uha, mener nu en er ældre...

Jup!
Med ganske få undtagelser (off-road'ere og de langt denere RG/RGV-modeller)
overgik Suzuki med ét slag til firetakt i 1977, så GT250'eren er ikke nyere
end dét!

> [...]
stumperne
> alene vil koste for jer... så ind og kigge der.

Mon det snart er til at finde cyl-stempel-sæt der ikke også trænger til
opboring? :-/

--
Armand.