/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
DT 125 krumtap reparation
Fra : can


Dato : 25-03-04 09:48

Baggrund: mit tidligere indlæg om havari på min krumtap fra ca d. 18-19
marts,

Historie om reparationen, hvis nogen skulle ha interresse

Jeg besluttede mig for at skille motoren ad for at se lidt nærmere på sagen,
jeg fandt nemlig et godt tilbud på de dele jeg skulle bruge for at reparere
den med.
Tjaa og hvor svært sku det nu også lige ku være ku jo højest ødelægge en
krumtap der allerede var i stykker

Igår allierede jeg mig så med en presse, en drejebænk, et måleur og en god
kammerat.

Inden vi skilte den ad lavede vi lige en kontrolmåling ved at spænde den op
i drejebænken og sætte måleuret på, det viste sig faktisk at den slog ca
2,5/10
Desuden målte vi lige bredden på den ud for sølen med en skydelære
Nå ind til pressen og trykke sølen ud, den sad godt nok fast, 6T skulle der
til, men ud kom den.

Når man så den adskilt, ku man nu godt forstå at den havde lidt svært ved at
dreje rundt, lejet var totalt brændt istykker, og søle, plejstang og skiver
var godt forrevne.

Vi pressede den sammen igen med de nye dele, og så ind i drejebænken igen
for at se resultatet, den havde selvfølgelig slået sig noget da vi ikke
havde noget til at styre den med under sammenpresningen, men med en blød
dorn og måleuret fik vi den på plads så den nu slår sig under 1/10, bedre
kunne den ikke rettes ind, så skal der ihvertfald noget voldsomt til.
Så nu får den lige et par nye SKF lejer og en måske lille svejseklat for at
låse den, efter jeres gode råd, så er vi snart på vej ud i mudderet igen

venlig hilsen
Claus Andersen



 
 
Per P. (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 25-03-04 10:28


"can" <canFjern@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:40629cd0$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Baggrund: mit tidligere indlæg om havari på min krumtap fra ca d. 18-19
> marts,
>
> Historie om reparationen, hvis nogen skulle ha interresse
>
> Jeg besluttede mig for at skille motoren ad for at se lidt nærmere på
sagen,
> jeg fandt nemlig et godt tilbud på de dele jeg skulle bruge for at
reparere
> den med.
> Tjaa og hvor svært sku det nu også lige ku være ku jo højest ødelægge
en
> krumtap der allerede var i stykker
>
> Igår allierede jeg mig så med en presse, en drejebænk, et måleur og en god
> kammerat.
>
> Inden vi skilte den ad lavede vi lige en kontrolmåling ved at spænde den
op
> i drejebænken og sætte måleuret på, det viste sig faktisk at den slog ca
> 2,5/10
> Desuden målte vi lige bredden på den ud for sølen med en skydelære
> Nå ind til pressen og trykke sølen ud, den sad godt nok fast, 6T skulle
der
> til, men ud kom den.
>
> Når man så den adskilt, ku man nu godt forstå at den havde lidt svært ved
at
> dreje rundt, lejet var totalt brændt istykker, og søle, plejstang og
skiver
> var godt forrevne.
>
> Vi pressede den sammen igen med de nye dele, og så ind i drejebænken igen
> for at se resultatet, den havde selvfølgelig slået sig noget da vi ikke
> havde noget til at styre den med under sammenpresningen, men med en blød
> dorn og måleuret fik vi den på plads så den nu slår sig under 1/10, bedre
> kunne den ikke rettes ind, så skal der ihvertfald noget voldsomt til.
> Så nu får den lige et par nye SKF lejer og en måske lille svejseklat for
at
> låse den, efter jeres gode råd, så er vi snart på vej ud i mudderet igen

>
> venlig hilsen
> Claus Andersen

Dygtig! Meget kan repareres med det rette værktøj, sund fornuft og omhu. Jeg
mindes en gang en vens nyindkøbte Honda CD 50, det er godt nok en knallert,
som ikke kunne køre. Det viste sig at en af ventilerne havde bukket hovedet
(?) og efter lidt skruestiksarbejde med specialopstilling, skydelære, og
andet godt lykkedes det at få den rettet så godt op at den faktisk sluttede
tæt med det samme. Og så kunne Honda´en igen. Og det kan den underligt nok
stadig og det er ved at være 4 år siden.


