Honda cbr 250
Fra : Frank Christensen

Dato : 23-03-04 22:57

hej med jer

Jeg vil gerne høre om sådan en cbr250 fra 87. Er det en god maskine eller
hvad. Det er fordi min kæreste skal til at have sin første cykel(hun har
kortet til stor mc). Hun vil helst have en racer af en eller anden art
hvad vil ellers kunne anbefalde hvis det er(max 35000 kr).

På forhånd

Frank

Fra : Allan Bojesen

Dato : 24-03-04 20:13

"Frank Christensen" <Frankechristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kortet til stor mc). Hun vil helst have en racer af en eller anden art
> hvad vil ellers kunne anbefalde hvis det er(max 35000 kr).

Jeg kender intet til en CBR250, men har noget erfaring med en tilsvarende
Suzuki GSX-R250 - Babygixer.
Gixeren er en 4-cylindret vandkølet 4-takter med 45 hk og red-line ved
17.000 omdr., fuldkåbe med dobbelt forlygter und alles. Gixeren er
oprindeligt produceret som hjemmemarkedmodel i 87/88, men en sending på
3-400 blev solgt til Danmark og indregistreret i 90-92. Salgsprisen i privat
handel ligger på kr. 20-30.000,- afhængig af stand og kilometre. Reservedele
er ikke billige men er til at få fat i.
Jeg tror det er væsentlig nemmere at få hjælp til Gixeren kontra CBR'eren på
grund af den langt større udbredelse.

Allan Bojesen
Chefmekaniker på Vibekes Babygixer