Min første tur på Hondaen :-(
Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 25-03-04 21:48

Hej

Det er forår - solen skinner og det er ikke særlig koldt. Jeg har brugt den
sidste måned til at få malet tank og sidedæksler på Hondaen. En flot
metalgrøn/sort farve med nye stafferinger fra England. Det blev flot! Ud på
landet i laden og montere stumperne. Montere det vintervedligeholdte
batteri. Benzin på tanken. Løsne bundskruerne på svømmerhusene. Dreje nøglen
og trykke på knappen. Selvfølgelig springer den i gang og varmes forsigt op.

Med årets største smil kører jeg ind til Næstved på en lille rundtur. Ud på
DK tanken og fylde lidt god gammeldags blyholdig benzin på tanken og så
hjemad, for det er faktisk skide koldt at køre på motorcykel i dag. Da jeg
kører ud fra tanken kommer Rasmus Betjent og hans ven til at køre bag mig.
Så jeg fortsætter naturligvis i lovlig hastighed hjemad. Da jeg drejer ned
ad vejen hvor jeg bor bliver jeg stoppet. Betjenten synes at mit bagdæk er
lige (u)lovlig slidt. Ved nærmere eftersyn må jeg jo nok give ham ret.
Betjenten var ikke modtagelig for min ellers uimodståelige charme, så jeg
fik et bødeforlæg på kr. 500.-.
Han havde dog ingen kommentarer til min manglende bagskærm. Og så er det at
jeg tænker - hvis jeg nu havde haft den der grimme bagskærm på havde han
måske ikke set mit slidte bagdæk. Og så havde jeg jo haft 500 kr mere at
købe dæk for.

Nå men det er vel trods alt meget betryggende at vide at politiet på trods
af overarbejdspukler, terrortrusler, børnelokkere og andet snavs alligevel
har tid til at hjælpe mig med at holde min motorcykel i forsvarlig stand

Godt forår til jer alle.

Ivan Bartholin Nielsen - på udkig efter et billigt bagdæk 100/90x18 eller
3,5x18 (skal man egentlig vælge det ene format eller det andet??)
www.kloge.dk
Honda CB500 Four 1975

Fra : Squish

Dato : 25-03-04 22:38

Ivan Bartholin Nielsen wrote:

> snip.. på udkig efter et billigt bagdæk 100/90x18 eller
> 3,5x18

Hvad med dette?
http://www.reifenversand.com/shop/query.php?cp_sid=45335acab22&cp_pid=33240&cp_cat=5&cp_tpl=mr_detail.html

266 kr. + forsendelse!

Eller dette: (har jeg selv købt)
http://www.reifenversand.com/shop/query.php?cp_sid=45335acab22&cp_pid=33550&cp_cat=5&cp_tpl=mr_detail.html

290 kr.

--
Squish
CB400F

Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 25-03-04 23:05

"Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med dette?

> [...]

Takker

men kan der står noget om vorderreife - er det fordi at det er et fordæk
(det er det vel ) Kan det bruges som bagdæk?

Ivan Bartholin Nielsen
www.kloge.dk
Honda CB500 Four 1975

Fra : Squish

Dato : 25-03-04 23:15

Ivan Bartholin Nielsen wrote:>

> Takker
>
> men kan der står noget om vorderreife - er det fordi at det er et fordæk
> (det er det vel ) Kan det bruges som bagdæk?

Der står blot at fordækket (i serien?) har en midterrille for bedre at
kunne dræne vand væk. Men her kan du se at det er et bagdæk: (hinterreifen)
http://www.reifenversand.com/shop/query.php?cp_tpl=mr_liste.html&cp_sid=453731489c5&cp_filter=1&cp_nofa=1&cp_cat=HONDA&cp_lsort=CB500K0-K2/CB500

--
Squish
CB400F

Fra : Big Mumi

Dato : 26-03-04 08:30

hos T.Hansen koster dæk
3.50-18 289.-kr
100/90 -18 299.-kr

--
Med Venlig Hilsen
Carsten Hansen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-03-04 09:22

> hos T.Hansen koster dæk
> 3.50-18 289.-kr
> 100/90 -18 299.-kr

De billige dæk de sælger ved T-Hansen vil jeg ikke anbefale til nogen. Jeg
har en bl.a. en MC med et Kingstire på fordækket. Under en alm nedbremsning
fra 120km/t, da det stod en standet MCist i nødsporet på motorvejen hylede
og pep dækket, selv om det var oppe på fuld arbejdstemperatur. Meget
skræmmende.
ved www.reifenvarsand.com sælger de godt mærkevare dæk til samme pris. Deres
City Deamon til 36? = 270kr kører jeg selv med og er godt tilfreda. Det er
et nydesignet dæk fra Pirelli http://www.pirellimoto.com/

100/19-18 betyder dækket er 100mm bredt og højden på dækket er 90/ af
bredden. I dette tilfælde altså 90mm højt. 18 er fælgstørrelsen på 18".

3.50-18 er den gamle måde at skrive dækbredden på i tommer på før man
opfandt lavprofildækkene. På tomme dæk er højden 90% af bredden. Det vil
sige dække her er 3,5X2,5cm bredt = 90mm bredt og højden er 90mm*0.9= 80mm.
18 er fælgstørrelsen på 18".

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og en Suzuki GSX 250

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-03-04 10:02

Ærgerligt.

Der er kommet nye regler for bagskærm, så det skal du sikkert ikke tænke så
meget på længere..

--
Mvh.
Henrik