Deciderede motorcykel-chikaner?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 29-03-04 07:57

Davs i gruppen,

Så er mc-sæsonen for alvor begyndt for de fleste, og det har vejvæsnet
åbenbart rigtig lagt mærke til her på Vestsjælland!
Jeg kører hver dag på stykket mellem Sorø og Haslev (over Ringsted) og har
lagt mærke til, at den er lagt *en masse* umarkerede sorte "lapper" ud mit
på kørebanen ved mange lyskryds og knudepunkter. Det er helt tydeligt, at
det må være til chikane af motorcykelister, og det har vist også været
oppe at vende før.
Mit spørgsmål er, om der nogensinde blev fundet ud af, om de er lovlige,
når de ligger helt umarkerede, og om det i det hele tage er lovligt at
genere motorcykler alene, på den måde? For mig at se er de livsfarlige, og
hvis ikke de lå og flød midt i byen, hvor det er ret svært at komme til
uden at blive kørt ned, så ville jeg være den første til at parkere bilen
og gå hen og smide lortet af H...... til ind i noget krat! ...jeg tror
nemlig næppe, de kan være lovligt anbragt, og de der har kørt over sådan
én uden af have set den først, ved hvad jeg taler om.
Måske en opgave for DMC?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : tral

Dato : 29-03-04 08:33

"Psycho Cowboy" <"chrijac"@hotmail.com skrev i en meddelelse
> [...]
> nemlig næppe, de kan være lovligt anbragt, og de der har kørt over sådan
> én uden af have set den først, ved hvad jeg taler om.

Det er traffiktællere. De logger alt lige fra om det er en bus, bil o.s.v.
hastighed m. fl.

/Tralala

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 29-03-04 14:06

tral wrote:
> Det er traffiktællere. De logger alt lige fra om det er en bus, bil
> o.s.v. hastighed m. fl.
>
> /Tralala

Nej, det er det så vidt jeg ved ikke.
De er på størelse med bunden af en ølkasse og ligger midt på vejen, hvor
ingen andre end motorcykler rammer dem, og de er ikke forbundet med
ledninger af nogen art, så jeg er nu ret sikker på, de udelukkende er til
for at genere.

Fra : anders majland

Dato : 29-03-04 14:06

> [...]
> hvor ingen andre end motorcykler rammer dem, og de er ikke forbundet
> med ledninger af nogen art, så jeg er nu ret sikker på, de

Det _er_ trafiktællere. Under den sorte kappe der er lavet så den er så
svær at se som muligt ligger en lille metalboks med al elektronikken i.
Når den har ligget en periode på et sted pilles den op, tømmes, oplades
og er klar til at genere trafikanter et andet sted ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 29-03-04 21:26

anders majland wrote:

> [...]
> elektronikken i. Når den har ligget en periode på et sted pilles den
> op, tømmes, oplades og er klar til at genere trafikanter et andet

Det havde jeg aldrig gættet... Nå, men så vil jeg da gøre hvad jeg kan, for
at få lavet lidt hjulspind på lortet med transporteren, når jeg møder dem på
4 hjul!

--
Psycho Cowboy - Kører pt. i tran[sporter]

Fra : anders majland

Dato : 30-03-04 06:56

> Det havde jeg aldrig gættet... Nå, men så vil jeg da gøre hvad jeg
> kan, for at få lavet lidt hjulspind på lortet med transporteren, når
> jeg møder dem på 4 hjul!

Det tager de med garanti ikke skade af... Men har du en elskruemaskine
bag i transporteren kan du jo pille den op og aflevere den på nærmeste
politistation og bede om en forklaring på hvad f**den det er for nogen
chikaner de har skruet fast på vejen....

Det burde være muligt lige at fræse dem ned i asfalten og så smide en
lap på når man var færdig...

Fra : anders majland

Dato : 29-03-04 10:24

> Mit spørgsmål er, om der nogensinde blev fundet ud af, om de er
> lovlige, når de ligger helt umarkerede

Det er de - men snak med den lokale tekiske forvaltning og gør dem
opmærksom på uhensigtmæssige placeringer. Alberstlund kunne godt forstå
jeg ikke var begejstret for at møde en midt i et uoverskueligt sving.

> og de der har kørt over sådan én uden af have set den først,
> ved hvad jeg taler om.

