kamera på tank -hvordan?
Fra : m0rt3n

Dato : 26-03-04 23:39

Jeg vil ud og filme noget MC sjov. Jeg har et smart DV videokam med
steadyshot og såd'n, men så jeg taper det til tanken synes jeg ikke helt om
billedet. Der er for meget styr og for lidt vej. Nogen gode tips og tricks
til hvordan jeg får et bedre billede? Hvad med lyden? Skal jeg bruge ekstern
mikrofon? Og hvor skal jeg sætte den? I lydpotten ?

Og er der nogen som har nogle gode ideer til en handling? Et eller andet man
kan bygge 2-3 minutters film op om...

....Ghostrider 2 har kørt på DVDen hele vinteren, så køreteorien ER på plads

-m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-03-04 00:05

m0rt3n wrote:
> [...]
> helt om billedet. Der er for meget styr og for lidt vej. Nogen gode
> tips og tricks til hvordan jeg får et bedre billede?

Der findes forskellige løsninger.. På alle kamera sidder der en standard
skrue i bunden, så man kan montere det på et stativ.. Så mangler man bare et
stativ som kan sidde fast på tanken :)
Tank stativer findes i forskellige versioner.. Nogle skrues fast med samme
skruer som tankdækslet sidder skruet fast med, andre klæber man fast med 3-4
sugekopper (jeg ville nok benytte lidt tape også ;).. Jeg ved bare desværre
ikke hvor man køber disse stativer..

> Hvad med lyden?
> Skal jeg bruge ekstern mikrofon? Og hvor skal jeg sætte den? I
> lydpotten ?

Jeg tror det bedste vil være ekstern mikrofon, og så sæt mikrofonen et sted
hvor der ikke kommer direkte vind ind på den... Det kan måske være i rummet
under sædet, eller inde under kåben?

> Og er der nogen som har nogle gode ideer til en handling? Et eller
> andet man kan bygge 2-3 minutters film op om...

Kør din ynglingsrute, vis os nogle fede sving?

> ...Ghostrider 2 har kørt på DVDen hele vinteren, så køreteorien ER på
> plads

Hmm vil ikke opfordre til at køre som de gør i Ghostrider.. Så er risikoen
for, at vi ikke kommer til at se videoen, pænt stor...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Freddy Lang

Dato : 27-03-04 00:43

http://www.kjmotorcykler.dk/diverse.htm

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-03-04 09:50

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> writes:

> http://www.kjmotorcykler.dk/diverse.htm

Sandsynligvis samme stativ, blot til £35 + porto fra UK til DK:

http://www.performancemotorcycleparts.com (og kig under bargain basement)

/Kai

Fra : Magne Vingsand

Dato : 27-03-04 13:12

Freddy Lang wrote:
> [...]

Ja, det beste er å sette "øyet" på hjelmen. Du oppnår et mye bedre bilde,
uten risting. Dessuten blir det en mer spennende kameravinkel.
http://www.bulletcam.com/

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 27-03-04 01:40

http://www.luggagelocker.com/page23.html

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Esben Bøll

Dato : 27-03-04 11:10

Ham her gutten har en del stående om det på sin hjemmeside.
http://www.pashnit.com/
blandt andet billeder af en masse forskellige løsninger

MVh Esben

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 27-03-04 10:13

Der findes ude på nettet en lille film (ca 190 Mb) der hedder "City
madnes" . Den burde du nok se inden du begiver dig ud i extremerne.
Det er ultimativt det vildeste og mest sindsyge jeg nogensinde har
set. Kom til at svede bare af at se på. Kan du lave noget lignende og
overleve..... He he...Så er vi nok et par stykker der gerne vil se
med. God tur...

Hans
NTV

Fra : Nicolai

Dato : 27-03-04 14:51

Er der nogen der har linket til den der film der..???

Nicolai

Fra : Bo-gsxR

Dato : 27-03-04 15:06

> Er der nogen der har linket til den der film der..???

på min side på nathuen
http://dfm.nathue.dk/bogsxr - city madness

bo-gsxR
http://www.skakmat.webbyen.dk/

Fra : Robert A. Hansen

Dato : 28-03-04 10:25

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in message
> [...]
om
> billedet. Der er for meget styr og for lidt vej. Nogen gode tips og tricks

Har set en billig løsning eet eller andet sted. Du skal bruge: 1 rulle
gaffa... og det var det.

Så taper du dit kamera fast til låret, i en vandret vinkel (så det er
vandret når du sidder på cyklen).... Det jeg har set giver et ganske
fornuftigt resultat. Formentlig er der også lidt dæmpning af rystelser på
den måde?

Robert A. Hansen
Yamaha XT 350
http://dfmc.dk/480

Fjern REMOVE i mail-adressen ved direkte svar!

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 29-03-04 16:46