Kørekursus? DMC?
Fra : Lars B Madsen

Dato : 29-03-04 20:39

Hej,
Jeg har gået og rodet med tanken om at tage et kørekursus da jeg godt kunne
tænke mig at blive noget mere fortrolig med min cykel i pressede
situationer, så jeg ville lige høre om der er nogen her i nyhedsgruppen som
har prøvet nogle kurser (og er villige til at øse ud af deres erfaringer)?
Er DMC den eneste mulighed eller er der andre? Og hvad vil det koste?

--
Madsen - SZR 660

Fra : Per P.

Dato : 29-03-04 21:08

"Lars B Madsen" <larsbjoern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har prøvet nogle kurser (og er villige til at øse ud af deres erfaringer)?
> Er DMC den eneste mulighed eller er der andre? Og hvad vil det koste?

Med risiko for at blive erklæret inhabil, så vover jeg nu alligevel pelsen
og anbefaler dig stærkt at tage på et DMC kursus. Pt. er der 125 tilmeldte
deltagere i år, så et dårligt ry kan kurserne vel ikke ha´. Erfaringerne kan
du læse om på siden www.dmc-org.dk men der er også mange herfra gruppen der
har været der. Og dem vil jeg overlade ordet til.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-03-04 22:27

On Mon, 29 Mar 2004 22:08:11 +0200, in dk.fritid.motorcykel you wrote:

Hej Per.

>Med risiko for at blive erklæret inhabil, så vover jeg nu alligevel pelsen
>og anbefaler dig stærkt at tage på et DMC kursus. Pt. er der 125 tilmeldte
>deltagere i år, så et dårligt ry kan kurserne vel ikke ha´

Du er en rar provokatør.
Du skal lige have lokket os andre til at skrive det du ikke mener du
selv ka' spænde buen til uden at være helt utroværdig

Der er mange der gennem tiden har beskrevet deres oplevelse af DMC's
kørekurser, og gennemgående er alt på den positive side af skalaen.
Jeg skrev en beretning fra mit eget broncekursus, som en lang tid lå
på DMC's hjemmeside, men som nu er forsvundet.
Alle indlægene ligger sikkert stadig i D.F.M's historiske indlæg.
Jeg ved godt at man kan søge i gamle indlæg i D.F.M, men jeg ved ikke
lige hvordan.

Anyone?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ole Baun

Dato : 29-03-04 23:12

"Steen Gruby" skrev i en meddelelse
> On Mon, 29 Mar 2004 22:08:11 +0200, in dk.fritid.motorcykel you wrote:

- snip -

> Alle indlægene ligger sikkert stadig i D.F.M's historiske indlæg.
> Jeg ved godt at man kan søge i gamle indlæg i D.F.M, men jeg ved ikke
> lige hvordan.
>
> Anyone?

Gå ind på Google, vælg grupper
eller tryk her: http://groups.google.com/groups
Og skriv så f.eks. kørekursus DMC, så får du 110 tråde at vælge imellem.

Ole Baun

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-03-04 23:20

Steen Gruby wrote:

> Alle indlægene ligger sikkert stadig i D.F.M's historiske indlæg.
> Jeg ved godt at man kan søge i gamle indlæg i D.F.M, men jeg ved ikke
> lige hvordan.

Hej Steen

Du kan søge i gamle indlæg her:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&group=dk.fritid.motorcykel

Jeg vil tro at dit gamle indlæg (som jeg da vist også læste i sin tid er
dette her:

http://groups.google.com/groups?q=gruby+dmc+group:dk.fritid.motorcykel&hl=da&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&group=dk.fritid.motorcykel&selm=3a919337.7952923%40149.212.63.99&rnum=3

hvis linket er knækket så brug selv copy-paste metoden og går det helt galt
så skriv bare igen :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-03-04 23:31

On Tue, 30 Mar 2004 00:20:01 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

Hej Andres.

>Du kan søge i gamle indlæg her:
>http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&group=dk.fritid.motorcykel

Mange tak - Jeg har lagt den link i min "foretrukne" liste.

> [...]
>
>hvis linket er knækket så brug selv copy-paste metoden og går det helt galt

Nix, den virkede fint - tak.
Det var nu ikke lige den jeg hentydede til, det var den oprindelige
der lå på DMC's hjemmeside.
Den har også været postet i D.F.M - Jeg tror i 1998, men den er nok
røget ud over kanten
(Det er sikkert godt det samme).

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Per P.

Dato : 30-03-04 12:27

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der lå på DMC's hjemmeside.
> Den har også været postet i D.F.M - Jeg tror i 1998, men den er nok

Steen, er det ikke den der ligger hjemmesiden under Læs
anmeldelser/generelt?

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-03-04 21:25

> [...]
erfaringer)?
> Er DMC den eneste mulighed eller er der andre? Og hvad vil det koste?

Priserne er imho meget rimelige, hvad kursernes afvikling og indhold
angår, kan jeg bedre svare på 21/6 - der er jeg nemlig færdig med
Bronze-kurset og skal på Guld-kursus 31/7-1/8.

Jeg har ligesom dig forhørt mig ang. kurserne og har kun fået god
respons.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : Allan Bojesen

Dato : 29-03-04 21:41

Lars B Madsen wrote:
> [...]
> nyhedsgruppen som har prøvet nogle kurser (og er villige til at øse
> ud af deres erfaringer)? Er DMC den eneste mulighed eller er der

Kender kun DMC-kurset, og kan kun give det min allerbedste anbefaling.
Kompetente og sympatiske undervisere i et hyggeligt miljø. Mit indtryk er at
der er plads og tålmodighed til alle - hardcorefyren på fejeblad og
newbie'en på GN250.

Allan Bojesen
Der fik lært at bremse og undvige sidste år.