Yep - men de er ikke så slemme som skilpaddebumpene - De er grumme at
overse (læs se som maling på asfalt og først for sent erkende at det er
et bump)

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 13:46

anders majland wrote:
> Yep - men de er ikke så slemme som skilpaddebumpene - De er grumme at
> overse (læs se som maling på asfalt og først for sent erkende at det
> er et bump)
Det kan jeg skrive under på - selv med lav fart skal der holdes ved hvis man
rammer sådan en fætter!

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 29-03-04 14:13

anders majland wrote:

> [...]
> opmærksom på uhensigtmæssige placeringer. Alberstlund kunne godt
> forstå jeg ikke var begejstret for at møde en midt i et uoverskueligt

Det lyder i mine ører godt nok utroligt, at det kan lade sig gøre! Ved alle
andre fartbegrænsninger á la indsnævringer, vejbump skilpadder osv, skal der
varsles med færdselstavler og streger på vejen... Men det skal der så oven i
købet ikke ved disse "mini-skilpadder" der har 100% samme farve som vejen,
og som er til for at forskrække(?) førere af motorcykler. Hvis man skal være
rigtig juridisk tegner det vel lidt til diskrimination, når kun
motorcykelisterne skal have denne voldsomme lærestreg!?

> Yep - men de er ikke så slemme som skilpaddebumpene - De er grumme at
> overse (læs se som maling på asfalt og først for sent erkende at det
> er et bump)

Rigtigt nok, men hvis ikke de er opstillet / varslet forkert, burde de nu
være til at få øje på og undgå, hvis man ser på skiltene og
advarselsstregerne på vejen - i modsætning til "mc-killer'ne". Dog er jeg
absolut heller ikke tilhænger at skilpaddebump!

Fra : Richard

Dato : 29-03-04 17:07

Psycho Cowboy wrote:

> Det lyder i mine ører godt nok utroligt, at det kan lade sig gøre! Ved alle
> andre fartbegrænsninger á la indsnævringer, vejbump skilpadder osv, skal der
> varsles med færdselstavler og streger på vejen...

Ikke desto mindre er Anders' forslag, det bedste du - og vi andre - kan
gøre, når vi møder disse farlige tingester.

Jvf. tidligere indlæg om disse, har Københavns Færdselspoliti sidste år
holdt møde med Færdselsstyrelsen og leverandøren af tællebrikkerne for
at forsøge at finde frem til en anden løsning.

Men indtil da er det bedst at ponke det lokale politi og vejmyndigheder
for at få opsat advarselstavler - eller få brikkerne erstattet af de
tynde gummikabler, som tidligere blev brugt svjv

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-03-04 20:01

Hmm.. Er vi forskånet for sådanne tællere i Nordjylland. Jeg har aldrig mødt
en fra Svenstrup til Hjørring, i de byer og veje jeg har været på....

Thomas

Fra : Richard

Dato : 29-03-04 20:12

Thomas Buus Andersen wrote:

> Jeg har aldrig mødt
> en fra Svenstrup til Hjørring <snip>

Så lang en har de nok heller ikke råd til at bygge Sorry...

Fra : Squish

Dato : 29-03-04 22:27

Richard wrote:

> Så lang en har de nok heller ikke råd til at bygge Sorry...

*ROFLMAO*

http://www.leech.dk/bubblegum.php/roflMao.jpg

--
Squish
CB400F

Fra : anders majland

Dato : 29-03-04 20:47

> Hmm.. Er vi forskånet for sådanne tællere i Nordjylland. Jeg har
> aldrig mødt en fra Svenstrup til Hjørring, i de byer og veje jeg har
> været på....

Postnr 9632 hører efter nogens mening til Nordjylland og der har været
tællebrikker på vejene helt herude hvor der ikke engang er midterstriber

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-03-04 18:22

chrijac[FJERN]@hotmail.com (Psycho Cowboy) writes:

> Måske en opgave for DMC?

Jeg har spurgt DMC om det, og de er 1) klar over dem og 2) absolut
ikke glade for dem.

Politiken kørte en artikel om "skildpadderne" sidste år, og i den
forbindelse kontaktede jeg journalisten og gjorde opmærksom på hvilken
fare de udgør for motorcykelister (Cc'et til Rolf Skovløkke).
Journalisten svarede at de måske ville følge op på det, men jeg har
aldrig set eller hørt mere om det siden.

/Kai