--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....



Torben Scheel (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-03-04 10:46

"Per P." <per_p@wanadoo.dk> wrote in message
news:4062a634$0$131$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Dygtig! Meget kan repareres med det rette værktøj, sund fornuft og omhu.
Jeg
> mindes en gang en vens nyindkøbte Honda CD 50, det er godt nok en
knallert,
> som ikke kunne køre. Det viste sig at en af ventilerne havde bukket
hovedet
> (?) og efter lidt skruestiksarbejde med specialopstilling, skydelære, og
> andet godt lykkedes det at få den rettet så godt op at den faktisk
sluttede
> tæt med det samme. Og så kunne Honda´en igen. Og det kan den underligt nok
> stadig og det er ved at være 4 år siden.

Jeg troede at definitionen herinde var 2T = knallert, 4T = MC (eller er det
MC=4T i anden?)

vh
Torben



Tommy Fer (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 25-03-04 11:37


>
> Jeg troede at definitionen herinde var 2T = knallert, 4T = MC (eller er
det
> MC=4T i anden?)

Nu har jeg læst herinde i 5 år, uden at få eller se den opfattelse?

mvh Tommy Fer



Torben Scheel (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-03-04 12:03

"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:c3ucon$ctt$1@news.cybercity.dk...
>
> >
> > Jeg troede at definitionen herinde var 2T = knallert, 4T = MC (eller er
> det
> > MC=4T i anden?)
>
> Nu har jeg læst herinde i 5 år, uden at få eller se den opfattelse?

Glemt smiley (du får sgu' 2 (ellers tror folk bare jeg efterligner
M0r73n eller hva' han kalder sig.

Genlæs lige tråden "justering af 2-takter" fra 22/3

vh
Torben



Hans Joergensen (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 25-03-04 15:32

Torben Scheel wrote:
> Jeg troede at definitionen herinde var 2T = knallert, 4T = MC (eller er det
> MC=4T i anden?)

Der er ikke noget galt i at køre knallert, så længe man er hurtigst.

// Hans, der ikke er hurtigst.
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Torben Scheel (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 26-03-04 09:39

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrnc65ram.3pm.haj@enterprise-server.dk...
> Torben Scheel wrote:
> > Jeg troede at definitionen herinde var 2T = knallert, 4T = MC (eller er
det
> > MC=4T i anden?)
>
> Der er ikke noget galt i at køre knallert, så længe man er hurtigst.

Jeg er stor tilhænger af at tilpasse sit transportmiddel til situationen.
Problemet er bare at jeg nu har 4cykler (2 oprette, 2 liggecykler),
Cykelanhænger, halvcykel, bil og som det nyeste skud på stammen - en
knallert (FJ1100) på vej gennem registreringsmøllen, og det skal alt sammen
vedligeholdes, ligesom konens og ungernes 6 cykler :-/ (Kan man få kædespray
i 25 liters dunke?)

vh
Torben




Per P. (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 26-03-04 13:36


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4063f55b$1@news.carlbro.dk...
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
> news:slrnc65ram.3pm.haj@enterprise-server.dk...
> > Torben Scheel wrote:
> > > Jeg troede at definitionen herinde var 2T = knallert, 4T = MC (eller
er
> det
> > > MC=4T i anden?)
> >
> > Der er ikke noget galt i at køre knallert, så længe man er hurtigst.
>
> Jeg er stor tilhænger af at tilpasse sit transportmiddel til situationen.
> Problemet er bare at jeg nu har 4cykler (2 oprette, 2 liggecykler),
> Cykelanhænger, halvcykel, bil og som det nyeste skud på stammen - en
> knallert (FJ1100) på vej gennem registreringsmøllen, og det skal alt
sammen
> vedligeholdes, ligesom konens og ungernes 6 cykler :-/ (Kan man få
kædespray
> i 25 liters dunke?)

