Blinklys / Politi ?
Fra : André T.

Dato : 31-03-04 20:09

Det blev påbudt i 1996 mener jeg, at have blinklys på motorcykler,
men...

Er der nogen der har erfaringer, med stop af politi'et u. blinklys ?
Jeg kan huske det var helt sindsyge når bagskærmen var for kort (den
kan de ik bruge mer')... hehe..

Nogen der har fået bøde for at have afmonteret blinlys på MC ???

Mvh André T.

----------------©-----------------

Fra : Martin G.

Dato : 31-03-04 20:33

Hey!
Jeg kørte faktisk ca. 14 dage uden mit forreste venstre blink, da jeg
startede på sæsonen.
Og jeg stødte da ind i både politi-biler og MCer, de 2 af MCerne hilste ;)
Dog stoppede ingen af dem mig, så trods det er ulovligt, tror jeg ikke de
gider stoppe én, bare for det.

MVH
Martin - GSX600F

Fra : Moller

Dato : 31-03-04 20:34

"André T." <No@Spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan de ik bruge mer')... hehe..
>
> Nogen der har fået bøde for at have afmonteret blinlys på MC ???

Blevet stoppet... Ja... både for at de ikke virkede, og for at de
manglede... men bøde, nej aldrig :)

7-9-13 ... aldrig fået en bøde på MC, selv om jeg er stoppet for at ha
svagt lys, kørt for hurtigt, kørt på cykelstig i gang område... uden hjelm
rullende, mens pigen bagpå havde min på, manglende dækmønster... mistanke
for at den vare tunet *GGG* det er sku ik en knallert, dam jeg blev
fornærmet. Og den bedste af det hele... HAN TRODE DEN VAR STJÅLET ?????????

Men hvis man køre i en gammel kadet, med 60km/t gennem herfølge i 50km
zonen, så fik man sgu en bøde ... og det var ikke engang min egen dyt...

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : TheHobbit

Dato : 31-03-04 20:40

André T. wrote:
[snip]
> Nogen der har fået bøde for at have afmonteret blinlys på MC ???

Jeg har en DT125 fra '83 - den er "født" med blinklys men har aldrig haft
det i den tid jeg har ejet den.

Den er synet uden og jeg er aldrig blevet stoppet.

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : André T.

Dato : 01-04-04 00:09

>Jeg har en DT125 fra '83 - den er "født" med blinklys men har aldrig haft
>det i den tid jeg har ejet den.
>
>Den er synet uden og jeg er aldrig blevet stoppet.

Det fordi cykler før 1996, er det lovligt at afmontere blinklys'ne...

Mvh André T.

----------------©-----------------

Fra : Brian Laursen

Dato : 01-04-04 07:06

André T. wrote:

> Det fordi cykler før 1996, er det lovligt at afmontere blinklys'ne...
>
> Mvh André T.
>
> ----------------©-----------------

Om det er lovligt ved jeg ikke, men hvorfor vil du afmonterer
blinklysene...??? mig ikke forstå.. I en tidlig forårstid hvor livet er
ekstra usikkert på landevejen vil jeg synes at jo mere man lyse op i
trafikken, desto bedre.
Bare lidt tanker fra århus..

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Michal

Dato : 01-04-04 10:04

In article <406bb155$0$11551$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Brian Laursen wrote:

> [...]
> blinklysene...??? mig ikke forstå.. I en tidlig forårstid hvor livet er
> ekstra usikkert på landevejen vil jeg synes at jo mere man lyse op i

Bare et andet synspunkt:
Hvis man kørte offroad/ræs/tredje ville man jo helst af med alt af med den
slags ting for at mindske vægten... men nu skrives der jo at der osse
køres hvor politiet kører... og så vidt jeg ved kører politiet ikke i
skov/mudder medmindre de sætter efter en uvorn knallertist :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-04-04 10:36

Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> writes:

> Hvis man kørte offroad/ræs/tredje ville man jo helst af med alt af med den
> slags ting for at mindske vægten...

Nærmere fordi de brækker hele tiden... hvis man vælter hele tiden
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Michal

Dato : 01-04-04 12:01

In article <87lllg2g6w.fsf@dellen.royal.flof.dk>, Jes Vestervang wrote:

> Nærmere fordi de brækker hele tiden... hvis man vælter hele tiden

Hehe, også det :)

--
Venlig Hilsen
Michal