Pas på i Belgien!
Fra : JM

Dato : 02-04-04 15:45

I det Tyske blad "Motor und Reisen" faldt en kollega over følgende artikel
(oversat og forkortet) :

De har ændret bødetaksterne for trafikforseelser i Belgien.

Hvis man parkerer på en "farlig" måde - f.eks. dobbeltparkeret - så falder
der en bøde på € 1.375,- (svarer til ca. kr. 10.000,-).
Kører man 20 km/h for stærkt på almindelig vej og motorvej koster det €
2.750,- (svarer til ca. kr. 20.000,-).
Kører man 10 km/h for stærkt på i bymæssig bebyggelse hvor man må kører 30
km/h koster det igen € 2.750,-.
Overholder man ikke sin vigepligt koster det igen € 2.750,-.

Man kan i Lichtenstein tegne en forsikring ved grænsen som betaler bøden.
Men den er ret dyr og virker kun til én tur til Belgien -
og hvis man ikke bliver stoppet alligevel er pengene jo spildt.

Så hvis nogen tænker på at køre igennem Belgien i sommerferien, så er i
hermed advaret.

Mvh
Jesper Madsen

Fra : Hekto

Dato : 02-04-04 16:32

In article <c4jua9$ssp$1@abbeden.bunk.cc>, nnn926@hotmail.com says...
> Så hvis nogen tænker på at køre igennem Belgien i sommerferien, så er i
> hermed advaret.

forvejen har de jo et blakket ry m.h.t. små børn, og så kommer de
oven i købet kønshormoner i sodavend, istedet for at destruere
hormonerne! =

Jeg kunne ikke drømme om at tage til Belgien, for man aner jo ikke
hvad de udsætter een for!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Allan Bojesen

Dato : 02-04-04 17:04

Hekto wrote:
> Jeg kunne ikke drømme om at tage til Belgien, for man aner jo ikke
> hvad de udsætter een for!

De laver noget f......... godt øl

Allan Bojesen (der tilfældigvis lige sidder og nyder en Gouden Carolus
Classic)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-04-04 07:46

"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykler.dk> writes:

> De laver noget f......... godt øl

Og vafler.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : MKS - 74

Dato : 05-04-04 07:47

On 05 Apr 2004 08:45:59 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:

>Og vafler.

Og pommes frites.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-04-04 09:11

MKS - 74 wrote:

> Og pommes frites.

Var 3 dage i Belgien fornylig til ølfestival, og var self ude at spise flere
gange på gode restauranter. De havde alle forskelligt godt kød, og dertil
kunne der vælges mellem - pommes frites og kartoffelmos!
Men du har ret - deres pommes frites er gode, men efter 3 dage er en alm.
kartoffel heller ikke at foragte.

Allan Bojesen

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-04-04 18:47

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> Jeg kunne ikke drømme om at tage til Belgien, for man aner jo ikke
> hvad de udsætter een for!

Du går glip af ardennerne - balle og brystformer over det hele, iklædt en
smuk grøn forarsdragt (forudsat det er den rigtige årstid). De kan også
noget med fortovscaféer. Et godt sted at køre foråret i møde IMHO.

vh
--
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Sune

Dato : 02-04-04 17:18

"JM " <nnn926@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men den er ret dyr og virker kun til én tur til Belgien -
> og hvis man ikke bliver stoppet alligevel er pengene jo spildt.

Lichtenstein ? Mener du ikke Luxemburg ?

Vh Sune

Fra : JM

Dato : 03-04-04 08:29

> Lichtenstein ? Mener du ikke Luxemburg ?

Arrg..!!!!!
Jo, Luxemborg selvfølgelig..

Fra : Armand

Dato : 02-04-04 17:58

JM <nnn926@hotmail.com> skrev i en news:c4jua9$ssp$1@abbeden.bunk.cc...
> I det Tyske blad "Motor und Reisen" faldt en kollega over følgende artikel
> (oversat og forkortet) :
> De har ændret bødetaksterne for trafikforseelser i Belgien.

Og hvilken udgave af Motor & Reisen var dét i? Det skulle vel ikke være
April-nummeret? :-/

--
Armand.

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 02-04-04 22:58

Armand wrote:
> JM <nnn926@hotmail.com> skrev i en
>
> Og hvilken udgave af Motor & Reisen var dét i? Det skulle vel ikke
> være April-nummeret? :-/

*lol* Tænkte præcis det samme...
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : JM

Dato : 03-04-04 08:38

> Og hvilken udgave af Motor & Reisen var dét i? Det skulle vel ikke være
> April-nummeret? :-/

Jo - det skulle man tro, men reglerne er trådt i kraft d. 01-03-2004!

Efter at have set artiklen med egne øjne, viser det sig at de 2750 Euro er
den maximale bødestørrelse, ved f. eks overskridelse af hastigheden med
20 - 40 km/t. Beløbsrammen for denne forseelse er fra 275 til 2750 euro.
Men stadigvæk er der tale om væsentlige højere bødestørrelse end før!

Fra : Thomas

Dato : 02-04-04 23:35

"JM " <nnn926@hotmail.com> wrote in message
> I det Tyske blad "Motor und Reisen" faldt en kollega over følgende artikel
> (oversat og forkortet) :
>
> De har ændret bødetaksterne for trafikforseelser i Belgien.

Aprilsnaren der kom 1 dag for sent?

Mvh

Thomas

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-04-04 09:32

"JM " <nnn926@hotmail.com> wrote in message
> I det Tyske blad "Motor und Reisen" faldt en kollega over følgende artikel
> (oversat og forkortet) :
>
> De har ændret bødetaksterne for trafikforseelser i Belgien.

I det BOCK blad (1/04) der var med seneste Louis pakke er der en liste over
bødestørrelser i forskellige lande pr. November 2003. Om det er ændret siden
står der ikke noget om.

et par eksempler :

20km/h zu schnell
Belgien ab 140(euro)
Dänemark ab 70
Norwegen ab 300 (topscorer)
Deutschland bis 35

Jeg kan scanne den hvis det har interesse der er alkoholbøder og -grænser,
parkering, overhaling og over for rødt i 26 lande.

vh
Torben

Fra : JM

Dato : 03-04-04 09:59