For koldt?
Fra : JHR

Dato : 28-03-04 04:41

Hej Allesammen,
Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at købe en læderdragt, men så
er spørgsmålet bare:
Er det for koldt at køre med den en dag som idag (28/3) med 5 til 10 grader?
Eller skal jeg bare tage mit gode gamle tekstil-sæt på hvor jeg ved at jeg
kan holde varmen????

Mvh
Jeppe.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-04 05:30

Det er jo virkelig noget af en smagssag. Det findes vel næppe noget mere
individuelt, som hvornår man fryser.
Jeg personligt ville kunne holde varmen, tror jeg. Det kommer nok også lidt
an på, hvor langt, du har tænkt dig at køre.

Rigtige mænd fryser ikke! De bliver blå, og så dør de!

Fra : Magne Vingsand

Dato : 28-03-04 11:36

CAPS-LOCK wrote:
> [...]
> Jeg personligt ville kunne holde varmen, tror jeg. Det kommer nok
> også lidt an på, hvor langt, du har tænkt dig at køre.

Det må du teste selv. Om du kjører "aktivt" vil du sikkert bli varm uansett.
Jeg kjører med mx-hansker og enkel kjøredress (pluss støvler/hjelm..) i
minusgrader, blir svett likevel. Men om du skal sitte passiv og kjøre langt
på asfaltveier, anbefaler jeg å kle seg varmt!

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : Brian Laursen

Dato : 28-03-04 11:45

JHR wrote:
> [...]
> Er det for koldt at køre med den en dag som idag (28/3) med 5 til 10
> grader? Eller skal jeg bare tage mit gode gamle tekstil-sæt på hvor

Hej Jeppe.

Jeg kører i min læderjakke nu.. Jeg har en alm.T-shirt og trøje på inden
under, hvis det er under 5 grader... ellers kører jeg med forret i og bare
en t-shirt.. Læder er varmere end goretex synes jeg....

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Ole Baun

Dato : 28-03-04 12:10

"Brian Laursen" skrev i en meddelelse

- snip -

> Hej Jeppe.
>
> Jeg kører i min læderjakke nu.. Jeg har en alm.T-shirt og trøje på inden
> under, hvis det er under 5 grader... ellers kører jeg med forret i

Har du en favorit forret ?
Eller er det lige meget bare den er lun ?

Undskyld, kunne ikke dy mig

> og bare
> en t-shirt.. Læder er varmere end goretex synes jeg....

Ole Baun

Fra : Squish

Dato : 28-03-04 19:14

Ole Baun wrote:
> "Brian Laursen" skrev i en meddelelse
>
> - snip -

> Har du en favorit forret ?
> Eller er det lige meget bare den er lun ?
>
> Undskyld, kunne ikke dy mig

Hehe.. hvor mon han gemmer desserten så?

--
Squish
CB400F

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-03-04 09:46

"JHR" <j_haveREMOVETHIS@post3.tele.dk> writes:

> [...]
> med den en dag som idag (28/3) med 5 til 10 grader? Eller skal jeg
> bare tage mit gode gamle tekstil-sæt på hvor jeg ved at jeg kan holde

Well, som de andre skriver er det nok en højest individuel sag. Jeg fik
endelig brændt nogen kilometer af her i weekenden og jeg havde da min
læderdragt på. Jeg havde snydt lidt og havde en fleece trøje under, men
eneste kuldeproblem jeg havde var fingrene.

Så jeg kan sagtens holde varmen

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003