Er der nogle der ved om der er forskel på ~
Fra : Postal

Dato : 31-03-04 15:58

Er der nogle der ved om der er forskel på en 2T og en 4T karburator.

Jeg har købt en dellorto PHBL 25 BS til min DAX.

Christian Andersen

ICQ 34472580

Fra : Hekto

Dato : 31-03-04 19:30

In article <406adc26$0$18680$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, "Postal"
<cas1(FJERNDETTE)@mail1.stofanet.dk> says...
> Er der nogle der ved om der er forskel på en 2T og en 4T karburator.
>
> Jeg har købt en dellorto PHBL 25 BS til min DAX.

Nej, der er sådan set ingen forskel, andet end dysningen.
Ihvertfald så længe de er i 'knallert-format'.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Postal

Dato : 31-03-04 19:49

Når du siger dysningen tænker du så på strålerør eller kun på hoveddyssen?

"Knallertformat" den er på 110ccm

Fra : Hekto

Dato : 31-03-04 20:39

In article <406b1237$0$28853$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, "Postal"
<cas1(FJERNDETTE)@mail1.stofanet.dk> says...
> Når du siger dysningen tænker du så på strålerør eller kun på hoveddyssen?
>
> "Knallertformat" den er på 110ccm

Jeg vil tro den kan tilpasses ved at skifte dyse og flytte nålen.

.... en DAX er en kanllert, også selv om den er lavet 'ulovlig' ;0)

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 31-03-04 22:24

> ... en DAX er en kanllert, også selv om den er lavet 'ulovlig' ;0)
Niks
Man kan faktisk få en dax på stor nummerplade.
Kender en der har en, og den gir et lille ivrigt løft med forbenet når han
skifter gear "det er faktisk rigtigt"

MVH Ove Bandit 600+ ,gsx600 og axis 90

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-04-04 16:22

"Ove Jakobsen" <ovejakobsen@mailDOTdk> wrote in message

> Niks
> Man kan faktisk få en dax på stor nummerplade.
> Kender en der har en, og den gir et lille ivrigt løft med forbenet når han
> skifter gear "det er faktisk rigtigt"

det' klart.. man sidder jo på baghjulet. Lidt som at stejle på en unicykel
eller lave stoppie på en væltepeter

vh
Torben

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 31-03-04 22:13

Der kan være endog meget stor forskel på kabuaratorer til to takt og 4 takt.
Jeg var den ikke altid lige lykkelige ejer af en ældre Ariel, og fik ved et
beklageligt uheld byttet min kabuarator under en renovering i England.
Den kom først til at gå nogenlunde ordentligt, da vi satte en meget slidt,
men 4-takts kabuarator på.
På min MZ havde jeg i nogle år en Amal Mrk. 3 kabuarator. Der skifter man en
stump udenom nålen for at passe den til en to-takter.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Postal

Dato : 01-04-04 08:40

Takker vil prøve mig lidt frem.

Fra : Moller

Dato : 01-04-04 09:11

> [...]
en
> stump udenom nålen for at passe den til en to-takter.

Der eksistere ikke noget der hede 4 eller 2 takts kaburator... som du
selv hentyder til med MZ'en, og som Hekto skriver i sit indlæg, så er det
ene og alene et spørgsmål om inddysning.

Tag f.eks. Mikuni... de laver kaburatore til en stor del af det japanske
markede, og mange af dem sider både på 2 og 4 taktere, enda de samme
modeller. Forskellen ligger kun i hvordan de dyset til osv. Og her snakker
vi IKKE kun om hoveddysen alene. Og derved er det et stort arbejde at finde
den rette kombination osv. af Pilot, Main, og Power Jet(hvis den er der der)
.... samt nål, og så lige diverse skruer osv... der kan sættes.

Så hvis man står med en forkert kaburator, som IKKE er tilpasset til det
køretøj som man skal bruge den til... og samtidig ikke er 100% inden i hvad
de forskellige dele i lige præcis den kaburator man har. Så kan der kun
anbefales at man finder den der passer korekt, inden man for smadret resten
af 2 takts motoren fordi man starter med en helt i vejret dysning, som kan
medføre store skader på en 2 takts motor, hvis ik de rettes med det samme.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Hekto

Dato : 01-04-04 21:26

In article <406bcdb5$0$126$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> [...]
> medføre store skader på en 2 takts motor, hvis ik de rettes med det samme.

Heldigvis går det jo i dette tilfælde 2T -> 4T.