benzin
Fra : Aragorn24

Dato : 25-03-04 22:12

Jeg har starts priblemmer på min CB400F, den hoster lidt først, men når den
kommer igang kører den tilgengæld meget fin...

Kan det vare fordi jeg har fyldt den med blyfri95 benzin? vil det hjælpe at
hælde god gammeldags octan benz i?

Dennis the mennice!

Fra : Tommy Fer

Dato : 25-03-04 22:21

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer igang kører den tilgengæld meget fin...
>
> Kan det vare fordi jeg har fyldt den med blyfri95 benzin? vil det hjælpe

Nej.... Er den korte udgave.... spørgs hvis du vil havde svaret udpenslet...
er på vej i seng..

mvh Tommy Fer

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-03-04 22:23

> [...]
> Kan det vare fordi jeg har fyldt den med blyfri95 benzin? vil det
> hjælpe at hælde god gammeldags octan benz i?

Det tvivler jeg stærkt på. Den har intet at bruge bly til (som der
forresten alligevel ikke er noget af i ikke-blyfri). Bly er for
skadeligt, så al benzin er blyfri idag, men gammeldags oktan har noget
bly-erstatning tilføjet.

Jeg tror nærmere du skal kigge nøjere på karburatoren mht.
startproblemerne. Den skal have choker når den startes, men hvis det
ikke fungere ordentligt, så kan den være svær at starte i kold tilstand.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Grunnet

Dato : 25-03-04 22:40

Aragorn24 wrote:
> [...]
>
> Kan det vare fordi jeg har fyldt den med blyfri95 benzin? vil det
> hjælpe at hælde god gammeldags octan benz i?

Prøv at tømme svømmerhusene, der kunne være vand i bunden af dem.

Der sidder sandsynligvis en udluftningsskrue i bunden af hvert svømmerhus
forbundet med en gummislange der udmunder under cyklen. Sæt et glas under
slangerne når du løsner skruerne, og kig så efter om der i den væske
(benzin) der kommer ud skulle være en sjat vand. Du er ikke i tvivl når du
ser det, vandet adskilles fra benzinen.

--
Steen
Honda GL500 SilverWing '84

---

Fra : Aragorn24

Dato : 26-03-04 00:09

Hej Steen, ok, det lyder sku som en rigtig god ide, så ved jeg hvad jeg skal
i weekenden.

Den kan hellere ikke lige at der er blevet regnet på de n i to dage, tror
også det har doget med det at gøre!

Nu har jeg også bestilt tændrørsnølge hos køge mc, så jeg glæder mig til at
se tændrørstilstandne, håber det vil hjælpe med en udskiftning...

I vil høre nærmere

Nat nat folkens