Montér en Scootoiler på det hele, køb en gammel benzinstander, konverter den
til kædesavsolie og udstyr familien med et plastickort. Så klarer de sig
selv og du har tid til kryds og tværs, golf og ringridning.........eller
hvad du nu har lyst til


Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....



anders majland (26-03-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 26-03-04 16:12

> Montér en Scootoiler på det hele

Hvordan monteres den på en bil


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Per P. (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 26-03-04 17:40


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:c41h7u$hgk$1@sunsite.dk...
> > Montér en Scootoiler på det hele
>
> Hvordan monteres den på en bil

Universalmidlerne kabelstrips og gaffa. Og lykkes det ikke, så gi´ op og nap
et stykke wienerbrød.......

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....



Jens Arnfast (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 25-03-04 21:03

Torben Scheel wrote:
> Jeg troede at definitionen herinde var 2T = knallert, 4T = MC (eller er det
> MC=4T i anden?)

Hej bilist!

Jeg kører da også knallert.. eller kværn.. eller havelåge.. traktor (med
utæt udstødning ).. scooter - kært barn, mange navne

--
-jens
rsv1ooo

Torben Scheel (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-03-04 21:29

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message
news:40633B0C.6040203@fabel.dk...
> Torben Scheel wrote:
> > Jeg troede at definitionen herinde var 2T = knallert, 4T = MC (eller er
det
> > MC=4T i anden?)
>
> Hej bilist!

Er det et skældsord?
Jeg har bare ik' råd til toget *snøft*

> Jeg kører da også knallert.. eller kværn.. eller havelåge.. traktor (med
> utæt udstødning ).. scooter - kært barn, mange navne

Helst kører jeg på denne
http://www.scheel.net/evita/images/evita_ny_gaffel.jpg (i hvert fald indtil
afgiften på min MC er betalt)

vh
Torben




Jens Arnfast (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 25-03-04 22:16

Torben Scheel wrote:
>>Hej bilist!
> Er det et skældsord?

I den her gruppe, ja :)

> Jeg har bare ik' råd til toget *snøft*

Njae.. offentlig transport er ikke hvad den har været :-/

> Helst kører jeg på denne
> http://www.scheel.net/evita/images/evita_ny_gaffel.jpg (i hvert fald indtil
> afgiften på min MC er betalt)

Den er nuttet, vil gerne selv have en sådan - men synes at de er for
dyre at købe og jeg har ikke udstyret til at bygge en selv :-/

--
-jens
RSV1000

Torben Scheel (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-03-04 22:39

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message
news:40634C02.1070804@fabel.dk...

> Den er nuttet, vil gerne selv have en sådan - men synes at de er for
> dyre at købe og jeg har ikke udstyret til at bygge en selv :-/

Nuttet !! >:-|

Spøg til side - der er hjælp at hente : http://www.hpv-klub.dk/ se under
lokalafdelinger.

vh
Torben




Armand (26-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-03-04 04:42


> Torben Scheel wrote:
> > Jeg troede at definitionen herinde var 2T = knallert, 4T = MC (eller er
det
> > MC=4T i anden?)

Nix!

§3 :
Alle motorcykler med et slagvolumen mindre end ens egen, er at regne for
"under-kubikkere"!

--
Armand.








Moller (27-03-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-03-04 10:21


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c40923$2a57$1@news.cybercity.dk...
>
> > Torben Scheel wrote:
> > > Jeg troede at definitionen herinde var 2T = knallert, 4T = MC (eller
er
> det
> > > MC=4T i anden?)
>
> Nix!
>
> §3 :
> Alle motorcykler med et slagvolumen mindre end ens egen, er at regne for
> "under-kubikkere"!

Yepsen :) så TL1000r og Gixxer 1000 er knallerter :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Armand (27-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-03-04 18:25


Moller <news@molnit.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:406546b9$0$122$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c40923$2a57$1@news.cybercity.dk...
> >
> > > Torben Scheel wrote:
> > > > Jeg troede at definitionen herinde var 2T = knallert, 4T = MC (eller
> > > > er det MC=4T i anden?)
> >
> > Nix!
> > §3 :
> > Alle motorcykler med et slagvolumen mindre end ens egen, er at regne for
> > "under-kubikkere"!
>
> Yepsen :) så TL1000r og Gixxer 1000 er knallerter :)

Der er selvfølgelig lige §1 at læne sig op af!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste