Ny topfart i MotoGP
Fra : Jacob Hornemann

Dato : 28-03-04 18:35

Tjuhej, hvor det går i MotoGP. Ved den officielle test på
Catalunya-banen i Spanien røg Capirossis Ducati sgu lige op på 345 km/t.
Tak for kaffe!

-Jacob

Fra : Susanne og Jesper Mi~

Dato : 28-03-04 18:42

"Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> skrev

> Tjuhej, hvor det går i MotoGP. Ved den officielle test på
> Catalunya-banen i Spanien røg Capirossis Ducati sgu lige op på 345 km/t.

Ja, det var ganske imponerende - men hvor har Eurosport dog støvet den
kommentator op?

--
Susanne

Fra : John Jensen

Dato : 28-03-04 19:11

"Susanne og Jesper Mikkelsen" <susanne_lundp@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:c472ph$i9q$1@sunsite.dk...

> [...]
> Susanne
>
> Jeg kan desværre kun tage Eurosport med tyske kommentatorer og det er sku'
osse
et par elendige klaphatte de der har fået stavlet ind til mikrofonen, næsten
grænsende
til at være som Mahder & Leth........ gys.

Jeg forstår ikke Eurosports politik mht. kommentatorer, da jeg synes de
bedste er de engelske,
og det gælder uanset hvilken sportsgren det er tale om, den eneste der
ellers er til at holde ud
at høre på, og som virkelig ved hvad han snakker om, men som samtidig
forstår at holde kæft
ind imellem er Anders Rasmussen, jeg vil påstå at det bedst kommenterede
mc-løb jeg nogensinde
har set var da han havde Jens Thorup - Hauge inde som medkommentator til et
GP løb sidste eller
forrige år.

/ John

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-03-04 10:05

"Susanne og Jesper Mikkelsen" <susanne_lundp@hotmail.com> writes:

> Ja, det var ganske imponerende - men hvor har Eurosport dog støvet den
> kommentator op?

Hæ, ganske enig - han var slem. Godt man kan skifte over på den engelske
med to tryk på en knap

Nogen der fik "Whats that noise" vittigheden til allersidst?

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 28-03-04 18:54

Ups, jeg mente selvfølgelig 347 km/t! Formel 1 racerne ligger helt nede på
slatne 315-25 km/t i forhold til...

-Jacob

Fra : Hekto

Dato : 28-03-04 19:19

In article <40671150.A82478B8@hotmail.com>, jacobh@hotmail.com says...

> Ups, jeg mente selvfølgelig 347 km/t! Formel 1 racerne ligger helt nede på
> slatne 315-25 km/t i forhold til...

- endelig kommer den høje gearing til sin ret! ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : MKS - 74

Dato : 28-03-04 20:15

On Sun, 28 Mar 2004 19:54:25 +0200, Jacob Hornemann
<jacobh@hotmail.com> wrote:

>Ups, jeg mente selvfølgelig 347 km/t! Formel 1 racerne ligger helt nede på
>slatne 315-25 km/t i forhold til...

Jeps, det er styyyygt - Barros iøvrigt også på 347 km/t !! Men næsten
endnu mere imponerende, de 5 første indenfor 0.1 sek i FP4....fuiiii
jeg glæder mig til d. 18 April

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Mads Stetter

Dato : 28-03-04 21:14

MKS - 74 wrote:

> Jeps, det er styyyygt - Barros iøvrigt også på 347 km/t !! Men næsten
> endnu mere imponerende, de 5 første indenfor 0.1 sek i FP4....fuiiii
> jeg glæder mig til d. 18 April

Heeeyyy... Kan du ikke lige smide tiderne her i gruppen som du plejer?

Det er så godt at se på!

MVH Mads Stetter

Fra : MKS - 74

Dato : 28-03-04 21:26

On Sun, 28 Mar 2004 22:13:54 +0200, "Mads Stetter"

>Heeeyyy... Kan du ikke lige smide tiderne her i gruppen som du plejer?
>
>Det er så godt at se på!

He-he du mener Rossi on top , du kan få et link kan du :

<http://motograndprix.tiscali.com/en/motogp/results/results_2685.htm?event_id=2685&subevent_id=4785&result=28288>

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 28-03-04 21:42

Mads Stetter wrote:
> MKS - 74 wrote:
>
> Heeeyyy... Kan du ikke lige smide tiderne her i gruppen som du plejer?

Nu var Honda (og heller ikke Ducati) jo ikke lige øverst på listen så det
går ikke så hurtigt som normalt med resultaterne fra Michael .
Men ellers kan man sgu kun blive imponeret af Rossi, han kan åbenbart køre
hurtigt på havd som helst !!!

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : MKS - 74

Dato : 28-03-04 21:58

On Sun, 28 Mar 2004 22:41:35 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

>Nu var Honda (og heller ikke Ducati) jo ikke lige øverst på listen så det
>går ikke så hurtigt som normalt med resultaterne fra Michael .

Sikke noget bavl...Jeg har heller ikke postet tider fra de tidligere
træninger i denne weekend hvor en Honda _var_ hurtigst...Og har da
også tit postet tider når det var andet end Honda on top...

>Men ellers kan man sgu kun blive imponeret af Rossi, han kan åbenbart køre
>hurtigt på havd som helst !!!

Lad os se over en racedistance..

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 28-03-04 22:09

MKS - 74 wrote:

> Sikke noget bavl...Jeg har heller ikke postet tider fra de tidligere
> træninger i denne weekend hvor en Honda _var_ hurtigst...Og har da
> også tit postet tider når det var andet end Honda on top...

Så du ikke smily`en, eller kan du ikke som jeg troede tage
det.....................

Fra : MKS - 74

Dato : 28-03-04 22:15

On Sun, 28 Mar 2004 23:08:53 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

>Så du ikke smily`en,

Jow det gjorde jeg.

> eller kan du ikke som jeg troede tage
>det.....................

Tage hvad...jeg gjorde bare opmærksom på at det var noget sludder,
sludder med en smiley

Fra : Richard

Dato : 28-03-04 22:01

D@n Dethlefsen wrote:

> Nu var Honda (og heller ikke Ducati) jo ikke lige øverst på listen så det
> går ikke så hurtigt som normalt med resultaterne fra Michael .

Nå, der var da 4 H-kører lige i røven på verdensmesteren, det er da
noget

> Men ellers kan man sgu kun blive imponeret af Rossi, han kan åbenbart køre
> hurtigt på havd som helst !!!

Helt sikkert, og det bliver spændende om Y. kan omsætte deres store
investering i ham i PR for mærket, og ikke bare i PR for ham - kommer
der ikke andre Y-kørere med i top5-8, er det jo bare Rossi, der er
genial, ikke cyklen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : MKS - 74

Dato : 28-03-04 22:32

On Sun, 28 Mar 2004 23:00:57 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

> [...]
>investering i ham i PR for mærket, og ikke bare i PR for ham - kommer
>der ikke andre Y-kørere med i top5-8, er det jo bare Rossi, der er

Det er delvist rigtigt ja, at det vil ikke se så godt ud, på den anden
side så er det helt klart at de satser langt størsteparten på ham og
_alt_ andet kommer så i anden række, Rossi cykel er således ikke samme
spec. som f.eks Checa's pt. og de andre Y-kørere må finde sig i at det
tager noget tid før de "nye" dele filtrerer ned til dem. Indtil videre
er største problem ikke at køre en hurtig omgang, det kan Yamaha'en
sagtens og det kunne den iøvrigt også før, problemet er snarere at den
for nuværende set over en racedistance er sværere at køre (hårdere
arbejde) end RCV'en. Men vi får se d. 18 April . Uanset hvad er der
pt. ingen klar favorit, personligt holder jeg med Sete, det er ingen
hemmelighed, men er også noget imponeret over hvor hurtigt Barros er
kommet op i tempo efter hans skade.

Fra : Richard

Dato : 29-03-04 18:02

MKS - 74 wrote:
> [...]
> pt. ingen klar favorit, personligt holder jeg med Sete, det er ingen
> hemmelighed, men er også noget imponeret over hvor hurtigt Barros er

Holder på Edwards, der uden tvivl er tændt på at vise Honda, at han
skulle have haft Nicky Hayden's plads sidste år. Og lur mig om ikke unge
Marco Melandri kunne vise sig som trolden i æsken, lidt som Rossi i sin
første sæson i 500cc-klassen, hvor han highsidede ud af en del løb og i
det hele taget skabte god underholdning svjh

Uden tvivl en spændende sæson, ikke mindst sammenlignet med den
efterhånden r......kedelige F1

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-03-04 10:11

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> Jeps, det er styyyygt - Barros iøvrigt også på 347 km/t !! Men næsten
> endnu mere imponerende, de 5 første indenfor 0.1 sek i FP4....fuiiii
> jeg glæder mig til d. 18 April

What he said. Det bliver en god dag på sofaen.

Imens vil jeg vinke lidt med mit Rossi flag og i hemmelighed være lidt
imponeret over Edwards og *host* Roberts.

Fra : Tobias Larsen

Dato : 28-03-04 21:08

"Jacob Hornemann" <jacobh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tjuhej, hvor det går i MotoGP. Ved den officielle test på
> Catalunya-banen i Spanien røg Capirossis Ducati sgu lige op på 345 km/t.
> Tak for kaffe!
>
> -Jacob

Hvad er omgangstiderne i MotoGP i forhold til Formel1?
med noget af det bedste man kan købe til landevejsbrug er motorcyklerne
hurtigst(måske med undtagelse af biler til over 5 mil) men hvordan ser det
ud, når vi snakker "state of the art" som MotoGP og F1 må være!?

