Motor renovering
Fra : Dennis Jensen

Dato : 30-03-04 18:48

Hej,

Jeg VIL ha en MC i år Tænker på en Honda CB500 eller en Suzuki GS500...

Hvor mange km kan sådan en MC køre før man skal renovere motoren? Der er jo
mange brugte med km stand fra 12.000 til 50.000...???

Mvh Dennis..

Fra : Tobias Larsen

Dato : 30-03-04 19:49

Dennis Jensen wrote:
> [...]
>
> Hvor mange km kan sådan en MC køre før man skal renovere motoren? Der
> er jo mange brugte med km stand fra 12.000 til 50.000...???

Jeg mener der er en her i gruppen der har en CB500 med over 100.000 på
klokken. Og jeg tror ikke det er et særsn. Derimod er der nok lidt problemer
med den eftehånden temlig bedagede konstruktion som en GS500 moor jo er, nå
den begynder at nærme sig de 100.000km.
MEN mellem 20 og 50.000 burde der ikke være problemer, når bare det er en
motor der er passet på og kørt fornuftigt! Som fx englænderen der fik mere
en en halv million kilometer ud af en VFR750. I kontrast dertil skal man vel
ikke forvente meget mere end 150KM af den Mads Lund/ Jan Sørensen tunede
GS500 sidevongs ræser.

Summa sumarum:
- Kig på den overordnede stand!
- Har du pengene til en CB500 får du lidt mere motorcykel for pengene!
- Køber du en GS500 i rimelig stand til mellem 25 og 35.000 er der stor
chance for at få en
god gensalgspris for den!

Tobias. Der valgte den sikre løsning med en splinter ny CB500 sidste år.

Fra : Ole Baun

Dato : 03-04-04 14:12

"Tobias Larsen" skrev i en meddelelse

> Jeg mener der er en her i gruppen der har en CB500 med over 100.000 på
> klokken. Og jeg tror ikke det er et særsn.

Min CB500 har jeg haft fra ny, (´96), og indtil videre uden målbart
olieforbrug. 125 kkm indtil nu.

Begge de nævnte modeller, er ofte blevet nævnt som gode begynder mc´er,
(sammen med Kawasaki´s ER5).

Prøv http://www.google.dk/advanced_group_search?hl=da hvor du vil kunne
finde (hundredevis ?) af indlæg om dette.

Ole Baun (der svarede lidt sent på denne tråd; - der har hobet sig 461
ulæste indlæg op i løbet af ugen)
Aalborg

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-03-04 21:06

En CB500 burde kunne køre langt, bl.a. fordi den er vandkølet....

Så har du pengene ville jeg vælge den. Men en GS500 er nu også et rimelig
godt køb til prisen.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Hekto

Dato : 30-03-04 21:40

In article <c4cjur$1ohf$1@news.cybercity.dk>, xng@post.cybercity.dk
says...
> Så har du pengene ville jeg vælge den. Men en GS500 er nu også et rimelig
> godt køb til prisen.

Som 'einsteiger' er den perfekt.
Kører glimrende, og holder glimrende.
Let at få stumper til, og til rimelige priser.

Når man efter en sæson (.. eller 2) synes at tiden er inde til nye
udfordringer, sælger man den videre til den næste, og med et meget
ringe tab.
P.gr.a. prisen og markedet, ville jeg satse på GS'eren frem for
CB'eren.
Endelig er der jo også Kawasaki ER5; men den vil jeg tro lider lidt af
de samme markeds-traumer som CB'eren.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!