Rygbeskytter - hvilken og hvorfra?
Fra : Erik

Dato : 26-03-04 12:11

Hej!

Jeg skal købe en rygbeskytter. Jeg er lidt i tvivl om hvilken man skal have
fat i! Hvad kan betale sig og hvilke virker og kan det i praksis bedst
betale sig at købe de der som har arm og brystbeskyttelse yderligere.

Mvh.
Erik

---

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-03-04 13:05

Erik wrote:
> [...]
> skal have fat i! Hvad kan betale sig og hvilke virker og kan det i
> praksis bedst betale sig at købe de der som har arm og

Hej Erik
Det har næsten lige været diskuteret herinde *
Der er rigtig mange folk herinde som enten benytter UFO eller Insize.. Det
er næsten de samme, Insize er vist bare efterfølgeren til ufo'en..
Insize backprotecter kan findes hos http://www.goetz-motorsport.de og koster
50 ?.. Jeg bestilte forrige uge 2 styk og da de kom, kostede de (inkl.
porto) 788 kroner.

Jeg tror ikke det kan betale sig at købe dem som også har beskyttelse til
arm og bryst, der er ihvertfald ikke mange som kører med det (efter min
opfattelse - det kan godt være det i virkeligheden er anderledes . Arm og
skulder-beskyttelse sidder der jo i stort set alle jakker.

* Google link til tråden:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&threadm=c1lskd%2431hd%241%40news.cybercity.dk&rnum=7&prev=/groups%3Fq%3Drygbeskytter%2Bgoetz%2Bgroup:dk.fritid.motorcykel%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26newwindow%3D1%26group%3Ddk.fritid.motorcykel%26selm%3Dc1lskd%252431hd%25241%2540news.cybercity.dk%26rnum%3D7

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Erik

Dato : 26-03-04 13:30

> Hej Erik
> Det har næsten lige været diskuteret herinde *
Hmm, det har jeg vist lige overset!

> [...]
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&threadm=c1lskd%2431hd%241%40news.cybercity.dk&rnum=7&prev=/groups%3Fq%3Drygbeskytter%2Bgoetz%2Bgroup:dk.fritid.motorcykel%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26newwindow%3D1%26group%3Ddk.fritid.motorcykel%26selm%3Dc1lskd%252431hd%25241%2540news.cybercity.dk%26rnum%3D7

Tak for linket ( :
Erik

---

Fra : Per P.

Dato : 26-03-04 13:29

"Erik" <loonieREMOVE@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fat i! Hvad kan betale sig og hvilke virker og kan det i praksis bedst
> betale sig at købe de der som har arm og brystbeskyttelse yderligere.

Insize er et fornuftigt valg. Rygbeskytter pusheren Søren Lindholt her fra
gruppen, har en stak liggende men jeg tror nu nok at de koster en lille
bitte smule mere end hvis du selv bestiller.

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : Esbne B\'ll

Dato : 26-03-04 13:40

Hej Erik.
Jeg har lige k'bt en ny rygbeskytter ved Brunos MC lige syd for g;nsen.
Det er et kopi af en dainiese og den eneste forskel jeg kunne se var at
deres logo ikke var der.
den kostede 350 kroner.

MVH Esben B'll

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-03-04 17:45

Vælg en som sidder godt og er behagelig at kører med. Du kan købe nok så god
en beskytter, men hvis du ikke kan holde ud at have den på, kunne det tænkes
at du ofte lod den ligge...

--
Mvh.
Henrik (som også kører med rygbeskytter..)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Freddy Lang

Dato : 26-03-04 18:30

Erik wrote:
> [...]
> skal have fat i! Hvad kan betale sig og hvilke virker og kan det i
> praksis bedst betale sig at købe de der som har arm og

Mange herinde kan sikkert anbefale det eller hin mærke. For eksempel ved
jeg, at mange af gruppens "medlemmer" har været meget godt tilfredse med
UFO/Insize. Jeg købte selv en Dainese Wave i Hamburg, da jeg var til HMT i
januar, den er jeg selv godt tilfreds med.

Du bør nok egentlig besøge nogle forhandlere og simpelthen prøve de
forskellige muligheder. Det er vigtigt, at du får fat i en rygbeskytter, som
passer _dig_.

Hvad angår det med "hvad kan bedst betale sig", så er det IMHO et
uvæsentligt punkt. Paradoksalt nok er vores sikkerhedsudstyr jo netop grej,
som vi ofrer en bunke penge på, men som vi i bund og grund håber aldrig skal
stå prøven. Personligt skammer jeg mig faktisk over at jeg, da jeg købte min
SV for tre år siden, købte ny hjelm, dragt, støvler og handsker... men først
har fået taget mig sammen til at købe en rygbeskytter for to måneder siden.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1