Tobias

Fra : MKS - 74

Dato : 28-03-04 22:00

On Sun, 28 Mar 2004 22:07:31 +0200, "Tobias Larsen" <Fup@123.dk>
wrote:

> [...]
>hurtigst(måske med undtagelse af biler til over 5 mil) men hvordan ser det
>ud, når vi snakker "state of the art" som MotoGP og F1 må være!?

F1-racerne er meget meget hurtigere, den større kontaktflade og
downforce bl.a gør hele forskellen...

Fra : MKS - 74

Dato : 28-03-04 22:12

On Sun, 28 Mar 2004 22:59:56 +0200, MKS - 74 <priller@tiscali.dk>
wrote:

>F1-racerne er meget meget hurtigere, den større kontaktflade og
>downforce bl.a gør hele forskellen...

Nå - tiderne røg desværre ud, men altså f.eks på Catalunya kører en
MotoGP-racer ca. 1:44, en F1-racer 1:20...

Fra : Brian Laursen

Dato : 29-03-04 06:49

MKS - 74 wrote:

> Nå - tiderne røg desværre ud, men altså f.eks på Catalunya kører en
> MotoGP-racer ca. 1:44, en F1-racer 1:20...

Til Sæsonstart i malaysia på Sepang banen kørte F1 racerne nede omkring
1.33min for en omgang.. Jeg synes så vidt jeg huske at rossi har overgået
den tid på RCV´en????
--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 29-03-04 07:08

On Mon, 29 Mar 2004 07:49:13 +0200, "Brian Laursen"
<thunderace_dk@hotmail.com> wrote:

>Til Sæsonstart i malaysia på Sepang banen kørte F1 racerne nede omkring
>1.33min for en omgang.. Jeg synes så vidt jeg huske at rossi har overgået
>den tid på RCV´en????

Så husker du forkert - Rossi's bedste Sepangtid på RCV'en var hans
2003 poletid og den var...... 2:02.48

(Med mindre du med overgået mener væsentlig langsommere ).

Fra : jesper

Dato : 29-03-04 12:41

"Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> wrote in message news:<4067b8e2$0$18707$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...

> Til Sæsonstart i malaysia på Sepang banen kørte F1 racerne nede omkring
> 1.33min for en omgang.. Jeg synes så vidt jeg huske at rossi har overgået
> den tid på RCV´en????

F1 racerne er somregel altid hurtigere ga. af bedre vejgreb og højere
downforce, deraf kan de holde en meget højere hastighed gennem
svingene

Mvh
Jesper
(stadig med en kawa 500 til salg)

Fra : Armand

Dato : 29-03-04 16:47

jesper <tiper@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ee4a8754.0403290341.44aba09d@posting.google.com...

> F1 racerne er somregel altid hurtigere ga. af bedre vejgreb og højere
> downforce, deraf kan de holde en meget højere hastighed gennem
> svingene

- - - - og accelerationen er stadig forrygende selvom luftmodstanden ikke er
optimal - Og de to faktorer kan rigeligt kompensere for den mindre topfart
for enden af langsiden!

Skal vi sammenligne topfart er det sportsvognene (á Le Mans -racerbilerne)
der skal sammenlignes med - De har ikke de vindmodstands uhensigtsmæssige
dæk(*) siddende frit i fartvinden!
Så vidt jeg husker deltog Peugeot med en 4X4 lige i netop Le Mans: Det var
lige før de firehjulstrukne blev banned og formålet var alene at slå alle
fartrekorder ned af Mulsanne langsiden - Det lykkedes med lidt over
400km/t!!

(*): Ikke alene er dæk ikke ligefrem strømlinede; men overfladen for oven
bevæger sig fremad med den dobbelte hastighed af køretøjets

--
Armand.

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 29-03-04 18:56

Armand wrote:

> - - - - og accelerationen er stadig forrygende selvom luftmodstanden ikke er
> optimal -

Jaa, men MotoGP maskinerne accelererer hurtigere! Formel-1 racerne kommer
hurtigere ud på langsiden, og bremser væsentligt senere for enden af langsiden
end motorcyklerne. Alligevel har de lavere topfart for enden af langsiden, end
de hurtigste MotoGP maskiner. Jeg er sgu lidt imponeret over de tohjulede!

> [...]
> lige før de firehjulstrukne blev banned og formålet var alene at slå alle
> fartrekorder ned af Mulsanne langsiden - Det lykkedes med lidt over

Nu ved man jo ikke præcis, hvor hurtig en Formel-1 bil kan komme til at køre.
Der er simpelthen ikke langsider, der er lange nok i GP serien. Gad vide, hvor
hurtig den vil være på Mulsanne langsiden...

-Jacob