Blyholdig benzin forsvinder
Fra : KB

Dato : 29-04-01 20:35

Jeg er af en bekendt fået fortalt at blyholdig benzin forsvinder, jeg er
lige blevet færdig med at total renovere min motor til min XS 650 (motoren
er fra 1981), da mine ventil sæder intet fejlede gjorde jeg så heller ikke
noget ved dem, nu står jeg så her at skulle til at hælde benzin på maskinen
første gang og vil sefølig gør det så godt for min tøs - men kan hun godt
tåle at køre på blyfri 95 oktan, for jeg hører også at der skulle ske noget
med den 98 oktan blyfri - derfor spørger jeg til 95 oktan blyfri.
Hjælp - jeg vil nødig gøre noget forkert.

Bedste hilsner
Kenneth

Fra : Leif

Dato : 30-04-01 08:22

> [...]
noget
> med den 98 oktan blyfri - derfor spørger jeg til 95 oktan blyfri.
> Hjælp - jeg vil nødig gøre noget forkert.

Hej Kenneth

I min CLYMER-manual står der at den kan køre på Regular, low-lead, or
unleaded.

Det mener jeg betyder at den skulle kunne køre blyfrit (unleaded) uden
problemer.

Jeg kører i øvrigt på 95 blyfri på min !!!! ( og foreløbig uden problemer
)

Hilsen

Leif
XS650 - Der nu har kørt i 1½ mdr. )

PS Det glæder mig at høre at du er F Æ R D I G !!!

Fra : ZQ

Dato : 01-05-01 16:16

Du kan altså stadig få oktan 95 med blyerstatning næsten alle steder
Det er kun 98 ohtan m/u blyerstatning der kun kan fås udvalgtes steder.

mvh Peter